  • 1. Data: 2004-02-03 20:55:27
    Temat: Renta rodzinna a kurs jezykowy
    Od: Rosanna <r...@R...plVE>

    Witam,

    W kwietniu tego roku kończę studia. Nie mam jeszcze ukończonych 25-lat.
    Kończę je w paŸdzierniku. Chciałabym jeszcze rozpoczšć kurs językowy, który
    fianansowany byłby z renty. W ZUS-ie poinformowano mnie, że jeœli uczęszcza
    się na kurs trwajšcy dłużej niż 3 miesišce, to ZUS przedłuża wypłatę renty
    rodzinnej. Czy ktoœ z grupowiczów, wie coœ na ten temat?? Może ktoœ był w
    podobnej sytuacji? Zgóry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-03 21:24:35
    Temat: Re: Renta rodzinna a kurs jezykowy
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Rosanna" <r...@R...plVE> wrote in message
    > Witam,
    >
    > W kwietniu tego roku kończę studia. Nie mam jeszcze ukończonych 25-lat.
    > Kończę je w październiku. Chciałabym jeszcze rozpocząć kurs językowy,
    który
    > fianansowany byłby z renty. W ZUS-ie poinformowano mnie, że jeśli
    uczęszcza
    > się na kurs trwający dłużej niż 3 miesiące, to ZUS przedłuża wypłatę renty
    > rodzinnej. Czy ktoś z grupowiczów, wie coś na ten temat?? Może ktoś był w
    > podobnej sytuacji? Zgóry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

    Tak, moja żona po skończeniu studiów podjęła naukę w studium policealnym.
    W tym przypadku ZUS wypłaca rentę do miesiąca w którym kończy się naukę lub
    do końca roku w którym kończy się 26 lat. Zależy co jest wcześniej.
    Jeżeli w ZUS twierdzą, że jak się zapiszesz to będą płacić to znaczy, że
    będą, ale miej to lepiej na papierze.
    W razie jakiejś innej decyzji, będziesz miał podstawy do awantury. Nic na
    gębę.