  • 11. Data: 2004-01-30 17:33:53
    Temat: Re: Jaka kara za brak "przerejestrowania" pojazdu?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:esdk10tgjpd52rh10bb7nkeu0qu8qmt1oj@4ax.com...

    > Rozumię, że moje argumenty przekonały cię :-)

    Powiem szczerze, że nie do końca, ale chwilowo nie mam żadnych argumentów
    które mógł bym Ci przeciwstawiać.

  • 12. Data: 2004-01-30 19:51:58
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    >Oczywiście, że się tak okaże. Bo zbywca powiadamia o zbyciu, a nabywca o
    >nabyciu. I różne z tym są związane wymagania.
    No Robert bądź poważny ! Nie pytam i nie piszę O CZYM powiadamiają,
    tylko Ty twierdzisz, ze właściwą FORMĄ powiadomienia starosty jest
    przerejestrowanie,. Jesli ta właściwa froma ma dotyczyć obu, to sam
    widzisz, ze taka interpretacja doprowadza do absurdu.

    Artur Golański

  • 13. Data: 2004-01-31 12:11:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > przerejestrowanie,. Jesli ta właściwa froma ma dotyczyć obu, to sam
    > widzisz, ze taka interpretacja doprowadza do absurdu.

    Toteż właśnie doszedłem do wniosku, że chyba masz rację. Chwilowo nie mogę
    znaleźć przepisu karnego do tego przerejestrowania.

  • 14. Data: 2004-02-01 10:11:33
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >doszedłem do wniosku, że chyba masz rację.
    Uff, kamień z serc mi spadł ;-)
    A kolejne potwierdzenie dobrowolnosci: art. 73. 1. Rejestracji pojazdu
    dokonuje, na wniosek właściciela...

    >Chwilowo nie mogę znaleźć przepisu karnego do tego przerejestrowania.
    Bo go nie ma. Skoro nie nałożono na mnie takiego obowiazku, to nie
    może byc kary. Oczywiste jest, że zazwyczaj (podkreślam-zazwyczaj)
    kupuję po to pojazd, by go użytkować na drogach publicznych (w
    odróżnieniu do użytkowania np. ciągnika rolniczego na polu lub w
    sadzie -osobiście znam taki fakt), a to wiąże się z wypełnieniem art.
    71. Z kolei za brak powiadomienia można skorzystać z PoRD i wniosek o
    ukaranie skierować do sądu, tylko czy starosta może pełnić rolę
    oskarzyciela ?
    I wracając do powiadomień - ZTCW to przyjęło się, ze sprzedający idzie
    z umową sprzedaży, a urzędnik po korekcie w swej ewidencji pojazdów,
    przystawia pieczątkę na umowie.
    Inną sprawą w kwestii poprawności sformuować prawa jest zapis
    art. 78.2.1 (właściciel ... o zbyciu). W momencie zbycia nie jest już
    prawnie właścicielem, więc formalnie zapis ten go nie dotyczy.
    Właściwe jest natomiast w par.1 'dotychczasowy właściciel przekazuje'

    Artur Golański