  • 1. Data: 2006-03-10 10:18:04
    Temat: Rocznik 81 bez studi a mam wezwanie izła sytuacje
    Od: mu<h...@h...com>

    Witam rozpaczliwie szukam pomocy. Jestem z rocznika 81 liceum bez matury
    skonczyłem dwa studium 2 letnie na zawud tecnika. Raz pisałem prosbe do
    komendantra z prosba o aodroczenie w celu skonczenia szkoły na okres 12
    miesziecy. Uzyskałem pozytywna opinie po czym w tamtym roku we wrzesniu
    zostałem wezwany po odbiór karty powoołania złozyłem podanie o słuzbe
    zastepcza w wojewudzkim osrodku odrzucili w pazdierniku w warszawie w pod
    koniec listopada tez. Teraz dostałem poniwnie a z tego co sie porietuje to przepis
    46 mówi ze poborowi którzy ukonczyli 24 rok zycia roku kalendarzowego
    przechodza do rezerwy. Mam trudna sytuacje rodzinna bo tata mi zmarł w 97 mama
    na bezrobociu i po operacjach bez renty siostra przcuje jako nauczycielka ale musi
    robic studia aby utrzymac prace wiec z moich zarobkuw i dzie w durzejmierze na
    utrzymanie domu . Dzwoniłem do wku i powiedzieli że ten przepis art 46 nie ma u
    mnie zastosowania bo składałem wniosek o służbe zastepczą. Ale według mojej
    interpretacji i jednego prawnika wojskowego to by tak było jakbym był niemożliwy
    do sciagniecia przed 31 grudnia roku kalendarzowego w którym koncze 24 lata. a
    mogli mnie sciagnac bo był na to czas. Wiec jak sie wdałem w dyskusje to sie
    pomnie powydzieralali i powiedzili zebym sobie wzioł tych prawników i powodzenia.
    A jesli mowa o odroczenie to juz raz kozystałem z atr 39 na szkołe a jego mozna
    tylko raz stosowac tzw list do komendanta. Jestem w kropce niewiem co robić
    Ja mam prace stałą 6 lat i mieszkamy na wszi mamy pole. Jak to sie odnosi do
    prawa rosze o szybka pomoc Dziekuje

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-03-10 12:47:34
    Od: mu<h...@h...com>

  • 3. Data: 2006-03-10 19:00:33
    Od: "oMULEc" <s...@o...pl>

    > prawa rosze o szybka pomoc Dziekuje

    Jak ktos wie cos to niech facetowi pomoze. Sam bylem w takiej sytuacji.

    Do autora postu - masz raczej problem. Przenoszeni do rezerwy po zakonczeniu
    roku w ktorym skonczyli 24 lata sa jak pamietam absolwenci studiow wyzszych.
    Cala reszta w podobny sposob po ukonczeniu 28 roku zycia. Nie wiem jak Ci
    pomoc, w moim przypadku pomoglo zaswiadczenie lekarskie z specjalistycznej
    placowki o leczeniu jakiegos zapalenia. To zastosowalem na starcie kiedy
    zmarl mi ojciec i zabraklo pieniedzy na studia zaoczne. Mialem jakas prace,
    trafila sie lepsza, na studia wrocilem. W miedzyczasie ozenilem sie,
    zalozylem wlasna firme i porzucilem nauke ... i dostalem wezwanie do WKU.
    Sprawa sie rozwiazala, bo stawilem sie na wezwanie, chcieli mnie nawet
    przeniesc do rezerwy, ale akurat zameldowalem sie w innym miescie razem z
    zona. I sprawa ucichla na lata, nie dostalem juz zadnego wezwania.

    Jesli nie chcesz wojowac, masz kilka mozliwosci. Po pierwsze bylo cos
    takiego jak facet na roli. Moze ktos sie wypowie, czy to nadal jakos
    funkcjonuje. Po drugie mozesz sie migac (przemeldowanie, zwolnienie
    lekarskie), ale to jest chyba karalne. Po trzecie nie masz rodziny, ale moze
    ktos cos podpowie - sutuacja materialna twoich najblizszych moze miec
    znaczenie. Wydaje mi sie ze duze znaczenie ma podejscie "pana sierzanta".
    Jak jest ludzki to moze odpuscic, tyle ze mozesz bilet dostac rownie dobrze.
    Po czwarte - mozesz zaczac sie nadal uczyc.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 4. Data: 2006-03-11 12:40:30
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Użytkownik "oMULEc" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    .
    > Po czwarte - mozesz zaczac sie nadal uczyc.

    Nie tyle może, co moim zdaniem musi.

    HaNkA