  • From: "Sotb" <k...@z...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak walczyć z Cyfrą+
    Date: Wed, 5 Jun 2002 12:03:44 +0200

    > Mam mały problem z Nową Cyfrą+. Po zakończeniu okresu promocyjnego
    > mieli mi zmienić pakiet na Biały (takie dałem polecenie telefoniczne),
    > tymczasem okazało się, że płacę za pakiet Srebrny (droższy).
    > Dowiedziałem się o tym dopiero przejrzawszy wyciąg z banku, gdyż
    > zdecydowałem się na pobieranie mi pieniędzy z konta za abonament
    > (błąd!!!). W Cyfrze stwierdzili, że nie mają w systemie żadnych
    > informacji na temat zmiany przeze mnie pakietu i pieniędzy za maj mi
    > nie zwrócą. Wysłałem faks z prośbą o wyjaśnienie sytuacji oraż
> [...]

    Rzecznik Praw Konsumentów chyba pownien się tym zająć, bo Cyfra+ zanadto
    "przegina pałę".
    W umowie napewno zaznaczyłeś, że wybierasz Pakiet Wizji Rodzinnej, a więc
    nie mogą zmieniać Ci pakietu bez twojej zgody. Tym bardziej, że nie ma tam
    ani słowa o takich kombinacjach. Natomiast doczytałem się, że zmiany pakietu
    należy dokonywać telefonicznie. Dziwne jest to, że Cyfra nie musi przesyłać
    do abonentów niczego listem poleconym, a jesli list nie dotrze, to i tak
    oznacza, że abonent został poinformowany. Ponadto z umowy wynika, że to
    jakby abonenta wina, że list nie dotarł.
    Ciekaw jestem, dlaczego w takim razie to ja muszę mieć potwierdzenie, że
    powiadomiłem, a właściwie przypomniałem telefonicznie lub faksem (nie
    musiałem przecież tego robić) dostawcy o chęci pozostania przy tym
    zaznaczonym w umowie. Rozumiem, że zawartość pakietu będzie się zmieniać,
    ale nie rozumiem dlaczego Cyfra ignoruje umowę z klientem wciskając bez jego
    zgody inny pakiet.

    SOTB