  • 1. Data: 2003-08-03 17:33:48
    Temat: Jak pozbyc sie knajpy?
    Od: "Matti" <w...@o...pl>

    Witam!
    Od razu zaznaczam, ze nie chodzi mi o srodki przymusu bezposredniego celem
    wykonczenia konkurencji ;-)
    Sprawa wyglada mniej wiecej tak:
    Mieszkam w bloku na osiedlu mieszkaniowym, typowa tzw. "sypialnia". Parter
    tego budynku zostal przeznaczony na dzialalnosc handlowo-uslugowa. Pojawily
    sie sklepiki i uslugi typu fryzjer-kosmetyczka, czyli jak narazie o.k.
    W pewnym momencie ktos w jednym z lokali otworzyl bar piwny czynny do 1-2 w
    nocy. Nie ma tam burd, ale zadna to przyjemnosc wchodzic do klatki schodowej
    poobstawianej piwoszami i wysluchiwac ich komentarzy. W zimie przynajmniej
    siedza w srodku lokalu, latem juz nie.
    Jak na zlosc po drugiej stronie klatki schodowej ma powstac kolejny bar
    piwny z bilardem - istna rozkosz :-(
    Jak mozna zablokowac powstanie kolejnego i pozbycie sie obecnego baru??
    Jakies konkretne "paragrafy"?
    Czy to prawda, ze potrzebna jest zgoda wszystkich mieszkancow/wlascicieli
    mieszkan w danym budynku, aby otworzyc taka dzialalnosc? Nikt obecnych
    wlascicieli o zgode nie pytal, nie liczac przypadku, kiedy chcieli zebrac
    podpisy pod zgoda na postawienie ogrodka piwnego przed klatka - prawie nikt
    tego nie podpisal.
    Z mieszkancow mojego budynku malo kto tam nie siedzi, przychodza tam tylko
    ludzie z okolicy, poniewaz w promieniu dobrych 500m albo i wiecej nie ma
    zadnej innej knajpy. Swoja droga zadnen inny lokal na moim osiedlu nie jest
    umieszczony tak perfidnie w budynku mieszkalnym.
    Niedawno poszlo pismo do spoldzielni, ktore podpisala wiekszosc z obecnych
    wlascicieli mieszkan, ze nie zgadzaja sie na tego typu dzialalnosc w
    budynku. Jakie ma to szanse powodzenia??
    --
    Pozdro

    Matti

  • 2. Data: 2003-08-03 19:35:41
    Temat: Re: Jak pozbyc sie knajpy?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zgoda jest potrzebna właściciela i to na wynajem. Z tego co wiem, to już
    przy staraniu się o zezwolenie nikt nie pyta o to. Więc jak to spółdzielnia
    mieszkaniowa, to ona wyraża zgodę. W wypadku wspólnoty powinni mieszkańcy /
    współwłaściciele. I wówczas w takiej umowie najmu można napisać, że na
    przykład w lokalu nie można podawać piwa. Jak gość taką umowę podpisze, to
    baru nie zrobi. Z tym, że może nie podpisać umowy. Później to bardzo ciężko
    już zablokować albo zlikwidować. Takie sprawy wałkują się latami. Z reguły
    zezwolenie wydają na cztery lata. Chyba, że uda Wam się udowodnić, że gość
    sprzedaje nietrzeźwym albo nieletnim alkohol. To wówczas jest przestępstwo i
    już po pierwszym razie gość może stracić zezwolenie. Z reguły traci przy
    2-3.

    Co do tego istniejącego baru, to możecie trochę popękać dzielnicowego albo
    straż miejską / gminną pismami, że goście spożywają alkohol w miejscu
    publicznym - zakładam, że nie myślisz o ogródku piwnym. To jest wóczas
    wykroczenie. Jak kilka razy przekręci się radiowóz i jeden z drugim
    obszczymurek zapłaci 50 zł mandatu, to będzie ze swoim kuflem siedział w
    barze, a nie będzie się plątał po ławkach na osiedlu.

    Tylko, że taka wojna może się niestety wiązać z różnymi reperkusjami ze
    strony elementu. Porysują samochód, osikają drzwi - z reguły do bardziej
    poważnych akcji nie są zdolni, ale i to bywa uciążliwe.. Więc raczej
    zrobiłbym to w białych rękawiczkach a nie na udry. Z łańcuchowcami nie
    gadać, bo i tak nie zrozumieją. Zadzwonić na policję, powiedzieć dyżurnemu o
    co chodzi, podać swoje dane (i tak może ustalić) ale poprosić, by ich nie
    udostępniał i to telefon wówczas, gdy element sobie spożywa na ławeczce.
    Nawet jak im się uda uciec przed patrolem raz czy drugi (bo przecież nikt
    nie będzie do nich strzelać ani ich gonić przez pół miasta), to po kilku
    razach znajdą sobie bardziej zacienione miejsce i nie będą włazić Wam w
    oczy. A przecież o to chodzi. Skoro już muszą to niech piją, tylko czemu
    wśród bawiących się dzieci.

  • 3. Data: 2003-08-03 20:43:46
    Od: "Matti" <w...@o...pl>

> [...]
    > już po pierwszym razie gość może stracić zezwolenie. Z reguły traci przy

    Mieszkania i lokale sa wlasnoscia prywatna, spoldzielnia jest kims w rodzaju
    administratora budynku, poniewaz posredniczyla w jego budowie finansowanej
    przez jego obecnych mieszkancow. Wiekszosc lokali uzytkowych nalezy do kilku
    obecnych mieszkancow budynku, natomiast ten w ktorym jest bar oraz lokal
    obok, w ktorym ma powstac kolejny, nalezy obecnie do kogos, kto mieszka poza
    miastem.
    A czy do powstania takiego lokalu poza zezwoleniem na sprzedaz alkoholu nie
    potrzeba jeszcze zgody innych mieszkancow budynku na prowadzenie takiej
    dzialalnosci??? Cala rzecz w tym, ze nas nikt nie pytal o zdanie i chcemy
    jakos to wykorzystac. Pytanie tylko jak???

> [...]
    > obszczymurek zapłaci 50 zł mandatu, to będzie ze swoim kuflem siedział w
    > barze, a nie będzie się plątał po ławkach na osiedlu.

    Ogrodka piwnego nie ma, bo jak napisalem w pierwszym poscie mieszkancy sie
    nie zgodzili. Ale to byl jedyny raz, jak ktos nas pytal o zdanie. Bar jest
    maly w srodku, wiec piwosze wystawiaja sobie krzeselka na schody prowadzace
    do tego baru, czesto tez na chodnik przed nim oraz dodatkowo rozsiadaja sie
    na schodach. Nie musze chyba dodawac, ze te samy schody prowadza na klatke
    schodowa do mieszkan. Zadna to przyjemnosc miec pod samym balkonem kilku
    typa z piwem i ich sluchac. Czy w takim wypadku miejscem publicznym sa juz
    schodki poza progiem knajpy? ;-)

    [...]
    --
    Pozdro i dzieki za odpowiedz

    Matti

  • 4. Data: 2003-08-03 21:35:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    kilku
    | obecnych mieszkańców budynku, natomiast ten w którym jest bar oraz lokal
    | obok, w którym ma powstać kolejny, należy obecnie do kogoś, kto mieszka
    poza
    | miastem.
    | A czy do powstania takiego lokalu poza zezwoleniem na sprzedaż alkoholu
    nie
    | potrzeba jeszcze zgody innych mieszkańców budynku na prowadzenie takiej
    | działalności??? Cala rzecz w tym, ze nas nikt nie pytał o zdanie i chcemy
    | jakoś to wykorzystać. Pytanie tylko jak???

    Z tego co wiem nikt nie ma obowiązku Was pytać. Ja przynajmniej nie
    słyszałem o takim obowiązku. Spojrzałem przed chwilą do ustawy i tam też nic
    nie ma na ten temat, by taka zgoda była wymagana. W końcu lokal jest jego
    własnością i wykorzystując go na bar robi to zgodnie z jego przeznaczeniem,
    którym jest najpewniej prowadzenie działalności gospodarczej. Można
    ewentualnie powalczyć coś doszukując się jakiś drobnych uchybień z zakresu
    Sanepidu, Inspekcji Handlowej, ale to wszystko półśrodki. Uprzykrzycie
    gościowi trochę życie, ale może go to nie zmusić do zamknięcia lokalu.
    Zresztą to niechrześcijański uczynek.

    Z Twojego poprzedniego postu odniosłem wrażenie, że problem jest nie w
    samych lokalach, co w piciu piwa poza lokalami. Więc dajcie żyć tym lokalom
    i walczcie z podstawowym problemem. Co Cię obchodzi, co się dzieje w Tym
    lokalu. A niech nawet nagie panienki latają. Skoro facet z tego żyje, to już
    jego sprawa - oczywiście dokąd zasłania okna. Skoro same lokale nie są
    uciążliwe, to po co szukać na siłę jakiegoś "haka" na nie?

    | Ogródka piwnego nie ma, bo jak napisałem w pierwszym poście mieszkańcy się
    | nie zgodzili. Ale to był jedyny raz, jak ktoś nas pytał o zdanie. Bar jest
    | mały w środku, wiec piwosze wystawiają sobie krzesełka na schody
    prowadzące
    | do tego baru, często tez na chodnik przed nim oraz dodatkowo rozsiadają
    się
    | na schodach. Nie musze chyba dodawać, ze te samy schody prowadza na klatkę
    | schodowa do mieszkań. Żadna to przyjemność mięć pod samym balkonem kilku
    | typa z piwem i ich słuchać. Czy w takim wypadku miejscem publicznym są już
> [...]

    No to wzywać patrole, które pogonią towarzystwo ze schodów. Jak się okaże,
    że przed barem pić nie można, a w barze za ciasno to najpewniej żelu zmienią
    bar i sprawa się sama rozwiąże, bo bar bez klienteli raczej długo nie
    pociągnie. A przecież chyba o to chodzi.

  • 5. Data: 2003-08-04 10:56:35
    Od: "Matti" <w...@o...pl>

    [...]

> [...]
    > Sanepidu, Inspekcji Handlowej, ale to wszystko półśrodki. Uprzykrzycie
    > gościowi trochę życie, ale może go to nie zmusić do zamknięcia lokalu.

    Przeznaczeniem tych lokali byla dzialalnosc handlowo-uslugowa, a knajpa
    chyba czyms takim nie jest. O to mi chodzi.

    > Zresztą to niechrześcijański uczynek.

    A kto powiedzial, ze jestem chrzescijaninem? ;-)

> [...]
    > jego sprawa - oczywiście dokąd zasłania okna. Skoro same lokale nie są
    > uciążliwe, to po co szukać na siłę jakiegoś "haka" na nie?

    Mozesz uznac to za typowo polska zlosliwosc, ale obchodzi mnie co sie dzieje
    w tym lokalu.
    Oto dlaczego:
    1. Kupujac to mieszkanie za niemale pieniadze (budynek to cos w rodzaju
    obecnie powstajacych apartamentowcow, a nie typowy dla osiedli wierzowiec z
    plyty) nie bylo mowy o jakimkolwiek barze czy czyms podobnym w sasiedztwie,
    a tym bardziej przy wejsciu. Miala to byc typowa "sypialnia" - w miare cisza
    i spokoj.
    2. Czy chcialbybs mieszkac w mieszkaniu sasiadujacym przez sciane/podloge z
    knajpa?
    3. Czy chcialbys kupic takie mieszkanie??? Knajpa przy wejsciu do budynku
    nawet w naszym rozpitym spoleczenstwie raczej nie podziala jako atut przy
    ewentualnej odsprzedazy takiego mieszkania - tym bardziej biorac pod uwage
    to, ze mieszkania w tym budynku to nie M2 czy M3 tylko mieszkania jedno- i
    dwupoziomowe o sporym metrarzu, to strata jednym metrze przy odsprzedazy
    moze byc odczuwalna, i to znacznie.
    4. Inne tego typu lokale na tym osiedlu (na marginesie dodam, ze osiedle
    spore, a lokali raptem kilka - widac nie tak latwo to otworzyc) sa
    umiejscowione w oddzielnych budynkach i maja ogrodki szczelnie odgradzajace
    jego bywalcow od reszty, a co za tym idzie nikomu faktycznie nie wadza,
    nawet w nocy. Tylko ten jest takim wybrykiem.

    [...]

> [...]
    > bar i sprawa się sama rozwiąże, bo bar bez klienteli raczej długo nie
    > pociągnie. A przecież chyba o to chodzi.

    Problem w tym, ze tu nie przesiaduje "element" tylko mieszkancy okolicy,
    ktorzy upatrzyli sobie lokal niedaleko domu. Policja gdyby miala cos zrobic,
    to zrobilaby to juz dawno, bo nie raz byla wzywana. Ich jednak bardziej
    interesuje, kto dzwoni, a nie zglaszany problem. Zreszta jak sie juz nie raz
    przekonalismy, informacje o tym, kto wzywal policje dosc latwo docieraly do
    bywalcow knajpy.
    Druga sprawa, ze nawet jakby w srodku bylo ciasno, to lokalu nie zmienia, bo
    nie ma na co - najblizsza knajpa jest na drugim koncu tej czesci osiedla, w
    ktorej mieszkam.
    --
    Pozdro

    Matti

  • 6. Data: 2003-08-05 20:47:05
    Od: "Ingle" <m...@u...tlen.pl>

    Witam
    Ja tylko krociutko

    > Przeznaczeniem tych lokali byla dzialalnosc handlowo-uslugowa, a knajpa
    > chyba czyms takim nie jest. O to mi chodzi.

    Skoro sprzedaz chleba jest 'hadlem', a praca dajmy na to kelnerki 'usluga' -
    to tak samo dotyczy to piwa - sprzedaz piwa to handel - po prostu. I nie ma
    haka w tym momencie :(

    Nie zazdroszcze - i 3mam kciuki za rozwiazanie problemu!
    pozdrawiam
    Ingle

    -
    ExactMail=(-usunmnie)
    -
    NoSpamRulezzz
    -

  • 7. Data: 2003-08-06 09:26:34
    Od: "Biedrona" <n...@b...com>

    Użytkownik "Ingle" <m...@u...tlen.pl> napisał w wiadomości
    : Witam
    : Ja tylko krociutko
    :
[...]

    w lokalu na pewno puszczają muzykę
    ciekawe czy mają umowe z zaiks-em ??

  • 8. Data: 2003-08-07 17:26:53
    Od: "Matti" <w...@o...pl>

    > w lokalu na pewno puszczają muzykę
    > ciekawe czy mają umowe z zaiks-em ??

    Tez jestem ciekaw. Gdzie to sprawdzic? ;-)

    Zartuje, to juz lepiej chyba Sanepid im naslac ;-)
    --
    Pozdro

    Matti