  • 1. Data: 2004-01-27 06:30:07
    Temat: wyrok za nabywanie i posiadanie nielegalnego oprogramowania
    Od: m...@o...pl (wycena)

    witam!
    poniewaz na grupie bylo i jest duuuuuuuuuzo na ten temat pomyslalem, ze sie
    podziele informacja jak taka sprawa zakonczyla sie w moim miescie.
    na poczatek kilka faktow.
    komputer zostal zatrzymany wraz z plytami cdr i cdrw w maju. policaje mieli
    nakaz prokuratora. wybor biednego mieszkanca tego kraju nie byl przypadkowy.
    kontaktowal sie zakupil jednorazowo "cos tam" (dodowow nie mieli, ale
    istanialo podejrzenie, ze nielegalne oprogramowanie) od goscia, ktorego
    gdzies w polsce zwineli za rozpowszechnianie na duza skale nielegalnego
    softu przez siec.
    tak wiec komputerek zabrali w maju, potem byly zeznania na policji i przez
    pol roku cisza. oczywiscie zeznawal, ze soft ma z sieci i nic nie nabywal od
    konkretnych osob.
    w pazdzierniku oddali kompa bez dysku, ktory zatrzymano jako dowod rzeczowy.
    pod koniec grudnia wplynal do sadu akt oskarzenia a 20 stycznia odbyla sie
    rozprawa w trybie urposzczonym i wczoraj dostarczono wyrok w tej sprawie
    i tak:
    -za oprogramowanie znajdujace sie na zabezpieczonych w mieszkaniu plytach z
    art. 293 par 1 w zw. z art. 291 par 1 i w zw. z art. 12 kk - 1000 zl grzywny
    -za oprogramowanie znajdujace sie na dysku kompa z art. 278 par 2 w zw. z
    art. 12 kk - 1000 zl grzywny

    wyrok laczny brzmi
    1500 zł grzywny bez ponoszenia kosztow sadowych

    to tyle.
    moze kogos uspokoi. moze kogos pograzy jeszcze bardziej :)
    aaaa
    dodam jeszcze, ze znajdujace sie na dysku pliki mp3 i jakies tam filmy nie
    brali w ogole pod uwage co nawet przed rozprawa oswiadczyl policjant
    prowadzacy i potwierdzilo sie to w akcie oskarzenia.

    pozdrawiam
    m.c.

  • 2. Data: 2004-01-27 09:40:00
    Od: szpakuu <s...@g...lost.spamer>

    wycena wrote:

    > -za oprogramowanie znajdujace sie na zabezpieczonych w mieszkaniu plytach
    > z art. 293 par 1 w zw. z art. 291 par 1 i w zw. z art. 12 kk - 1000 zl

    czyli pewnie płyty z windowsem i office

    > grzywny -za oprogramowanie znajdujace sie na dysku kompa z art. 278 par 2
    > w zw. z art. 12 kk - 1000 zl grzywny

    pewnie zainstalowany windows i office (jak by nie było normalnego
    oprogramowania).

    --
    szpakuu(at)poczta.onet.pl
    Registered LINUX user #

  • 3. Data: 2004-01-27 09:42:42
    Od: "T_K" <t...@g...pl>

> [...]
    grzywny
    > -za oprogramowanie znajdujace sie na dysku kompa z art. 278 par 2 w zw. z

    Mam pytanie w zwiazku z takim wyrokiem - przez jaki okres po takim wyroku
    trzeba podawac , ze sie jest karanym?

    pzdr
    tkaczmar

  • 4. Data: 2004-01-27 09:52:11
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wycena" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sie
    > podziele informacja jak taka sprawa zakonczyla sie w moim miescie.
    [ciach] [wrrrrr] [muuuu!]

    i to się potwierdza. Wszystkie te naloty (bo faktycznie miały miejsce) są
    odpryskami zatrzymań ludzi handlujacych nielegalnym oprogramiowaniem. Jak
    policja zwinie handlarza i przechwyci listę klientów, którzy od niego
    kupowali to ma wtedy podstawę do przeszukania mieszkań tychże, przede
    wszystkim po to by znaleźć dowody na to, że gość faktycznie ten towar
    sprzedał i postawić mu zarzut - bo może się okazać, że adresy znalazły się
    na liście z innych powodów. A przy okazji jego klientom mogą robić sprawę o
    paserstwo. Natomiast opowiadania o tym, że przeszukują po kolei domy ludzi
    korzystających z netu, albo robią o 4 rano nalot na akademik to już
    martyrologiczne dodatki, być może pochodzace od ludzi, którzy w swej
    głupocie kupili pirata podając sprzedawcy swój adres domowy, policja ich
    odwiedziła i teraz usiłuja wmówić innym, ze padli ofiarą spisku i naduzycia
    władzy przez policję.

    Jednym słowem - jeśli kupowaliście piraty i podaliście sprzedawcy swój adres
    domowy - bójcie się, bo mogą was odwiedzić (co jakiś czas słychać o złapaniu
    kolejnego handlarza, zwykle razem z listą klientów).

  • 5. Data: 2004-01-27 10:35:25
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

> [...]
    > na poczatek kilka faktow.
    > komputer zostal zatrzymany wraz z plytami cdr i cdrw w maju. policaje

    I to jest podstawowa informacja. Jak widac nikomu bez nakazu policjant 'w
    poscigu za przestepca' nie wszedl.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "Im bardziej skorumpowana jest Republika, tym liczniejsze są jej prawa" -

  • 6. Data: 2004-01-27 12:52:05
    Od: m...@o...pl (wycena)

    > grzywny
    >
    > Mam pytanie w zwiazku z takim wyrokiem - przez jaki okres po takim wyroku
> [...]

    z tego co wiem, to w przypadku wyroku nakazowego, a taki tu mial miejsce, po
    dwoch latach wykreslaja z rejestru.
    pisze to na podstawie tego co uslyszalem od osoby skazanej w tym przypadku,
    ktora taka informacje uzyskala w sadzie, ktory ten wyrok wydal. tzn od
    znajomej, ktora w tym sadzie pracuje, wiec za nic nie biore
    odpowiedzialnosci ;)

    pozdrawiam
    m.c.

  • 7. Data: 2004-01-27 21:58:44
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    wycena wrote:
    > z tego co wiem, to w przypadku wyroku nakazowego, a taki tu mial miejsce, po
    > dwoch latach wykreslaja z rejestru.

    to nie ma znaczenia
    grzywnę wykreślą po 5 latach

    KG