  • 1. Data: 2004-01-27 01:19:44
    Temat: Jaka kara za brak "przerejestrowania" pojazdu?
    Od: "Tiger" <t...@a...net.pl>

    tzn. za niedopełnienie obowiązku wynikającego z art. 78 prawa o ruchu
    drogowym?

    i nie chodzi mi tu o konsekwencje poruszania się tym pojazdem w takim stanie
    prawnym czy brak ubezpieczenia oc, tylko za sam fakt wynikający a ww. art 78

    pozdrawiam Tiger

  • 2. Data: 2004-01-27 11:30:48
    Temat: Re: Jaka kara za brak "przerejestrowania" pojazdu?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Tiger" <t...@a...net.pl> napisał:

    >tzn. za niedopełnienie obowiązku wynikającego z art. 78 prawa o ruchu
    >drogowym?
    Poprawka - dopełnienie tego obowiązku polega na 'zawiadomieniu
    starosty', czyli piszesz pismo, w którym podajesz swoje dane, dane
    sprzedającego oraz dane nabytego pojazdu (kopię zostawiasz u siebie).
    W ten sposób starosta został zawiadomiony, a ty obowiazek wypełniłeś.
    Co do kar, to nie wydaje mi się, aby takowe istniały - jest to kolejny
    'martwy' przepis.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-01-27 17:56:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    Poruszamy to akurat w równoległym wątku, ale generalnie do art. 78 PoRD
    wydano ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 22 lipca 2002 r. w
    sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów określające sposób realizacji
    tego obowiązku. Wynika z niego, że jednak musisz przedstawić dowód
    rejestracyjny i parę innych dokumentów w Urzędzie, więc moim zdaniem nie
    da się tego zrealizować poprzez wysłanie proponowanej przez Ciebie
    informacji. Natomiast nadal kwestią otwartą pozostaje sankcja za
    niedopełnienie tego obowiązku.

  • 4. Data: 2004-01-27 20:59:24
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >ale generalnie do art. 78 PoRD
    Powoli ! Ustalmy po kolei.
    Art. 78 podaje obowiązek (ustawowy) powiadomienia starosty.
    Piszę pismo do starosty i powiadamiam. Wypełniłem obowiązek czy nie ?
    Gdzie (w ustawie) jest nakaz rejestracji pojazdu ?
    Kupuję nowy samochód (brak DR, bo nikt go nie rejestrował dotychczas)
    -gdzie ustawodawca nałożył na mnie obowiązek zarejestrowania pojazdu ?

    >sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów określające sposób realizacji
    >tego obowiązku.
    Rozp. nie nakłada obowiązku rejestracji, bo nie może. Tam są tylko
    warunki, jakie należy spełnić, gdy właściciel chce go zarejestrować.

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-01-28 13:09:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    Uważam, że Twoja interpretacja jest mocno naciągana. Na takiej samej
    zasadzie to mógł byś poinformować o nabyciu samochodu starostę dzwoniąc do
    niego w nocy do domu. By nie było kłopotu, to najlepiej w obecności
    notariusza. A później jeszcze mieć pretensje do starosty że notatki
    służbowej z tej rozmowy nie sporządził.

    Oczywiście ustawa nakłada obowiązek poinformowania, ale moim zdaniem
    przepisem wykonawczym do niego jest rozporządzenie. I to ono określa
    formę.

  • 6. Data: 2004-01-29 08:47:34
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Uważam, że Twoja interpretacja jest mocno naciągana.
    Po pierwsze ja NIE interpretuję, tylko szukam wyraznego nakazu,
    obowiązku dokonania rejestracji zakupionego pojazdu (kazdego pojazdu).
    Narazie tylko twierdzisz, ze tak jest, ale cytatu z ustawy nie
    podałeś.

    >zasadzie to mógł byś poinformować o nabyciu samochodu starostę dzwoniąc do
    >niego w nocy do domu.
    1. Starosta 'w domu' jest mężem swojej żony ;-)
    2. Jeśli prawo przewiduje taką formę powiadomienia i potrafię to
    udowodnić, to nie widzę przeszkód.

    >jest rorzporządzenie. I to ono określa formę.
    I kto tu naciąga, interpretuje ?
    1. Przepisy rozporządzenia określają m.in. warunki i tryb rejestracji
    pojazdów, a nie spełnienie obowiązku.
    2. Jak wypełnisz postanowienia § 2. 8. w przypadku, gdy pojazd wymaga
    długotrwałej naprawy i nie jest możliwe uzyskanie pozytywnego badania
    technicznego w ciągu 30 dni lub ktoś kupił wrak po wypadku w celu
    odzyskania części i dalszej kasacji. Wtedy jest zwolniony z obowiązku,
    czy termin gdzieś przesunieto, a może uniemoizliwiono mu wypełnienie
    Twego obowiązku ?
    3. Firma kupuje pojazd w celu odsprzedzazy-tez biegają i rejestrują ?
    Czy może ich PoRD nie dotyczy w kwestii właściciela ?

    Artur Golański

  • 7. Data: 2004-01-29 10:13:22
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Oczywiście ustawa nakłada obowiązek poinformowania, ale moim zdaniem
    >przepisem wykonawczym do niego jest rozporządzenie. I to ono określa
    >formę.
    I jeszcze jeden argument, który przeczy temu co napisałeś.
    Prawo dotyczy wszystkich w takim samym stopniu. Skoro kupujący ma
    zrealizować swój obowiązek powiadomienia w 'formie przerejestrowania'
    pojazdu, a taki sam obowiązek spoczywa na sprzedającym, to jak on niby
    ma go zrealizować ? Też przerejestrować sprzedany pojazd ? Przecież to
    jest niedorzeczne ! Teraz okaże się, że określenie 'powiadomić'
    powinien inaczej rozumieć zbywca, a inaczej nabywca ;-)

    Artur Golański

  • 8. Data: 2004-01-29 20:42:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Teraz okaże się, że określenie 'powiadomić'
    > powinien inaczej rozumieć zbywca, a inaczej nabywca ;-)

    Oczywiście, że się tak okaże. Bo zbywca powiadamia o zbyciu, a nabywca o
    nabyciu. I różne z tym są związane wymagania.

  • 9. Data: 2004-01-29 20:47:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 1. Starosta 'w domu' jest mężem swojej żony ;-)
    > 2. Jeśli prawo przewiduje taką formę powiadomienia i potrafię to
    > udowodnić, to nie widzę przeszkód.

    I nie wydaje Ci się ten brak różnicy czymś dziwnym?

    > 1. Przepisy rozporządzenia określają m.in. warunki i tryb rejestracji
    > pojazdów, a nie spełnienie obowiązku.

    ???

> [...]
    > 3. Firma kupuje pojazd w celu odsprzedzazy-tez biegają i rejestrują ?
    > Czy może ich PoRD nie dotyczy w kwestii właściciela ?

    A powiem Ci, że nie wiem.

  • 10. Data: 2004-01-30 14:27:13
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Oczywiście ustawa nakłada obowiązek poinformowania, ale moim zdaniem
    Rozumię, że moje argumenty przekonały cię :-)

    Artur Golański