  • 1. Data: 2004-02-03 22:15:50
    Temat: Jeśli bank wypowie kredyt - to jaka kolejność zdarzeń potem?
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Witam
    Zakładam taką sytuację i proszę o odpowiedź na poniższe pytanie.
    Mam kredyt, nie spłacam go, negocjacje z bankiem nie są specjalnie długie (w
    czasie), bo pieniędzy nagle nie mam w ogóle (a żeby negocjować to jednak COŚ
    trzeba spłacać - prędzej czy później) - tylko parę PLN na życie.
    Bank przystępuje w końcu do egzekucji długu poprzez komornika.
    I jak, CO się dzieje dokładnie - znaczy w jakiej kolejności: nic nie będę
    wiedział, dopóki komornik nie zapuka do drzwi aby zlicytować np. pralkę i TV -
    czy jednak będzie pierwsze rozprawa w sądzie, o której zostanę powiadomiony...?
    Po prostu czy o wszczęciu postępowania mnie bank/sąd/komornik powiadomi - czy
    jak wyżej? Wydaje mi się, że powinni powiadomić, ale może mi się tylko wydaje...
    Proszę o info - i przepraszam za - może - lamerskie pytanie.

  • 2. Data: 2004-02-04 06:12:24
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "kredytobiorca" <k...@o...pl> wrote
    > Po prostu czy o wszczęciu postępowania mnie bank/sąd/komornik powiadomi -
    czy
    > jak wyżej? Wydaje mi się, że powinni powiadomić, ale może mi się tylko
    wydaje...

    Wez do reki umowe kredytowa i poczytaj. Tam powinno byc wyraznie napisane co
    i jak.
    Na przyklad, ze bank wysyla pismo z zadaniem splaty kredytu, jak po 2 tyg
    nic nie ma,
    to wysyla drugie, jak po 2 tyg dalej nic, to wystawia mieszkanie na
    licytacje z cena wywolawcza
    75% wartosci mieszkania, jak sie nie uda sprzedac to po 2 tyg wystawia
    mieszkanie na druga
    licytacje z wartoscia poczatkowa 60% ceny...

    To tylko przyklad - wszsytko powinno byc w umowie.

    Pozdrawiam i zycze powodzenia,
    Janusz

  • 3. Data: 2004-02-04 09:23:55
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "kredytobiorca" <k...@o...pl> naskrobał/a w

> [...]
    > rozprawa w sądzie, o której zostanę powiadomiony...? Po prostu czy o
    > wszczęciu postępowania mnie bank/sąd/komornik powiadomi - czy jak

    Na rozprawę za bardzo bym nie liczył.
    W sprawach bankowych zazwyczaj ogranicza się do wydania postanowienia o
    nadaniu klauzuli wykonalności na bankowy tytuł egzekucyjny. Bank wtedy
    powinien cię po raz kolejny wezwać, ale wszystko zależy od banku.
    Od komornika powinieneś dostać zawiadomienie o wszczęciu egzekucji oraz
    wezwanie do dobrowlnego zapłacenia. Chociaż teraz to już luksus, więc
    prawdopodobnie od razu przyjdzie zajęcie wynagrodzenia, czy innego
    świadczenia, na które wziąłeś kredyt. Jeżeli pracujesz i te parę złotych
    to włanie pensja tzw. minimalna, to wtedy cię odwiedzą.
    Jeśli nie pracujesz, to chwilę potrwa zanim posprawdzają w ZUSie, US, UP,
    itp. Jeśli nic nie znajdą, to wtedy też przyjdzie komornik.
    Wtedy mogą zając jakieś ruchomości, ale też nie od razu.
    Jeżeli ta pralka, TV itd. są raczej stare, to prawdopodobnie sprawa
    zostanie umorzona z powodu bezskuteczności, a bank dopisze ten kredyt do
    kosztów. Ewentualnie mogą przeprowadzić egzekucję z nieruchomości, ale to
    przy większych długach no i powinieneś mieć jakieś prawo do nieruchomości
    (własność, spóldzielcze własnościowe prawo itd.).

    Troche to chaotyczne, ale to co sie bedzie konkretnie dzialo, zalezy od
    komornika, banku i ciebie.
    Aha, radze odbierac wszystkie pisma.
    Pisma nieodebrane i tak beda traktowane jak odebrane, a ty nie bedziesz wiedzial
    co sie dzieje i jak mozna sie bronic.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dzien bez wspomnienia o Babylon 5, to dzien stracony.