  • 1. Data: 2002-06-05 09:18:06
    Temat: Jak walczyć z Cyfrą+
    Od: "Pablo" <k...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich grupowiczów!!!

    Mam mały problem z Nową Cyfrą+. Po zakończeniu okresu promocyjnego
    mieli mi zmienić pakiet na Biały (takie dałem polecenie telefoniczne),
    tymczasem okazało się, że płacę za pakiet Srebrny (droższy).
    Dowiedziałem się o tym dopiero przejrzawszy wyciąg z banku, gdyż
    zdecydowałem się na pobieranie mi pieniędzy z konta za abonament
    (błąd!!!). W Cyfrze stwierdzili, że nie mają w systemie żadnych
    informacji na temat zmiany przeze mnie pakietu i pieniędzy za maj mi
    nie zwrócą. Wysłałem faks z prośbą o wyjaśnienie sytuacji oraż
    żądaniem zmiany pakietu. W następnym miesiącu zdziwiłem się, że znowu
    pobrano mi opłatę za droższy pakiet (faks dotarł, dzwoniła nawet do
    mnie pani z działu reklamacji).
    Ponadto wysłałem do nich formularz odwołujący upoważnienie do
    obciążania mojego rachunku (ok 10 maja) - twierdzą, że nic takiego nie
    dostali, więc na razie zmiany formy płatności nie ma (niestety nie był
    to list polecony).
    Na odpowiedź na faks czekam już od 08 maja (nie za długo?).
    Do kogo się odwoływać? Gdzie pisać na nich skargę?

    Z góry dziękuję za ewentualne podpowiedzi!

    *******pablo********
    \\ k...@p...onet.pl //

  • 2. Data: 2002-06-05 10:03:44
    Temat: Re: Jak walczyć z Cyfrą+
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

> [...]
    > Na odpowiedź na faks czekam już od 08 maja (nie za długo?).
    > Do kogo się odwoływać? Gdzie pisać na nich skargę?

    Rzecznik Praw Konsumentów chyba pownien się tym zająć, bo Cyfra+ zanadto
    "przegina pałę".
    W umowie napewno zaznaczyłeś, że wybierasz Pakiet Wizji Rodzinnej, a więc
    nie mogą zmieniać Ci pakietu bez twojej zgody. Tym bardziej, że nie ma tam
    ani słowa o takich kombinacjach. Natomiast doczytałem się, że zmiany pakietu
    należy dokonywać telefonicznie. Dziwne jest to, że Cyfra nie musi przesyłać
    do abonentów niczego listem poleconym, a jesli list nie dotrze, to i tak
    oznacza, że abonent został poinformowany. Ponadto z umowy wynika, że to
    jakby abonenta wina, że list nie dotarł.
    Ciekaw jestem, dlaczego w takim razie to ja muszę mieć potwierdzenie, że
    powiadomiłem, a właściwie przypomniałem telefonicznie lub faksem (nie
    musiałem przecież tego robić) dostawcy o chęci pozostania przy tym
    zaznaczonym w umowie. Rozumiem, że zawartość pakietu będzie się zmieniać,
    ale nie rozumiem dlaczego Cyfra ignoruje umowę z klientem wciskając bez jego
    zgody inny pakiet.

    SOTB

  • 3. Data: 2002-06-06 06:04:19
    Od: Marian Guc <m...@p...wp.pl>

    Pablo wrote:

    > [...]W Cyfrze stwierdzili[...]

    Sprawa jest prosta (i całkowicie powtarzalna ... niestety)
    1. do BOK-u syfry się nie dzwoni
    2. do BOK-u syfry nie faksuje się
    3. do BOK-u syfty nie wysyła się listów

    Jeżeli chcesz coś z nimi załatwić to wysyłasz list polecony. Masz
    potwierdzenie nadania. I już. Zapominasz
    o problemie - to oni wtedy majš problem. Każda inna forma komunikacji z
    tymi pasiakami jest całkowicie bez
    sensu. Wystarczy rzucić okiem na grupę ... telewizja. Tam jest masę tego
    typu przykładów. A ludzie dalej robiš
    tak samo ... dzwoniłem ... uzgodniłem ... i nic.

    --
    Z pozdrowieniami ... i powodzenia.

    Marian Guc GG:812853

  • 4. Data: 2002-06-06 08:24:50
    Od: "pawelm" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marian Guc" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > typu przykładów. A ludzie dalej robią
    > tak samo ... dzwoniłem ... uzgodniłem ... i nic.

    He he - ja tam zawsze moje rozmowy z syfrą nagrywam. Oczywiście na wstępie
    mówię im, że nagrywam. Jeszcze się mi nie zdarzyło, żeby zrobili coś nie tak
    ;))
    Chociaż raz stwierdzili, że nie było rozmowy - to ja do nich, że mam
    nagraną - z taką i taką osobą - od razu zrobili się jacyś tacy mili....

    Pozdr.,
    Paweł