1. Data: 2004-01-27 01:19:44
Temat:Jaka kara za brak "przerejestrowania" pojazdu?
Od:"Tiger" <t...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

tzn. za niedopełnienie obowiązku wynikającego z art. 78 prawa o ruchu
drogowym?

i nie chodzi mi tu o konsekwencje poruszania się tym pojazdem w takim stanie
prawnym czy brak ubezpieczenia oc, tylko za sam fakt wynikający a ww. art 78

pozdrawiam Tiger

2. Data: 2004-01-27 11:30:48
Temat:Re: Jaka kara za brak "przerejestrowania" pojazdu?
Od:Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tiger" <t...@a...net.pl> napisał:

>tzn. za niedopełnienie obowiązku wynikającego z art. 78 prawa o ruchu
>drogowym?
Poprawka - dopełnienie tego obowiązku polega na 'zawiadomieniu
starosty', czyli piszesz pismo, w którym podajesz swoje dane, dane
sprzedającego oraz dane nabytego pojazdu (kopię zostawiasz u siebie).
W ten sposób starosta został zawiadomiony, a ty obowiazek wypełniłeś.
Co do kar, to nie wydaje mi się, aby takowe istniały - jest to kolejny
'martwy' przepis.

Artur Golański

3. Data: 2004-01-27 17:56:03
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

Poruszamy to akurat w równoległym wątku, ale generalnie do art. 78 PoRD
wydano ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 22 lipca 2002 r. w
sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów określające sposób realizacji
tego obowiązku. Wynika z niego, że jednak musisz przedstawić dowód
rejestracyjny i parę innych dokumentów w Urzędzie, więc moim zdaniem nie
da się tego zrealizować poprzez wysłanie proponowanej przez Ciebie
informacji. Natomiast nadal kwestią otwartą pozostaje sankcja za
niedopełnienie tego obowiązku.

4. Data: 2004-01-27 20:59:24
Od:Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

>ale generalnie do art. 78 PoRD
Powoli ! Ustalmy po kolei.
Art. 78 podaje obowiązek (ustawowy) powiadomienia starosty.
Piszę pismo do starosty i powiadamiam. Wypełniłem obowiązek czy nie ?
Gdzie (w ustawie) jest nakaz rejestracji pojazdu ?
Kupuję nowy samochód (brak DR, bo nikt go nie rejestrował dotychczas)
-gdzie ustawodawca nałożył na mnie obowiązek zarejestrowania pojazdu ?

>sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów określające sposób realizacji
>tego obowiązku.
Rozp. nie nakłada obowiązku rejestracji, bo nie może. Tam są tylko
warunki, jakie należy spełnić, gdy właściciel chce go zarejestrować.

Artur Golański

5. Data: 2004-01-28 13:09:15
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

Uważam, że Twoja interpretacja jest mocno naciągana. Na takiej samej
zasadzie to mógł byś poinformować o nabyciu samochodu starostę dzwoniąc do
niego w nocy do domu. By nie było kłopotu, to najlepiej w obecności
notariusza. A później jeszcze mieć pretensje do starosty że notatki
służbowej z tej rozmowy nie sporządził.

Oczywiście ustawa nakłada obowiązek poinformowania, ale moim zdaniem
przepisem wykonawczym do niego jest rozporządzenie. I to ono określa
formę.

6. Data: 2004-01-29 08:47:34
Od:Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

>Uważam, że Twoja interpretacja jest mocno naciągana.
Po pierwsze ja NIE interpretuję, tylko szukam wyraznego nakazu,
obowiązku dokonania rejestracji zakupionego pojazdu (kazdego pojazdu).
Narazie tylko twierdzisz, ze tak jest, ale cytatu z ustawy nie
podałeś.

>zasadzie to mógł byś poinformować o nabyciu samochodu starostę dzwoniąc do
>niego w nocy do domu.
1. Starosta 'w domu' jest mężem swojej żony ;-)
2. Jeśli prawo przewiduje taką formę powiadomienia i potrafię to
udowodnić, to nie widzę przeszkód.

>jest rorzporządzenie. I to ono określa formę.
I kto tu naciąga, interpretuje ?
1. Przepisy rozporządzenia określają m.in. warunki i tryb rejestracji
pojazdów, a nie spełnienie obowiązku.
2. Jak wypełnisz postanowienia § 2. 8. w przypadku, gdy pojazd wymaga
długotrwałej naprawy i nie jest możliwe uzyskanie pozytywnego badania
technicznego w ciągu 30 dni lub ktoś kupił wrak po wypadku w celu
odzyskania części i dalszej kasacji. Wtedy jest zwolniony z obowiązku,
czy termin gdzieś przesunieto, a może uniemoizliwiono mu wypełnienie
Twego obowiązku ?
3. Firma kupuje pojazd w celu odsprzedzazy-tez biegają i rejestrują ?
Czy może ich PoRD nie dotyczy w kwestii właściciela ?

Artur Golański

7. Data: 2004-01-29 10:13:22
Od:Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

>Oczywiście ustawa nakłada obowiązek poinformowania, ale moim zdaniem
>przepisem wykonawczym do niego jest rozporządzenie. I to ono określa
>formę.
I jeszcze jeden argument, który przeczy temu co napisałeś.
Prawo dotyczy wszystkich w takim samym stopniu. Skoro kupujący ma
zrealizować swój obowiązek powiadomienia w 'formie przerejestrowania'
pojazdu, a taki sam obowiązek spoczywa na sprzedającym, to jak on niby
ma go zrealizować ? Też przerejestrować sprzedany pojazd ? Przecież to
jest niedorzeczne ! Teraz okaże się, że określenie 'powiadomić'
powinien inaczej rozumieć zbywca, a inaczej nabywca ;-)

Artur Golański

8. Data: 2004-01-29 20:42:32
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz okaże się, że określenie 'powiadomić'
> powinien inaczej rozumieć zbywca, a inaczej nabywca ;-)

Oczywiście, że się tak okaże. Bo zbywca powiadamia o zbyciu, a nabywca o
nabyciu. I różne z tym są związane wymagania.

9. Data: 2004-01-29 20:47:46
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Starosta 'w domu' jest mężem swojej żony ;-)
> 2. Jeśli prawo przewiduje taką formę powiadomienia i potrafię to
> udowodnić, to nie widzę przeszkód.

I nie wydaje Ci się ten brak różnicy czymś dziwnym?

> 1. Przepisy rozporządzenia określają m.in. warunki i tryb rejestracji
> pojazdów, a nie spełnienie obowiązku.

???

> [...]
> 3. Firma kupuje pojazd w celu odsprzedzazy-tez biegają i rejestrują ?
> Czy może ich PoRD nie dotyczy w kwestii właściciela ?

A powiem Ci, że nie wiem.

10. Data: 2004-01-30 14:27:13
Od:Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

>Oczywiście ustawa nakłada obowiązek poinformowania, ale moim zdaniem
Rozumię, że moje argumenty przekonały cię :-)

Artur Golański