eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJeśli bank wypowie kredyt - to jaka kolejność zdarzeń potem? › Re: Jeśli bank wypowie kredyt - to jaka kolejność zdarzeń potem?
    From: Goomich <g...@u...to.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jeśli bank wypowie kredyt - to jaka kolejność zdarzeń potem?
    Date: Wed, 04 Feb 2004 10:23:55 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@ds95.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "kredytobiorca" <k...@o...pl> naskrobał/a w
    news:5bdd.00000405.40201d95@newsgate.onet.pl:

    > poprzez komornika. I jak, CO się dzieje dokładnie - znaczy w jakiej
    > kolejności: nic nie będę wiedział, dopóki komornik nie zapuka do
    > drzwi aby zlicytować np. pralkę i TV - czy jednak będzie pierwsze
    > rozprawa w sądzie, o której zostanę powiadomiony...? Po prostu czy o
    > wszczęciu postępowania mnie bank/sąd/komornik powiadomi - czy jak
    > wyżej?

    Na rozprawę za bardzo bym nie liczył.
    W sprawach bankowych zazwyczaj ogranicza się do wydania postanowienia o
    nadaniu klauzuli wykonalności na bankowy tytuł egzekucyjny. Bank wtedy
    powinien cię po raz kolejny wezwać, ale wszystko zależy od banku.
    Od komornika powinieneś dostać zawiadomienie o wszczęciu egzekucji oraz
    wezwanie do dobrowlnego zapłacenia. Chociaż teraz to już luksus, więc
    prawdopodobnie od razu przyjdzie zajęcie wynagrodzenia, czy innego
    świadczenia, na które wziąłeś kredyt. Jeżeli pracujesz i te parę złotych
    to włanie pensja tzw. minimalna, to wtedy cię odwiedzą.
    Jeśli nie pracujesz, to chwilę potrwa zanim posprawdzają w ZUSie, US, UP,
    itp. Jeśli nic nie znajdą, to wtedy też przyjdzie komornik.
    Wtedy mogą zając jakieś ruchomości, ale też nie od razu.
    Jeżeli ta pralka, TV itd. są raczej stare, to prawdopodobnie sprawa
    zostanie umorzona z powodu bezskuteczności, a bank dopisze ten kredyt do
    kosztów. Ewentualnie mogą przeprowadzić egzekucję z nieruchomości, ale to
    przy większych długach no i powinieneś mieć jakieś prawo do nieruchomości
    (własność, spóldzielcze własnościowe prawo itd.).

    Troche to chaotyczne, ale to co sie bedzie konkretnie dzialo, zalezy od
    komornika, banku i ciebie.
    Aha, radze odbierac wszystkie pisma.
    Pisma nieodebrane i tak beda traktowane jak odebrane, a ty nie bedziesz wiedzial
    co sie dzieje i jak mozna sie bronic.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dzien bez wspomnienia o Babylon 5, to dzien stracony.