  • 1. Data: 2002-01-24 20:09:00
    Temat: Jaki wat za internet, 7 czy 22 % ?
    Od: A...@S...Comment.Header (RYDZYK)

    Czy ktoś zna dokładnie tekst rozporządzenia/ustawy odnośnie kwoty
    podatku Wat za połączenie internetowe ? Wiadomo że są różne telefony do
    serwerów internetowych. Co zrobić żeby Wat za te telefony był naliczany
    jako 7% a nie 22% ? W szczególności chodzi mi o połączenie 0209280. To
    połączenie jest na rachunku telefonicznym nawet specjalnie zaznaczanie
    jako połączenie internetowe a jednak Wat za niego jest 22% podczas gdy
    Wat za połączenie 0202122 jest 7%. Jak można w tej sytuacji dochodzić
    swoich roszczeń jeśli one są słuszne? Wizyta w biurze obsługi klienta
    odnośnie tej sprawy nie dała żadnych wyników.

  • 2. Data: 2002-01-25 07:21:01
    Temat: Re: Jaki wat za internet, 7 czy 22 % ?
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RYDZYK" <A...@S...Comment.Header> napisał w
    wiadomości news:IXOXCDMF37280.63125@anonymous.poster...
> [...]
    > swoich roszczeń jeśli one są słuszne? Wizyta w biurze obsługi klienta
    > odnośnie tej sprawy nie dała żadnych wyników.

    NA rachunku masz zapewne wyszczegolnione poł teleinformatyczne a nie dostęp
    di Internetu. Tymczasem od jesieni 2001 TYLKO ten drugi jest z VAT 7%. Żeby
    TPSA zaliczała 7% musi wiedzeić, że pod tym numerem jest internet. Jeżeli
    dostawca nie zgłosił do nici. Polecam artykul na stronie
    www.telefonia.skonet.pl oraz stoswny wyakaz w TPSA:
    http://www.tpsa.pl/internet/wykaz.php

    Jeżeli numer twojego ISP jest na liscie to złóż reklamację i nasz duże
    szanse. Jeżeli nie ma - to też złoż reklamacje i sam jestem ciekaw
    rezultatu.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 3. Data: 2002-01-26 10:39:21
    Od: "Marek" <v...@p...onet.pl>

    >Jeżeli nie ma - to też złoż reklamacje i sam jestem ciekaw rezultatu.

    Ja składałem taką reklamację i dostałem jedną z szablonowych odpowiedzi. Na
    pytanie i prośbę wyjaśnienia sprawy naliczanego podatku odpisali, że
    przeprowadzona kontrola nie wykazała usterek a liczba zliczanych jednostek
    się zgadza. Ciekawe czy w ogóle przeczytali mój tekst bo odpowiedź jest
    "lekko" nie na temat. Tak przy okazji. Może ma ktoś propozycję jak tą sprawę
    rozwiązać.

  • 4. Data: 2002-01-28 14:48:21
    Od: "Marek" <v...@p...onet.pl>

    A oto fragment listu jaki przed chwilą dostałem od firmy IDS.

    > Korzystałem z Państwa numeru 0209274 i TP naliczyła mi 22% VAT na
    połączenia
    > z internetem. Jeśli Sejm uchwalił 7% VAT na tego typu usługi to czy TP ma
    prawo >liczyć większy podatek?
    Jest dokładnie tak jak ustalił Sejm.

    > Reklamacja nic nie dała, nie widzą do niej
    > podstaw. Co powinienem w tej sprawie zrobić i jak rzeczywiście jest.
    Reklamować a podstawą jest to co uchwalił Sejm.
    Niestety historia się powtarza - niektóre rejony źle naliczają VAT i nic na
    to nie możemy poradzić.

    Więc tylko reklamować, reklamować i jeszcze raz reklamować.