  • 1. Data: 2010-06-11 17:22:45
    Temat: Czy kasowanie wpisow na forum jest przestepstwem przeciw Konstytucji?
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Czy usuwanie przez administratorow wpisow dokonywanych przez uzytkownikow na
    forum internetowym jest zlamaniem art.54 Konstytucji RP, ktory mowi:
    "1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i
    rozpowszechniania informacji.
    2. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy
    są zakazane. Ustawa może wprowadzić obowiązek uprzedniego uzyskania koncesji na
    prowadzenie stacji radiowej lub telewizyjnej."
    Chodzi np. o takie forum (tylko jako przyklad):
    http://forum.gazeta.pl/forum/f,70,Szczecin.html

  • 2. Data: 2010-06-11 17:30:27
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Konstytucji to muszą przestrzegać organy państwa a nie administratorzy.
    > Moje forum to sobie mogę kasować co chcę, chyba że umówiłem się z kimś
    > (użytkownikiem) że będę kasował pod określonymi warunkami.

    Ale ja podalem konkretny przyklad. Czy przywolany art.54 dotyczy tego
    przykladowego forum, czy nie? Jesli nie, to ktorych mediow on dotyczy?
    adam

  • 3. Data: 2010-06-11 17:33:36
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > A ja ci odpowiedziałem a ty nie chcesz zrozumieć albo przyjąć tego do
    > wiadomości.

    Zdaje sie, ze nie rozumiesz pytania. Prosciej nie umiem.

  • 4. Data: 2010-06-11 17:33:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2010-06-11 17:35:52
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Jest. Pisz doniesienie do prokuratora i Urzedu Komunikacji
    > Elektronicznej.
    Moglbys to bardziej uzasadnic? Nie jestem prawnikiem.
    adam

  • 6. Data: 2010-06-11 17:37:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

  • 7. Data: 2010-06-11 17:39:00
    Od: BK <b...@g...com>

  • 8. Data: 2010-06-11 17:55:02
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    adam napisal:
    > Zdaje sie, ze nie rozumiesz pytania. Prosciej nie umiem.

    To raczej ty masz problemy ze zrozumieniem odpowiedzi Johnsona.

    > 1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i
    > rozpowszechniania informacji.

    Co nie oznacza, że ktoś ma ci zapewnić środki do wyrażania twoich poglądów
    i uzyskiwania przez ciebie informacji, za wyjątkiem tzw. informacji publicznej.
    To znaczy tylko tyle, że jeżeli już takie środki zdobędziesz o nikt nie może
    ci zabronić z nich korzystać. Ty zaś nie masz podstawy, aby od kogokolwiek
    domagać się zapewnienia ci takich środków.

    > 2. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy
    > są zakazane.

    No i? Nikt nie może narzucić zewnętrznej cenzury. Jednocześnie nikt nie może
    zabronić redagowania gazety, forum itd. Dobór tekstów jest swobodną decyzją
    redaktora. Selekcja tekstów - też.

    > Chodzi np. o takie forum (tylko jako przyklad):
    > http://forum.gazeta.pl/forum/f,70,Szczecin.html

    Własność Gazety Wyborczej. Ich prawo, aby selekcjonować teksty.
    Załóż własne konkurencyjne forum i prowadź własną politykę publikacyjną.
    W szczególności też zgromadź własne środki rezerwowe na opłacenie kosztów
    ewentualnych procesów i odszkodowań ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2010-06-11 18:04:04
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Czy ktos rozsadny moze tu odpowiedziec?
    Pytanie bylo jednoznacznie postawione: czy TO forum, o adresie ponizej, ma
    obowiazek przestrzegac art.54 Konstytucji:
    http://forum.gazeta.pl/forum/f,934,Aukcje_internetow
    e.html
    Jesli nie, to ktore fora maja taki obowiazek, jesli takie sa? Ktore media maja
    taki obowiazek?

  • 10. Data: 2010-06-11 18:19:06
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Ja nie kaze nikomu zakladania forum po to zebym mogl zamiescic w nim informacje.
    Takie forum juz jest i moje wpisy sa w nim kasowane. Czy to nie jest
    uniemozliwianie mi przekazania informacji?