    From: Mark <t...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak sie zabezpieczyc przed nieuczciwym serwisem (laptop)
    Date: Thu, 18 Feb 2010 10:02:47 +0100
    Sender: Mark <>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 11:48:12 +0100, Jacek23 napisał(a):

    > No troche to trwalo ale sie udalo, jeden laptop kupiony w polsce , juz po
    > gwarancji, zaden serwis nie mogl zamowic czesci ,

    Ano wlasnie to mialem na mysli - Sony bardzo niechetnie daje dostep do
    swoich czesci, i nawet "duze" serwisy typu CSS maja z tym powazny problem.
    Zazwyczaj wymaga to sporo czasu i niestety - koszty sa wysokie. A dostep do
    "amerykancow" to juz wogole masakra.

    > Drugi laptop kupiony w USA i tu byl problem , ale wkoncu vaio link stanelo
    > na wysokosci zadania i udalo im sie zamowic czesc u producenta nawet do
    > niego.

    A ile to trwalo, i ile kosztowlo.. w porownaniu do czesci do innych
    notebookow?:)

    > Tyle ze teraz mam problemy z nieuczciwymi serwisami. Oczywiscie mozna bylo
    > te laptopy wyslac do serwisu w belgi, ale to jak sam piszesz........bylo by
    > o wiel drozej , ok 1500zl po przeliczeniu.

    Jak dobrze pamietam, do za sama diagnostyke, niewazne co sie stalo, liczyli
    sobie ok 700 zl:) A potem podawali mi dwie zryczaltowane ceny, "w zaleznosci
    od zdiagnozowanej usterki". Pierwsza to wlasnie kolo 1500, a druga albo 2300
    albo 2500, juz na 100% nie pamietam.

    Tak ze o ile sam notebook jest calkiem fajny, to obsluge serwisowa SOny ma
    beznadziejna. Bo o ile wylacznosc dla jakiejs firmy w ramach obslugi
    gwarancyjnej ma sens i jest czesta praktyka, to zamkniecie sie na inne firmy
    uslugowe w ramach obslugi *pogwarancyjnej* jest chore.

    --
    Mark