  • 21. Data: 2006-03-12 12:25:26
    Temat: Re: Jaki jest najstarszy obowiazujacy akt prawny?
    Od: Dredd<...@...pl>

    > powodowie utrzymywali ze otrzymali
    > to prawo na mocy tego ukazu i sąd przyznal im racje,wiec ten ukaz nadal
    > obowiazuje :)

    Nie pamiętam szczegółów tej sprawy ale wydaje mi się że to, że Sąd przyznał im
    rację że prawo nabyli na mocy tego ukazu wcale nie musi oznaczać że ukaz nadal
    obowiązuje.

    Pewnie jakby dobrze poszukać to w Polsce znalazłyby się np. nieruchomości, które
    są własnością np. określonej rodziny od czasów Rzeczpospolitej Szlacheckiej albo i
    dłużej, ale to wcale nie będzie jeszcze oznaczało, że nadal obowiązuje prawo na
    mocy, którego niegdyś im te dobra przyznano.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 22. Data: 2006-03-13 22:15:51
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "Lukasz" <l...@p...onetTNIJ.pl>

    > Jeśli mówimy o obowiązującym na świecie, to ja stawiam na prawa
    > biblijne opisane w księdze Wyjścia i Powtórzonego Prawa. Nie zostały
    > zniesione (przynajmniej nie w całości) i są przez Żydów
    > przestrzegane.

    Jak na świecie, to prawa fizyki.
    Zostały ustanowione 15 miliardów lat temu i nadal są przestrzegane i to
    przez wszystkich. :)

  • 23. Data: 2006-03-14 07:13:55
    Od: "Marek" <e...@f...onet.pl>

    z ustaw to wygrzebałem
    Dz.U.04.167.1758 ustawa 1920.03.24

    Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.

    a inne to:

    Dz.U.33.22.162 ustawa 1933.03.15

    Zbiórki publiczne.

    Dz.U.33.39.311 ustawa 1933.03.28

    Groby i cmentarze wojenne.

    Dz.U.36.30.241 ustawa 1936.04.21

    Stosunek Państwa do Karaimskiego Związku Religijnego w Rzeczypospolitej
    Polskiej.

    Dz.U.36.30.240 ustawa 1936.04.21

    Stosunek Państwa do Muzułmańskiego Związku Religijnego w Rzeczypospolitej
    Polskiej.

    Dz.U.36.37.283 ustawa 1936.04.28

    Prawo czekowe.

    Dz.U.36.37.282 ustawa 1936.04.28

    Prawo wekslowe.

    Dz.U.39.33.210 ustawa 1939.04.05

    Pożyczki premiowe.

    Dz.U.39.59.389 ustawa 1939.06.21

    Zniesienie służebności w województwach: krakowskim, lwowskim,
    stanisławowskim, tarnopolskim i cieszyńskiej części województwa śląskiego.