  • 11. Data: 2005-09-24 13:53:37
    Temat: Re: Jak zablokowac wejscie sieci internetowej na osiedle?
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Romeq napisał(a):

    > panstwowym przedsiebiorstwie, najpewniej... :| I o to nam tu chodzi? :|

    Łe ? A o czym mówisz ?
    Odnieś to do posta nr 1 w tym wątku.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 12. Data: 2005-09-24 14:02:45
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dh3kpr$23n$2@inews.gazeta.pl...
    > Jak się nie potrafi uczciwie biznesu prowadzić, to się tego nie
    > robi ... zajmij się zbieraniem puszek.

    Chyba pomyliles osoby... najczesciej to ten, ktory wchodzi na zajety juz
    wczesniej pzez kogos teren, stara sie zabrac klientow do siebie. Czesc
    stosuje odpowiednie metody (mniejszosc: nizsze ceny, wyzsza jakosc,
    reklama), a czesc bezprawie (wiekszosc: zastraszanie itd...). Wiec to nie
    jest takei fajne, jak to tu wszyscy przedstawiaja. Prawda jest taka, ze dzis
    masz firme, a jutro inna sie dogada z prokuratorem, wsadza Cie pod byle
    pretekstem do aresztu, Twoj majatek sprzedadza, pozniej sie okaze ze nic sie
    nie stalo, ze w sumie to o nic Cie nie oskarza, a firmy i majatku juz nie
    masz... troche to pzredstawilem w skrocie, ale takich przypadkow juz bylo...
    taki slynny i podobny to prezes Optimusa... inny to gosc, ktory mial fabryke
    (na licytacji kupil Cersanit(!)), a on sam pzresiedzial 8 lat (!) w pace bez
    wyroku, ze niby wyludzil kredyt... ostatecznie eniewinniony...w glowie mi
    sie to nei miesci, jak nasze Panstwo, prawo i sady wspieraja rozwoj
    przedsiebiorczosci... dalej kto ma wiekszy kapital i znajomego "wysoko", ten
    robi co chce... mozna dojsc do wniosku, ze najlepiej to siedziec w
    panstwowym przedsiebiorstwie, najpewniej... :| I o to nam tu chodzi? :|

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 13. Data: 2005-09-24 14:13:17
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dh3lkm$6kb$3@inews.gazeta.pl...

    > Łe ? A o czym mówisz ?
    > Odnieś to do posta nr 1 w tym wątku.

    Odnioslem, do umiejetnosci prowadzenia firmy takze...

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 14. Data: 2005-09-24 14:38:41
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dh3lkm$6kb$3@inews.gazeta.pl...

    > Łe ? A o czym mówisz ?
    > Odnieś to do posta nr 1 w tym wątku.

    A wniosek jest taki, ze sie dumnie powolujemy na kapitalizm, tylko chyba
    jeszcze do niego nie doroslismy... XIX wiek byl dosc dawno temu...

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 15. Data: 2005-09-24 14:44:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    b...@i...pl napisał(a):

> [...]
    > ograniczania dostepu do pasma".
    > Wejdzie nowa firma, wlozy wzmacniacze (nielegalne), no bo inaczej dzialac jej
    > nie bedzie. Ktos, ja albo pozostale firmy doniosa do URTiP. Przyjdzie kontrola,
    > zabierze urzadzenia. Na nastepny dzien polowa "naszych" anten bedzie w proszku,
    > a w drzwiach siedziby bedzie wbita siekiera od tych sproszkowanych anten. To
    > juz bylo przerabiane wielokrotnie w wielu miastach. Ucierpi na tym:
    > - abonent (niestabilne lacze)
    > - firma (wypisujacy sie abonenci na rzecz nie nowego operatora, tylko neostrady

    Więc może troche wiecej informacji na ten akurat temat. Przez 15 lat
    trwała walka (w pełnym tego słowa znaczeniu) o uwolnienie rynku
    telekomunikacyjnego. Stan obecny jest zadowalający, ale jeszcze dużo
    brakuje mu do ideału. Sytuacja na dzień obecny wygląda tak, że każdy
    przedsiebiorca może, po wpisie do rejestru przedsiębiorców
    telekomunikacyjnych, prowadzić dowolna działalność, od dostępu do
    internetu na 2.4 GHz do łączności międzynarodowej.

    Pomysł, że można prowadzić np. działalność handlowa metodą łóżka
    polowego na bazarze był dobry, ale kilkanaście lat temu. Obecnie
    większość handlu przejęły duże sieci handlowe. Tylko one są w stanie
    zapewnić większość oczekiwań klientów. CO nie oznacza, że wyginęły małe
    sklepiki, np. z dobrą wędliną. I dokładnie tak samo jest (czy będzie) w
    telekomunikacji. Operator obsługujący 40 abonentów nie ma najmniejszych
    szans z dużymi firmami.

    Zakładam jeszcze, że jesteś w pełni w zgodzie z prawem, zarówno o
    działalności gospodarczej, podatkowym, ubezpieceń społecznych, ochrony
    środowiska i telekomunikacyjnym (o obronności nie wspominając). Bo
    jeżlei nie, to którykolwiek z konkurentów może Cię w prosty sposób
    wydymić i pozostaną CI jedynie sprawy karne i karno-skarbowe.

    Zezwoleń, licencji czy zgód nie ma i - mam nadzieję- że nigdy ich nie
    będzie. DO prowadzenia działalności telekomunikacyjnej potrzebne są duże
    pieniądze, o wiele większe niż te, które można zarobić nawet na
    kilkudziesięciu czy nawet kilkuset abonentach. Czasy łóżka polowego się
    skończyły.

    M.

  • 16. Data: 2005-09-24 15:06:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    b...@i...pl napisał(a):

    > A nowe radio w okolicy spowoduje tylko spadek jakosci internetu u istniejacych
    > sieci przez zaklocenia i wchodzenie na juz uzywane pasma... URTiP do tego nic
    > nie ma oczywiscie (jesli wszystko idzie przez urzadzenia dopuszczone), bo
    > pasma "darmowe".

    Mowisz jak pan minister Kalwas, ktorego niestety mialem okazje poznac i
    ktory to pan minister stwierdzal, ze otwarcie zawdowow prawniczych
    powodujace zwiekszenie konkurencji sprawi, iz spadniee jakosci uslug.
    Choc wszyscy wiedza, ze to rynek najlepiej weryfikuje.

    > Naprawde nie ma niczego w takim przypadku ?

    Nie ma.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 17. Data: 2005-09-24 15:09:27
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@i...pl> napisal(a):

    > Owszem. Wanna-be provider. Z bardzo konkurencyjnymi cenami i zadowolonymi
    > klientami. Niech sobie przycohdzi jakas wielka firma i kladzie kable, nie ma
    > sie czego bac. Ale wielka firma zrobila sobie malutka firme, ktora wciska na
    > kolejne osiedla, rozwalajac sieci radiowe zaklocajac je, po czym wprowadza
    > molocha - monopoliste.
    >
    > Tzw. kapitalizm po polsku.

    Nic prostszego dać niskie ceny pierdoląc wszystkie przepisy, nie?

    Mam pomysł - zacznę sprzedawać opał jako napędowy za 3,50! Zysk
    złotówka, a co mi tam pedalskie przepisy będą zakazywać, co nie?
    --
    Samotnik

  • 18. Data: 2005-09-24 15:46:19
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

> [...]
    > powodujace zwiekszenie konkurencji sprawi, iz spadniee jakosci uslug.
    > Choc wszyscy wiedza, ze to rynek najlepiej weryfikuje.

    Fakt, popieram, zgadzam sie. Tylko teraz pytanie co sie bedzie dalej z tego
    dzialo...jakimi metodami jedna i druga strona bedzie bronila swoich
    interesow...

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 19. Data: 2005-09-24 17:47:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś z szanownych niusowcow ma jakis pomysl ?

    Dokąd nowy dostawca usług nie będzie zakłócał Waszych urządzeń, dotąd
    nic zrobić nie można. W sytuacji, gdy zacznie je zakłócać, powiadomcie
    URTiP. Są od tego, by działać.

  • 20. Data: 2005-09-24 18:13:07
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    b...@i...pl wrote:

> [...]
    > pasma "darmowe".
    > Naprawde nie ma niczego w takim przypadku ?

    To się nazywa kapitalizm i wolny rynek! Chyba się urodziłeś niedawno,
    bo nie zaznałeś poprzedniego systemu.
    A dla klientów jest to jak najbardziej pozytywne zjawisko, bo jeśli
    chcesz ich utrzymać to musisz inwestować: zamiast radia pociągnij kable,
    zbuduj lepszą infrastrukturę; obniż ceny, podnieś jakość usług. Jak już
    Ci napisano, zawsze możesz zbierać puszki albo sprzedawać pietruszkę.

    --