  • 11. Data: 2005-04-12 22:45:27
    Temat: Re: Jak uchronic matke przed odpowiedzalnoscia za dlugi syna?
    Od: "pixado delpixado" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > a jak to w praktyce wyglada. powiedzmy (odpukac) ze przyglup nie splaci. Na
    > licytacji zakupi
    > mieszkanie malzeznswo z 2 dzieci i co wtedy?
    > Wydzielony kawalek mieszkania?

    to moze zadaj sobie pytanie: kto kupi 1/4 mieszkania??

    pozdr.
    pixado

  • 12. Data: 2005-04-13 09:48:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "pixado delpixado" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:d3hj26$sbc$1@inews.gazeta.pl...

    > to moze zadaj sobie pytanie: kto kupi 1/4 mieszkania??

    ktos kto pomysli ze skoro i tak bedzie miec 1/4 mieszkania to moze korzystac
    z calego, dlatego sie pytam
    co by w takim przypadku bylo. MOge wydzielic 1/4 i wara nawet o metr dalej ?

    P.

  • 13. Data: 2005-04-13 17:26:58
    Od: m...@a...pl

    > Nadal nic to nie zmienia.
    > Majątek któy należy do syna od miejscem zameldowanie podlega
    > zajęciu ( w ramach sprecyzowanych przepisami ... ostatniej krowy
    > mlecznej czy siakoś tak mu nie buchną) ... to i matka w związku
    > z tym nie podlega zajęciu ... Zaś majątek matki znajdujący się
    > pod adr zameldowania nie podlega zajęciu.

    gorszej bzdury nie moglees chyba napisac to co jest jego podlega zajeciu , ale
    tez to czym aktualnie wlada (czyli np. majatek matki)
    zastanow sie zanim cos napiszesz

  • 14. Data: 2005-04-13 17:29:43
    Od: m...@a...pl

    > To komornik może zlicytować tą 1/4 mieszkania, która należy do syna,
    > natomiast nic z rzeczy matki nie weźmie. Poprosi zapewne o wskazanie pokoju
    > syna i tylko rzeczmi z tego pokoju się zainteresuje.

    nastepny madry ciekawy jestem czy ci co udzielaja takich madrych porad widzeli
    kiedykolwiek na oczy komornika , wejdzie i zajmie se wszystko co chce (jezeli
    syn jest tam zameldowany) a matka se co najwyzej bedzie mogla skarge zlorzyc
    albo powodztwo przeciwegzekucyjne no i bedzie musiala wykazac ze to co zajol
    nalezy do niej a nie do syna

  • 15. Data: 2005-04-13 17:31:04
    Od: m...@a...pl

    > mieszkanie malzeznswo z 2 dzieci i co wtedy?
    > Wydzielony kawalek mieszkania?

    zlicytuje cale a matce odda 3/4 uzyskanej sumy z egzekucji

  • 16. Data: 2005-04-13 17:34:39
    Od: m...@a...pl

> [...]
    > swoim koncie ma kilka mandatow itp., w sumie uzbieralo się tego pare
    > tysiecy. Można się spodziewac, ze wkrotce sprawa zainteresuje sie komornik.
    >
    > Sek w tym, jak uchronic majatek matki, dorobek calego jej zycia, przed
    > zajeciem. Przeciez ona nie ma zadnego wpływu na postepowanie syna. Czy
    > możliwe jest jakies prawne zabezpieczenie?
    >
    > Bardzo prosze o podpowiedz, jak wybrnąć z tej sprawy.
    >
    > Szukałam oczywiście w googlach, doczytałam ze rodzice nie odpowiadaja za
    > dlugi dzieci, ale nie wiem jak sprawa wyglada, gdy matka i syn sa
    > zameldowani i mieszkaja pod tym samym adresem.

    sluchaj co niektorych specow z tej grupy to bedziesz w sandalach w zime
    chodzil..........
    sprzedaj szybko komus te 1/4 mieszkania (albo matce albo komus zaufanemu)
    i wymelduj sie z tamtad , nieodbieraj zadnej korespondencji i pozamiatane...
    moga cie jeszcze szczypac skarga paulianska ale watpie zeby urzedy byly na
    tyle dojrzale zeby stosowac te instytucje

  • 17. Data: 2005-04-13 17:40:15
    Od: m...@a...pl

    > To komornik może zlicytować tą 1/4 mieszkania, która należy do syna,
    > natomiast nic z rzeczy matki nie weźmie. Poprosi zapewne o wskazanie pokoju
    > syna i tylko rzeczmi z tego pokoju się zainteresuje.

    dodam , ze jakby tak mialy przebiegac egzekucje komornicze w tym kraju to nic
    nikt by od nikogo niewyegzekwowal.
    wyobraz sobie jak komornik ma stwierdzic ze to jest wlasnie pokoj syna?
    no jak? zapyta mamusie a ta delikatnie mu uprzejmie obiektywnie odpowie?
    hehehehehe
    komornik nie jest od tego rzeby badac co jest czyja wlasnosca od tego jest
    sad , nie znasz przypadkow zajmowania lisingowanych samochodow czy maszyn na
    poczet dlugow lisingobiorcow? komor wsiada na taki samochod momo ze w dowodzie
    rejestracyjnym stoi czarno na bialym ze wlascicielem jest kto inny.

    po co udzielasz takich rad jak kompletnie niemasz pojecia i wprowadzasz w blad
    osobe ktora prosi o pomoc?

  • 18. Data: 2005-04-13 17:50:04
    Od: "Funia" <f...@y...de>

    Użytkownik <m...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > moga cie jeszcze szczypac skarga paulianska ale watpie zeby urzedy byly na
    > tyle dojrzale zeby stosowac te instytucje

    To nie moje pytanie o ta 1/4 mieszkania.
    Ja pytalam o inny przypadek (vide pierwszy post). Przypuscmy, ze nie wchodzi
    w gre wymeldowanie dluznika.
    Co w takiej sytuacji? Skoro masz o tym jakies pojecie, to moze podpowiesz?

    Dzieki!

    Funia

  • 19. Data: 2005-04-13 18:19:48
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    >  > mieszkanie malzeznswo z 2 dzieci i co wtedy?
    > >

    > zlicytuje cale a matce odda 3/4 uzyskanej sumy z egzekucji

    a na jakiej podstawie?
    pozdr.
    marcin

  • 20. Data: 2005-04-13 18:26:32
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > albo powodztwo przeciwegzekucyjne no i bedzie musiala wykazac ze to co zajol

    eeetam, gadanie. nieuczciwy komornik pewnie i tak by zrobil, ale taki, ktory
    jest uczciwy i ktoremu sie powie, jakie sie ma prawa i ze sie je zna - NIE.
    wskazuje sie izbe, ktora zajmuje dluznik i tam komornik moze sobie 'buszowac',
    a reszty ruszyc nie moze bo we wspolnym gospodarstwie domowym tak to wlasnie
    jest, ze fakt zameldowania wcale nie swiadczy o tym, ze ktos tam mieszka, a tym
    bardziej, ze cokolwiek, co sie tam znajduje jest wlasnoscia dluznika.