  • 1. Data: 2004-10-20 11:35:15
    Temat: postepowanie spadkowe
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    Witam,

    chcielibysmy zasiegnac porady, co i w jakiej kolejnosci robic w przypadku
    spadku, opisze sytuacje.

    Umiera ojciec, zostaja: syn i corka. Z zona jest po rozwodzie, dodatkowo
    zona jest ubezwlasnowolniona, a prawo opieki bylo na ojca, bedzie przepisane
    na syna.

    Ojciec zostawia: dom w budowie (status budowy, polowa z blizniaka, druga
    polowa nalezy do siostry zmarlego, rowniez w budowie), mieszkanie
    wlasnosciowe oraz dzialke budowlana.

    Syn nieuczacy sie, bezrobotny, bez prawa do zasilku, byc moze niedlugo
    znajdzie prace.
    Corka uczaca sie (5 rok studiow), ojciec mial rente, wiec corka otrzymuje
    rente rodzinna po ojcu, stypendium naukowe i prawdopodobnie stypendium
    socjalne.

    Jak wyglada podzial z ugoda i bez ugody?
    To jasne, ze ani corka, ani syn nie maja pieniedzy na podatek spadkowy. Jak
    mozna kombinowac, aby tego podatku albo nie placic, albo zaplacic jak
    najmniej i do tego w ratach? Jakies ustawy o jedynym miejscu zamieszkania?
    Dodam, ze i corka i syn zameldowani sa w pozostawionym mieszkaniu.

    Prosze o wskazowki oraz propozycje, jak mialaby wygladac sprawiedliwa ugoda
    przy zalozeniu, ze syn najprawdopodobniej jesli nawet prace dostanie, to jej
    nie utrzyma i tak bedzie zyl, od czasu do czasu pracujac, domu na 95% nigdy
    nie ukonczy, ani oplat za niego placil nie bedzie, a jednoczesnie z domu
    rezygnowac nie bedzie chcial.
    --
    Olleo

  • 2. Data: 2004-10-21 14:06:50
    Temat: Re: postepowanie spadkowe
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > Prosze o wskazowki oraz propozycje

    Czy nikt mi nie pomoze?
    --
    Olleo

  • 3. Data: 2004-10-21 14:33:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, Olleo wrote:
    [...]
> [...]
    >+ najmniej i do tego w ratach? Jakies ustawy o jedynym miejscu zamieszkania?

    Napisz na właściwą grupę - .podatki !
    Jest zwolnienie z podatku od spadków "jeśli nabywca nie ma innego
    mieszkania i będzie mieszkał tam 5 lat" - z dość dużym limitem,
    AFAIR 110 m^2

    >+ nie utrzyma i tak bedzie zyl, od czasu do czasu pracujac, domu na 95% nigdy
    >+ nie ukonczy

    A moment. Ale ów dom NADAJE SIĘ do zamieszkania ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-10-21 15:25:26
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > A moment. Ale ów dom NADAJE SIĘ do zamieszkania ?

    Na sile tak, ale ma to status budowy.
    --
    Olleo

  • 5. Data: 2004-10-25 09:14:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Oct 2004, Olleo wrote:

    >+ > A moment. Ale ów dom NADAJE SIĘ do zamieszkania ?
    >+
    >+ Na sile tak, ale ma to status budowy.

    Hm... to nie wiem czy pod ulgę się "załapie".
    Trzeba chyba fachowców pytać :) (doradzcy podatkowego znaczy).

    pozdrowienia, Gotfryd