  • 11. Data: 2014-02-26 19:48:00
    Temat: Re: Jestem ofiarą kradzieży, zapadł wyrok, jakie mam teraz prawa?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...com ...

    > A jak temu zaradzisz? Likwidując mechanizmy potrzebne kiedy oskarżony
    > (i być może jednak niewinny) jest zbyt chory żeby się przytomnie
    > bronić?

    Rzeczywiście trudna sprawa.
    Niestety patologia wsród lekarzy wypisujących lewe L4 jest ogromna.
    I chyba od tego trzeba zacząć.

    Z innych podkreslam pomysłów przychodzi mi do głowy kontynuowanie procesu
    bez udziału oskarzonego. Po to ma w koncu obronce.
    Dodatkowo zapis cyfrowy aby w zaciszu domu schorowany chory mógł się
    zapoznać z przebiegiem rozprawy.

    > [ciach]

    > Pytanie jak wyżej.
    >
    > [ciach]

    > Mhm. I co, sędzia ma osobiście zbadać stronę? Przecież nie ma
    > kwalifikacji.

    Moim zdaniem system powinien działac tak, aby miał do tego odpowiednie
    narzędzia.
    A na pewno nie powinno byc tak, ze dla sedziego wazny jest swistek a nie
    rzeczywistosc.

    > To dlaczego tego nie nagrywasz i nie podrzucasz CBA?

    Bo słyszałem to jako plotki tych co stoją w kolejce do rodzinnego, a nie od
    lekarzy ktorzy chwalą się ze biorą. Plus oczywiscie jakies osiedlowe
    plotki.
    Myslisz ze ktos zajmie sie tematem? W jaki sposób? Jakas prowokacja?
    Jest w ogole wola, aby zająć się ta patologią, skoro np. tajemnicą
    poliszynela jest ze korzystają z tego garsciami słuzby mundurowe ktore maja
    płacone 100% za chorobowe?

  • 12. Data: 2014-02-26 19:50:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości
    W dniu 26.02.2014 12:53, Budzik pisze:
    >Zanim zaczniesz marudzić na "lekceważenie urzędników" dowiedz się, z
    >jakiego powodu rozprawy były odraczane.
    >Bo np. ja byłem kiedyś wzywany na świadka w sprawie zdarzenia
    >drogowego po 6 latach (słownie: po SZEŚCIU latach). I była to
    >pierwsza rozprawa w pierwszej instancji. Biedny domniemany sprawca
    >zdarzenia był permanentnie chory...

    Akurat w przypadku zdarzenia drogowego domniemany sprawca moze
    miesiacami lezec polamany, latami w spiaczce czy w prawdziwej amnezji
    :-)

    J.

  • 13. Data: 2014-02-26 20:33:47
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-02-26 10:13, Marcin N pisze:
    > 4 lata temu okradziono mnie.
    > 3 dni później złapano złodziei.
    > Napisałem do sądu pismo, że oczekuję odszkodowania (w sumie kilka tys zł).
    >
    > Od tamtego czasu regularnie co 2-3 miesiące dostawałem informacje z sądu
    > o odroczeniu sprawy.
    >
    > Ostatnio przestały przychodzić, za to dziś dostałem pismo, że ktoś
    > złożył apelację od wyroku.
    >
    > Zadzwoniłem do sądu i dowiedziałem się, że jako poszkodowanemu nie
    > przysługiwała mi informacja o wyroku, który zapadł 4 miesiące temu.
    >
    > A co z moim odszkodowaniem? Nie dostałem ani słowa o tym.

> [...]

    jakieś 4 lata temu zgłosić się jako oskarżyciel posiłkowy

    teraz możesz generalnie nic

    po wyroku jest pisemne uzasadnienie, później jest czas na apelację a po
    apelacji sąd stwierdza, że ją przyjmuje. 4 miesiące to i tak niezły czas.

  • 14. Data: 2014-02-26 20:38:21
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Dokładnie takiej skrupulatności bym oczekiwał.
    > Lekarze biora srednio 50zł za 2 tygodnie L4 (smieszne ze sa takie oficjalne
    > stawki, prawda? A wiem ze sa bo zasłyszałem to juz w kilku miejscach)
    > Pewnie przy sprawie sadowej wiecej o ile lekarz wie.
    > Jak myslisz, ilu lekarzy nalezałoby posadzić, zeby stwierdzili, ze nie
    > opłaca sie wypisywac lewych recept?
    > Strzelam ze po 20 takich przypadkach, naglosnionych i opisanych zdobycie
    > lewego L4 graniczyło by z naprawde dobrymi znajomościami.
    > Ale musiałby sie komus chciec.

    głupoty jakich mało. Idziesz do lekarza, mówisz że Cię boli i też papier
    dostajesz

    nie trzeba bardzo kombinować. A jak już naprawde chcesz to sobie łamiesz
    mały palec i masz zwolnienie na 2 miesiące bo osoba ze złamanym małym
    palcem to kaleka

    ostatnio z okazji stopy Justyny K była akcja, że jakiś orzecznik cofnął
    zwolnienie bo koleś siedział już 2 miesiące na mały palec i nie mógł
    pracować. I założę się, że nie trzeba do tego żadnych kontaktów.

    Mój kolega miał rozwalony obojczyk. Po 2 miesiącach u lekarza mówi, że
    już wszystko OK. Lekarz na to, że do czasu jak nie zobaczy USG to go do
    pracy nie wypuści bo by za niego odpowiadał. Termin badania na za
    miesiąc więc kolega w domu miesiąc siedział bez sensu bo nie było badania.

    Jak kulawo działa służba chora to można pisać i pisać. I nie trzeba
    extra opłaty.

  • 15. Data: 2014-02-26 20:55:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 26.02.2014 19:50, J.F pisze:

    > Akurat w przypadku zdarzenia drogowego domniemany sprawca moze
    > miesiacami lezec polamany, latami w spiaczce czy w prawdziwej amnezji :-)

    Nie w tym przypadku: rowerzysta trafiony przez samochód. Oskarżonym był
    kierujący samochodem.

  • 16. Data: 2014-02-26 22:15:07
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 26.02.2014 20:55, Andrzej Lawa wrote:
    > Oskarżonym był
    > kierujący samochodem.

    no to pewnie traume mail wielka

    leczenie u psychiatry

    lęki

    nerwice

    i co tam jeszcze...

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 17. Data: 2014-02-26 22:23:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2014, Marcin N wrote:

    > I czemu wyrok zapadł 4 miesiące temu a informację o przyjęciu apelacji
    > dostałem dopiero dzisiaj?

    Bo poszkodowany w .pl to taki mały pikuś, który się nie liczy :>
    (no, nieco przesadzam, ale nie za bardzo).
    Krytyczny był moment w którym dostałeś pytanie czy chcesz być
    oskarżycielem posiłkowym i nie powiedziałeś że tak (to mogło
    być małymi literkami na jakimś kwitku).
    Pożytek z czytania grupy .prawo jest taki, że akurat o tym się
    wie :) (bo stanowi jeden ze "standardowych elementów" dotyczących
    procedury).
    Coś jeszcze.
    Twoja "prośba do sądu" (o odszkodowanie) formalnie dotyczy
    tylko jednej z wersji procedury "odszkodowania przy okazji
    kary", i to chyba tej najsłabiej motywującej: po prostu
    cywilny wyrok przy okazji karnego. Nazywa się to postępowaniem
    adhezyjnym.
    Za to przykładowa "nawiązka" to jest część *kary* (wcale nie
    twierdzę, że w każdym przypadku jest "lepsza", bo po prostu
    sąd może się nie przychylić).
    Ale o to występować może już tylko oskarżyciel, w tym oskarżyciel
    posiłkowy w osobie poszkodowanego (o ile zechciał nim zostać),
    nie będąc nim, trzeba by uderzyć do prokuratora (a nie do
    sądu).

    Ważne o tyle, że stanowi istotniejszy czynnik motywujący:
    niewykonanie to nie tylko groźba że komornik przyjdzie, ale
    że sąd np. odwiesi karę (o ile była w zawieszeniu) lub
    ogólnie zastosuje sankcje "za naruszenie wykonania kary".

    Informacje pozbierane są np. w artykule:
    http://www.sprawnik.pl/artykuly,10223,14561,odszkodo
    wanie-w-procesie-karnym

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2014-02-26 22:33:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mruk t...@g...pl ...

    > głupoty jakich mało. Idziesz do lekarza, mówisz że Cię boli i też
    > papier dostajesz

    Na rok? Dwa?
    Zreszta co to za L4 na boli?

    > nie trzeba bardzo kombinować. A jak już naprawde chcesz to sobie
    > łamiesz mały palec i masz zwolnienie na 2 miesiące bo osoba ze
    > złamanym małym palcem to kaleka

    No i?
    dlaczego zwolnienie lekarskie nie wymagające leżenia zwalnia z ovecności w
    sądzie?

    > ostatnio z okazji stopy Justyny K była akcja, że jakiś orzecznik
    > cofnął zwolnienie bo koleś siedział już 2 miesiące na mały palec i nie
    > mógł pracować. I założę się, że nie trzeba do tego żadnych kontaktów.

    No to mówię, że trzeba to zmienić.

> [...]
    > do pracy nie wypuści bo by za niego odpowiadał. Termin badania na za
    > miesiąc więc kolega w domu miesiąc siedział bez sensu bo nie było

    Puszczenie do pracy a przyjscie do sądu to dwie rózne sprawy.

    > Jak kulawo działa służba chora to można pisać i pisać. I nie trzeba
    > extra opłaty.

    Bardzo czesto trzeba.

  • 19. Data: 2014-02-26 22:42:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 26.02.2014 22:33, Budzik pisze:

    > Na rok? Dwa?

    A dlaczego na rok czy na dwa?

    Akurat na termin rozprawy.

    [ciach]

    > No i?
    > dlaczego zwolnienie lekarskie nie wymagające leżenia zwalnia z ovecności w
    > sądzie?

    Z tego samego powodu, z jakiego zwalniają z obecności w pracy.

    > No to mówię, że trzeba to zmienić.

    A tak konkretnie? Bo na razie to robisz za papugę jakiegoś niszowego
    polityka ;-> Trzeba zmienić! Musi być lepiej! Obecna ekipa wszystko chrzani!

    OK, fajnie... teraz przedstaw swój precyzyjny plan. Zaraz znajdziemy w
    nim jakieś problemy. Z prostego powodu: nie da się zrobić przepisów,
    które zawsze będą działać idealnie skutecznie i idealnie właściwie.

    Wypowiedź uzasadnij.

  • 20. Data: 2014-02-27 00:44:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...com ...

    > A dlaczego na rok czy na dwa?
    >
    > Akurat na termin rozprawy.

    I tak za każdym razem przez rok czy dwa?
    Czy sąd jest za przeproszeniem guuuuupi?

    > [ciach]

    > Z tego samego powodu, z jakiego zwalniają z obecności w pracy.

    Ale to nie jest to samo.
    W sądzie ani fizycznie sie nie pracuje, ani nie obsługuje sie żadnych
    maszyn etc.

> [...]
    > nim jakieś problemy. Z prostego powodu: nie da się zrobić przepisów,
    > które zawsze będą działać idealnie skutecznie i idealnie właściwie.

    Kilka postulatów już przedstawiłem.

    > Wypowiedź uzasadnij.

    W pracy mozesz byc odpowiedzalny za jakis sprzet, ludzi, obsługiwac
    urządzenia etc.
    A lekarz wystawai zaswiadczenie o zdolności do kazdej pracy a nie do
    konkretnej.
    W sadzie masz byc i móc myslec.