  • 31. Data: 2010-02-18 07:39:25
    Temat: Re: Jak sie zabezpieczyc przed nieuczciwym serwisem (laptop)
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości
    news:aN_en.156688$0M5.82725@newsfe23.ams2...

    > O matko! A co sie stalo?

    pewnie niechcieli jej naprawic walkmana :)

  • 32. Data: 2010-02-18 08:51:18
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 09:04:50 -0600, witek napisał(a):

    > Az tak jest schowany, ze po odkreceniu obudowy ani milimetra nie widac?
    > Wątpie.

    Ba. Widzialem i takie ze do dostania sie do chlodzenia musisz wykrecic plyte
    glowna. Lub wentylator jestschowany za metalowa oslonka ze szczelinami zbyt
    malymi by dalo sie przez nie zaznaczyc.
    Oczywiscie, zdazaja sie tez takie latwo dostepne.. ale z wlasnych
    obserwacji, w zdecydowanej wiekszosci dostanie sie do modulu chlodzacego to
    jednak czasochlonne zajecie niestety.

    --
    Mark

  • 33. Data: 2010-02-18 09:02:47
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 11:48:12 +0100, Jacek23 napisał(a):

    > No troche to trwalo ale sie udalo, jeden laptop kupiony w polsce , juz po
    > gwarancji, zaden serwis nie mogl zamowic czesci ,

    Ano wlasnie to mialem na mysli - Sony bardzo niechetnie daje dostep do
    swoich czesci, i nawet "duze" serwisy typu CSS maja z tym powazny problem.
    Zazwyczaj wymaga to sporo czasu i niestety - koszty sa wysokie. A dostep do
    "amerykancow" to juz wogole masakra.

    > Drugi laptop kupiony w USA i tu byl problem , ale wkoncu vaio link stanelo
    > na wysokosci zadania i udalo im sie zamowic czesc u producenta nawet do
    > niego.

    A ile to trwalo, i ile kosztowlo.. w porownaniu do czesci do innych
    notebookow?:)

    > Tyle ze teraz mam problemy z nieuczciwymi serwisami. Oczywiscie mozna bylo
    > te laptopy wyslac do serwisu w belgi, ale to jak sam piszesz........bylo by
    > o wiel drozej , ok 1500zl po przeliczeniu.

    Jak dobrze pamietam, do za sama diagnostyke, niewazne co sie stalo, liczyli
    sobie ok 700 zl:) A potem podawali mi dwie zryczaltowane ceny, "w zaleznosci
    od zdiagnozowanej usterki". Pierwsza to wlasnie kolo 1500, a druga albo 2300
    albo 2500, juz na 100% nie pamietam.

    Tak ze o ile sam notebook jest calkiem fajny, to obsluge serwisowa SOny ma
    beznadziejna. Bo o ile wylacznosc dla jakiejs firmy w ramach obslugi
    gwarancyjnej ma sens i jest czesta praktyka, to zamkniecie sie na inne firmy
    uslugowe w ramach obslugi *pogwarancyjnej* jest chore.

    --
    Mark

  • 34. Data: 2010-02-18 09:23:00
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > niech zgadne. moduł chłodzenia ?

    To nie jest uzadzenie elktroniczne! To zwykle urzadzenie pasywne, srterowane
    poprzez plyte glowna.
    A co do wymiany, tez nie do konca, bo dany modol chlodzenia (wiatraczek)
    moze np. pasowac tylko do danego modelu.
    Jesli to nie wiatraczek a caly modol elektroniczny z wiatraczkiem, to ma
    zapisnae numery w pamieci:)
    I tez mozna do nich dotrzec.

  • 35. Data: 2010-02-18 10:10:02
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    > A ile to trwalo, i ile kosztowlo.. w porownaniu do czesci do innych
    > notebookow?:)

    Mod. chlodzenia dla jednego laptopa zamawiany w belgi przez vaio-link 49E z
    wysylka, od momentu zamowienia u mnie paczka w ciagu ok 10 dni roboczych.

    --

    j...@p...pl gg: 207344
    http://picasaweb.google.pl/Jacek23333

  • 36. Data: 2010-02-18 14:19:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pmlb wrote:

    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > To nie jest uzadzenie elktroniczne! To zwykle urzadzenie pasywne,
    > srterowane poprzez plyte glowna.

    A o wymianie czego muy tu do cholery rozmawiamy?

> [...]
    > moze np. pasowac tylko do danego modelu.
    > Jesli to nie wiatraczek a caly modol elektroniczny z wiatraczkiem, to ma

    wez poświęć 5 minut i poszukaj coś na temat modułów chłodzenia w vaio,
    bo dyskusja robi sie nudna.

  • 37. Data: 2010-02-19 08:24:48
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 09:23:00 -0000, pmlb napisał(a):

> [...]
    > A co do wymiany, tez nie do konca, bo dany modol chlodzenia (wiatraczek)
    > moze np. pasowac tylko do danego modelu.

    To albo pasywne, albo z wiatraczkiem.
    Jesli chodzi o chlodzenie kompyterow, to sa dwa wykluczajace sie wzajemnie
    terminy.

    --
    Mark

  • 38. Data: 2010-02-21 05:09:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-02-18, Mark <t...@a...w.pl> wrote:
    > Ba. Widzialem i takie ze do dostania sie do chlodzenia musisz wykrecic plyte
    > glowna. Lub wentylator jestschowany za metalowa oslonka ze szczelinami zbyt
    > malymi by dalo sie przez nie zaznaczyc.

    Tak, np. seria SZ, mam nieszczęście posiadać. Moduł chłodzenia jest na
    samym dole a dostęp wyłącznie od góry. Totalna masakra, aż się dziwię,
    że udało mi się z powrotem złożyć. To był prawdopodobnie ostatni vaio,
    jaki kupiłem, zresztą nie tylko z tego powodu.

    Apropos częsci: zwykle kupuję na ebayu - są dużo tańsze, choć i tak dużo
    droższe niż przy innych laptopach. Jak ktoś lubi grzebać to MZ lepsze
    ich źródło.

    --
    Marcin