  • 11. Data: 2006-03-10 17:10:28
    Temat: Re: Jaki jest najstarszy obowiazujacy akt prawny?
    Od: "Kaiser Souza" <k...@N...gazeta.pl>

    > ustawa o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców z 1920 roku
    > oczywiście treść zupełnie inna

    ---to może w ten sposób - pr. wekslowe najstarszą NIE nowelizowaną ustawą ;p
    pzdr
    mk

  • 12. Data: 2006-03-10 19:34:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Kaiser Souza* wypowiedziała
    te słowa:

    > ---to może w ten sposób - pr. wekslowe najstarszą NIE nowelizowaną
    > ustawą ;p pzdr

    IMHO nadal obowiązuje dekret z mocą ustawy Prezydenta RP bodajże z 1935
    r. zakazujący funkcjonowania organizacji masońskich na terytorium
    Polski.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 13. Data: 2006-03-10 19:45:49
    Od: "Marek" <e...@f...onet.pl>

    Użytkownik "zcfxwer" <z...@s...fd> napisał w wiadomości
    > Jaki jest najstarszy obowiązujacy akt prawny?

    wg Lexa.
    Dz.U.25.87.608 um.m. 1875.05.20

    Konwencja dotycząca utworzenia i utrzymania Międzynarodowego Biura Miar,
    wraz z regulaminem. Paryż.1875.05.20. Międzynarodowa Konwencja dodatkowa,
    wprowadzająca zmiany do wymienionej Konwencji i Regulaminu. Sevres
    1921.10.06.

    Marek

  • 14. Data: 2006-03-10 20:25:06
    Od: "Pawel N" <p...@N...gazeta.pl>

    zcfxwer <z...@s...fd> napisał(a):

    > Jaki jest najstarszy obowiązujacy akt prawny?

    obstawiam ukaz carski z pierwszej polowy XIX wieku na mocy ktorego chlopi na
    mazurach mają prawo lowic ryby z jeziora mimo ze jest ono czyjąś
    wlasnością,to cos w stylu sluzebnosci czy serwitutów czy jakos tak. W kazdym
    razie byl spor kilka lat temu o to i ci powodowie utrzymywali ze otrzymali
    to prawo na mocy tego ukazu i sąd przyznal im racje,wiec ten ukaz nadal
    obowiazuje :) Sprawa byla opisywana w Rzepie o ile pamietam

  • 15. Data: 2006-03-10 20:28:57
    Od: "bhx" <d...@s...sdfy>

    "Kaiser Souza" <k...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > a z ustaw to chyba Pr. wekslowe, hmm??

    Z którego to jest roku?

  • 16. Data: 2006-03-11 11:00:28
    Od: "Lukasz" <l...@p...onetTNIJ.pl>

    Jeśli mówimy o obowiązującym na świecie, to ja stawiam na prawa biblijne
    opisane w księdze Wyjścia i Powtórzonego Prawa. Nie zostały zniesione
    (przynajmniej nie w całości) i są przez Żydów przestrzegane.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 17. Data: 2006-03-11 14:02:35
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > IMHO nadal obowiązuje dekret z mocą ustawy Prezydenta RP bodajże z 1935
    > r. zakazujący funkcjonowania organizacji masońskich na terytorium
    > Polski.

    Zaraz zaraz, to na jakiej zasadzie Pilsudski stworzyl masonska loze
    oficerska a Sikorski nalezal do lozy masonskiej?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 18. Data: 2006-03-11 14:12:51
    Od: "Kaiser Souza" <k...@N...gazeta.pl>

    > Z którego to jest roku?

    ustawa z 28 kwietnia 1936 r.(Dziennik Ustaw Nr. 37. Poz. 282. z dnia 11 maja
    1936)

  • 19. Data: 2006-03-11 18:49:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Tiger* wypowiedziała te
    słowa:

    > Zaraz zaraz, to na jakiej zasadzie Pilsudski stworzyl masonska loze
    > oficerska a Sikorski nalezal do lozy masonskiej?

    Piłsudski umarł w 1935 r. więc przed datą wejścia w życie rzeczonego
    dekretu. Zaś Sikorski był powszechnie znanym renegatem ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 20. Data: 2006-03-11 21:49:03
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    > No i jest jeszcze obowiązujące czasami i dzisiaj "Prawo Kaduka" ;))

    Kaduka to śrewdniowieczne, więc całkiem świeże. ;)