  • 1. Data: 2024-02-10 15:07:39
    Temat: Płatne Allegro
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    https://youtu.be/KUvJCNH5MMo?si=IQBYsxjZwaf_vOTF&t=3
    93
    Ten progi 30 transakcji lub 2 kEUR, to pomysł unii czy nasz krajowy?

    Tytuł przerysowany. ;)

    Robert

  • 2. Data: 2024-02-10 16:38:36
    Temat: Re: Płatne Allegro czyli kolejne unijne SKOOORWYSYŃSTWO!
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > https://youtu.be/KUvJCNH5MMo?si=IQBYsxjZwaf_vOTF&t=3
    93
    > Ten progi 30 transakcji lub 2 kEUR, to pomysł unii czy nasz krajowy?
    >
    > Tytuł przerysowany. ;)

    Tytuł wprowadzający w błąd.

    To nie allledrogo będzie płatne bo już jest.

    Obowiązek zapłacenia podatku już istnieje ale teraz olxy... będą
    automatycznie donosić kto ile obrócił lu ile transakcji zrobił.

    SKOOORWYSYŃSTWO!

    Tylko że...

    Istnieje coś takiego jak nie rejestrowana działalność gospodarcza z
    której dochód nie może przekraczać połowy miesięcznego minimalnego
    wynagrodzenia.

    Poprawcie jeśli coś źle zapamiętałem.

    I teraz olx złosi do urzędu skarbowego każdego Kowalskiego który
    sprzedał 30 ubrań za 500 zł miesięcznie

    I jeszcze...

    Raport będzie dotyczył roku 2023 bo tak jest zapisane w dyrektywie.

    To jest działanie prawa WSTECZ?

  • 3. Data: 2024-02-10 16:42:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 10.02.2024 o 16:38, _Master_ pisze:
    > To jest działanie prawa WSTECZ?

    Z punktu widzenia UE nie, bo mieliśmy to wprowadzić wcześniej.

    Robert

  • 4. Data: 2024-02-10 16:54:59
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Z punktu widzenia UE nie, bo mieliśmy to wprowadzić wcześniej.

    Z punktu obywatela to nic nie zmienia. Prawo nie zostało uchwalone ;-)

    Ale z punktu logiki i rozsądku to kolejne gówno biurokratyczne.

    Sprzedajesz swoje graty, ubrania, starą elektronikę żeby nie wyrzucać na
    śmietnik bo może komuś posłużyć i po 30 transakcjach z automatu jest na
    Ciebie donos do US.

    Rozumiem że US ma prawo prześwietlać oszustów ale tu u zwykłego
    Kowalskiego obsługa tego będzie droższa niż ewentualny podatek.

    Jeszcze zrozumiałbym samą kwotę Kwotę sprzedaży bo ta by podlegała
    faktycznie do kwalifikacji rejestracji FORMALNEJ działalności gospodarczej

    Ale 30 transakcji? Pojebało

  • 5. Data: 2024-02-10 18:15:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 10.02.2024 o 16:54, _Master_ pisze:
    > Ale 30 transakcji? Pojebało

    No jest w dyrektywie:
    "d) któremu 'operator platformy' ułatwił mniej niż 30 'stosownych
    czynności' w typie sprzedaży 'towarów' i w przypadku którego łączne
    'wynagrodzenie' wypłacone lub uznane na jego rzecz nie przekroczyło 2
    000 EUR
    w 'okresie sprawozdawczym'. "

    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?
    uri=CELEX:32021L0514

    Robert

  • 6. Data: 2024-02-10 22:34:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-02-10 o 16:54, _Master_ pisze:

    > Z punktu obywatela to nic nie zmienia. Prawo nie zostało uchwalone ;-)

    Czyli bez zmian.

    > Ale z punktu logiki i rozsądku to kolejne gówno biurokratyczne.

    Tak. Tu się zgodzę, bo obsługujący platformę dostają od zajebania
    papierkowej zbędnej roboty (nawet jeśli te raporty da się zrobić jakoś
    automatycznie)

    > Sprzedajesz swoje graty, ubrania, starą elektronikę żeby nie wyrzucać na
    > śmietnik bo może komuś posłużyć i po 30 transakcjach z automatu jest na
    > Ciebie donos do US.

    Mechanizmy kontrolne były już wcześniej.

    > Rozumiem że US ma prawo prześwietlać oszustów ale tu u zwykłego
    > Kowalskiego obsługa tego będzie droższa niż ewentualny podatek.

    No niezupełnie, bo obsługa indywidualna sprzedaży z platformy przez
    pojedynczego pracownika slużb skarbowych będzie (i była) zdecydowanie
    droższa
    Przypomnij sobie jakie były bariery przy ładowaniu kosztów samochodowych
    przez jdg i nawet jeśli służby namierzyły i udokomentowały to zaraz się
    objawiały jakieś
    prawa obywatelskie i cała śledcza robota szła na marne. Dlatego
    zdecydowano się a ustawowe projekty zdarcia z podatnika procentowego
    udziału i tyle.

    > Jeszcze zrozumiałbym samą kwotę Kwotę sprzedaży bo ta by podlegała
    > faktycznie do kwalifikacji rejestracji FORMALNEJ działalności gospodarczej
    >
    > Ale 30 transakcji? Pojebało

    To tylko narzędzie.
    Sam byś je poparł, bo ułatwia pracę :-)

  • 7. Data: 2024-02-11 23:57:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.02.2024 o 22:34, cef pisze:

    > To tylko narzędzie.
    > Sam byś je poparł, bo ułatwia pracę :-)

    Chyba naruszanie prywatności.

  • 8. Data: 2024-02-12 06:12:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-02-11 o 23:57, io pisze:

    > Chyba naruszanie prywatności.

    To bez znaczenia, bo gdyby szukać przestępcy normalną drogą, to
    też by to nastąpiło - transakcje mnogie jakoś trzeba by wyfiltrować.

  • 9. Data: 2024-02-12 14:31:02
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.02.2024 o 06:12, cef pisze:

    > To bez znaczenia, bo gdyby szukać przestępcy normalną drogą, to
    > też by to nastąpiło - transakcje mnogie jakoś trzeba by wyfiltrować.

    Normalnie przestępcy szuka się dopiero jak są podejrzenia, więc zupełnie
    inaczej.