  • 11. Data: 2024-02-15 11:31:14
    Temat: Re: Jaka różnica między zawiadomieniem na policji, a w prokuraturze?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pewne rzeczy są stałe. Dane osobowe, adresy, komisariat, przyjmujący
    > zeznanie, pouczenie.
    > No ale zeznania to juz częśc dowolna.
    > Plus te kwestionariusze, o których wiesz. Mają sens, nie mają - trudno
    > powiedzieć.
    >
    > I oczywiscie jest sens, żeby to wylądowało na serwerze.

    To ja opowiem jako ciekawostkę jak wyglądała u mnie sprawa bardzo
    drobnej kradzieży, jako że przerabiałem pod koniec zeszłego roku. Tło
    jest takie, że automat parkingowy wciągną mi kartę doładowaniową (z ca
    120zł wartości). Poszedłem szukać ciecia od automatu, znalazłem,
    otwieramy automat, karty nie ma. Doszliśmy do wnisku, że karta wyszła
    jak go szukałem i ktoś zajumał. Pytam, czy to jest w zasięgi cctv.
    Powiedział, że tak, zostawiłem swoje namiary, przekazać miał sprawę
    zarządcy nieruchomości. Zarządca się na drugi dzień skontaktował i mówi,
    że widać wyraźnie jak taksówkarz juma kartę. Mówię, niech mi poda dane
    to pociągne to dalej sam, a on, że nie bo rodo (tutejsza odmiana), ale,
    zabezpieczy zapis dla policji.

    Zgłoszenie na policję formularzem online, samemu się wypełnia wszystkie
    tabelki. System sam przyporządkowuje odpowiednią jednostkę. Przychodzi
    potwierdzenie mejlem, że w ciągu 8miu dni się odezwą. O czasie odezwała
    się pani oficer prowadzący, dopytała gdzie nie było dla niej jasne.
    Minęły 2 miesiące, zadzwoniła, że mam przyjechać odebrać kartę.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2024-02-15 16:24:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Feb 2024 10:31:14 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > się pani oficer prowadzący, dopytała gdzie nie było dla niej jasne.
    > Minęły 2 miesiące, zadzwoniła, że mam przyjechać odebrać kartę.

    Nie spieszy sie tym policjantom w Singapurze :-)
    Pewnie daleko było ... albo piechotą szli :-)

    J.

  • 13. Data: 2024-02-16 00:53:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie spieszy sie tym policjantom w Singapurze :-)
    > Pewnie daleko było ... albo piechotą szli :-)

    2 miesiące ze wszystkim włacznie z zamknięciem sprawy to w sumie nie za
    długo, ale faktycznie, zawsze idzie to po lini, czym mniej ważna sprawa
    tym dłużej. Ważne, że człowiek nie traci czasu.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2024-02-16 06:38:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > 2 miesiące ze wszystkim włacznie z zamknięciem sprawy to w sumie nie za
    > długo, ale faktycznie, zawsze idzie to po lini, czym mniej ważna sprawa
    > tym dłużej. Ważne, że człowiek nie traci czasu.

    BTW - w kwietniu dostałem wezwanie na proces żuli od moto, więc pewnie w
    rok od zdarzenia się ogarną (bo raczej adwokatów z górnej półki mieć nie
    będą). Stawiennictwo obowiązkowe... Dobre tyle że ich odzielnie nie sądzą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2024-02-16 11:16:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Feb 2024 06:38:05 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > będą). Stawiennictwo obowiązkowe... Dobre tyle że ich odzielnie nie sądzą.

    Ale adwokatów będą mieli osobnych :-)
    To wieksze szanse na odroczenie :-)

    A co ty tam zeznasz ... ze nic nie widziałes, nic nei słyszałes :-)
    No ale musisz zeznac chocby, ze motorka nie porzuciłeś :-)

    J.

  • 16. Data: 2024-02-16 12:02:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.02.2024 o 06:38, Shrek pisze:

> [...]
    > będą). Stawiennictwo obowiązkowe... Dobre tyle że ich odzielnie nie sądzą.

    Wezmą Giertycha i Ćwiąkalskiego, to jeszcze będziesz musiał im ten motor
    oddać. :)

    Robert

  • 17. Data: 2024-02-17 07:20:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale adwokatów będą mieli osobnych :-)
    > To wieksze szanse na odroczenie :-)

    No i sąd może zawsze wydzielić do osobnego postępowanie.

    > A co ty tam zeznasz ... ze nic nie widziałes, nic nei słyszałes :-)

    To nie będzie chyba komisja w sprawie wyborów kopertowych.

    > No ale musisz zeznac chocby, ze motorka nie porzuciłeś :-)

    Jeśli ma AC to może chciał wyłudzić ubezpieczenie i działał wspólnie i w
    porozumieniu. Jeśli nie ma, to też, a tylko zapomniał wykupić.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2024-02-17 09:08:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To nie będzie chyba komisja w sprawie wyborów kopertowych.

    Ale z punktu widzenia sprawy to rzeczywiście mam niewiele do
    powiedzenia. Co innego o działaniach policji, ale to chyba sądu nie
    interesuje.

    > Jeśli ma AC to może chciał wyłudzić ubezpieczenie i działał wspólnie i w
    > porozumieniu. Jeśli nie ma, to też, a tylko zapomniał wykupić.

    Aj tam amatorzy. Przecież Robert mnie już wyjaśnił - zajebałem sobie
    moto, żeby kpić z działań policji:P Z zdaje się przez to zginała ta
    nastolatka w Andychowie...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2024-02-17 19:07:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.02.2024 o 09:08, Shrek pisze:
    > Ale z punktu widzenia sprawy to rzeczywiście mam niewiele do
    > powiedzenia. Co innego o działaniach policji, ale to chyba sądu nie
    > interesuje.

    Jeśli jego obecność jest obowiązkowa, to znakiem tego planowane jest
    jego przesłuchanie w charakterze świadka. Poczekamy, to może Shrek
    napisze, o co pytali. Obecność pokrzywdzonego nie jest obowiązkowa.

    > Aj tam amatorzy. Przecież Robert mnie już wyjaśnił - zajebałem sobie
    > moto, żeby kpić z działań policji:P Z zdaje się przez to zginała ta
    > nastolatka w Andychowie...

    Tyle, że trudno oczekiwać, ze się przyzna. Prędzej sąd może się
    zainteresować tym, na ile sposób pozostawienia motocykla nosił znamiona
    jego porzucenia. Czy był zabezpieczony przed zabraniem i jak. Czy miał
    tablicę rejestracyjną (w końcu podobno jej nie znaleziono).

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 20. Data: 2024-02-17 19:34:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli jego obecność jest obowiązkowa, to znakiem tego planowane jest
    > jego przesłuchanie w charakterze świadka. Poczekamy, to może Shrek
    > napisze, o co pytali. Obecność pokrzywdzonego nie jest obowiązkowa.

    Napiszę. No właśnie mnie ta obecność obowiązkowa w charakterze
    pokrzywdzonego zdziwiła. Jak to niby ma wyglądać - wzywają w charakterze
    poszkodowanego i mówią że jednak wypad z sali bo będzie pan świadkiem?

    > Tyle, że trudno oczekiwać, ze się przyzna. Prędzej sąd może się
    > zainteresować tym, na ile sposób pozostawienia motocykla nosił znamiona
    > jego porzucenia. Czy był zabezpieczony przed zabraniem i jak.

    Nie był poza standardowym zabezpieczeniem (stacyjka).

    > Czy miał
    > tablicę rejestracyjną (w końcu podobno jej nie znaleziono).

    Dzień wcześniej miał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!