  • 11. Data: 2007-10-05 05:56:07
    Temat: Re: Jak to jest możliwe???
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Waldek "Jakec" Bulkowski pisze:

    > Ciekawe... Czyli uważasz, że jak się mieszka z dziadkami od urodzenia, nie
    > ma się rodziców to po śmierci dziadków trzeba iść pod most?

    Ustawodawca tak uważa. Rozmawiamy o prawie a nie o pobożnych życzeniach,
    czy socjalizmie.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 12. Data: 2007-10-05 10:48:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:q1d835bxx7uv.12va3t0638vam$.dlg@40tude.net Waldek
    "Jakec" Bulkowski <j...@o...pl> pisze:

> [...]
    > ma się rodziców to po śmierci dziadków trzeba iść pod most? Napisałeś tak,
    > jakby ta sprawa nie podlegała dyskusji. A nie jest tak...
    > W mojej kamienicy były dwie takie sprawy - i w obydwu wnuk został głównym
    > lokatorem. Przy czym w jednej rzeczywiście mieszkał z dziadkami (to ja :),
    > a w drugiej udawał, że mieszka - ale był codziennie i opiekował się
    > dziadkami. Sąsiedzi zeznali zgodnie z prawdą, że widzieli go codziennie, a
    > czy tylko przychodził, czy też naprawdę mieszkał to nie wiedzą - porzecież
    > nie zaglądają w środku nocy, czy tam nocuje...
    Tylko kwestia _kiedy_ to było. Obecne zapisy KC obowiązują - jesli dobrze
    pamiętam od 2002 czy 2003 roku (może sie mylę, ale to jest jakieś kilka lat,
    nie chce mi się szukać).
    Ja znam taką historię sprzed 9 lat. Babcia (samotna) jako główny i jedyny
    najemca chciała zameldować wnuczkę w komunalnym. Poczatkowo administracja
    nie wyrażała zgody, wiadomo czemu. Złożono skargę, że babcia wymaga stałej
    opieki, wnuczka tam faktycznie mieszka, zagrożono postępowaniem sądowym no i
    doszło do zameldowania. Po śmierci babci wnuczka złożyła wniosek o
    wstąpienie w stosunek najmu i z tym już nie było problemu. Potem od razu
    wykup i po sprawie.
    Ale teraz to przy złej woli administracji gminnej faktycznie można próbować
    jedynie w sądzie, a z tym, jak pisałem w innym miejscu tego wątku - kiepsko.

    --
    Jotte