  • 271. Data: 2007-08-08 21:29:21
    Temat: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:295924eca5ce5841a408f0e2a1405c34@halizna.pt poreba
    <d...@p...pl> pisze:

    > Świetny pomysł, dodaj do niego jeszcze trochę symetrii
    A czemu? Kto powiedział, że ma być "symetrycznie"?
    Symetria, zwana jest często estetyką głupców (jeśli dobrze pamiętam gdzieś
    to napisał Hłasko).
    Słuszności tego twierdzenia znakomicie dowodzi obecna obsada dwóch
    najważniejszych stanowisk w naszym kraju. ;)))

    --
    Jotte

  • 272. Data: 2007-08-08 21:34:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Henry (k) napisał(a):
    > Troszkę mniej, bo zimą dni mają krótsze. W sumie długość dni jest taka
    > sama tylko rozrzut między letnimi, a zimowymi jest większy.
    No i zapewne to jest przyczyną jazdy na światłach cały roku. U nas okres
    jesienno-zimowy, w którym trzeba było jeździć na światłach trwał o ile
    dobrze pamiętam od października do marca, czyli jakieś pół roku. U nich
    pewnie coś koło 8-9 miesięcy, w północnych częściach kraju pewnie
    dłużej, czyli uznano, że na te 4-5 miesięcy nie ma co ludziom mieszać w
    głowach bo się niepotrzebnie odzwyczają od włączania świateł.
    Maciek

  • 273. Data: 2007-08-08 23:17:29
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:295924eca5ce5841a408f0e2a1405c34@halizna.pt poreba

    > A czemu? Kto powiedział, że ma być "symetrycznie"?
    Hmmm, ja?
    > Symetria, zwana jest często estetyką głupców (jeśli dobrze pamiętam
    > gdzieś to napisał Hłasko).
    Jeden Hłasko to często? W ilu dziełach to napisał?

    > Słuszności tego twierdzenia znakomicie dowodzi obecna obsada dwóch
    > najważniejszych stanowisk w naszym kraju. ;)))
    NB słuszność tego twierdzenia dowodziłaby głupoty natury.
    Ta uwielbia symetrie.

    --
    pozdro
    poreba

  • 274. Data: 2007-08-09 08:09:17
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 8 Aug 2007 20:45:49 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > ROTFL, to miałeś mieć na drugie imię, ale ksiądz się nie zgodził.

    Ksiądz był podobno marudny - narzekał że mam imię nie po świętym ;-)

    > Równie mogę się ponabijać ze stwierdzenia "Energia elektryczna 100W jest
    > w stanie [...]", ale rozumny człowiek zrozumie, że jest to uproszczenie,
    > burak niestety nie. Żebyś się nie cieszył, wiem, że Volt, to jest różnica
    > potenciałów pomiędzy źródłem i punktem odniesienia, a o prądzie mówi się w
    > rozumieniu natężenia, jednakże prąd ma także trochę inne potoczne znaczenie.

    A wystarczyło nie pisać "przyłożyć prąd o natężeniu". Tak - wiem o
    źródłach prądowych - ale łączenie przy mowie o źródle natężenia i napięcia
    to już nie jest uproszczenie - to błąd.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 275. Data: 2007-08-09 16:47:15
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 8 sierpnia 2007 12:43
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@g...com>):

    > Leżąc na hematologii leczyłem się bez rzucania "włapówek". Ba, lekarz
    > prawie zrzucił mojego ojca ze schodów jak ten mu z przyzwyczajenia chciał
    > kopertę wsunąć.

    Za cienka była?

    > Więc nie generalizuj...

    Nie, no ja się zgadzam, że wyjątki się zdarzają....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 276. Data: 2007-08-09 16:48:38
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 8 sierpnia 2007 10:52
    (autor Mariusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f9c0io$cvu$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Czy tak ciezko pojąc ze latem słońce swieci bardzo nisko

    Nie widzę związku.

  • 277. Data: 2007-08-09 17:13:45
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 09 Aug 2007 18:48:38 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > Nie widzę związku.

    Tylko to że niskie słońce bardziej razi jeśli jedziesz w jego kierunku - a
    u nich ze względu na szerokość geograficzną nawet w letnie południe jest
    nisko.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 278. Data: 2007-08-09 17:51:05
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    >W odpowiedzi na pismo z środa, 8 sierpnia 2007 12:43
    > (autor mvoicem
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <p...@g...com>):

    > Za cienka była?

    :)))))
    --
    Maluch

  • 279. Data: 2007-08-09 19:34:26
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 9 sierpnia 2007 19:13
    (autor Henry (k)
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <sc1zm7ysdm5j.1mp9axntjerr6$.dlg@40tude.net>):

    > Tylko to że niskie słońce bardziej razi jeśli jedziesz w jego kierunku

    Czy ja wiem? Jak jedziesz w stronę słońca to u nas też wali po oczach... A
    jak jest niżej to może nawet słabiej wali, więc im lepiej?

  • 280. Data: 2007-08-10 08:30:41
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 09 Aug 2007 21:34:26 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > Czy ja wiem? Jak jedziesz w stronę słońca to u nas też wali po oczach...

    Tylko że u ich jest dłużej nisko. Na biegunie to nawet cały czas jest
    na tej samej wysokości tuż nad horyzontem - no ale tam to tylko zmartwienie
    białych niedźwiedzi ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry