    From: kam <X#k...@w...pl#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak długo PKP moze rozpatrywac reklamacje?
    Date: Tue, 18 Jan 2005 07:55:14 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@81.210.16.251

    Jerzy Wawrzyniak napisał(a):
    > KPA - dostępny m.in. na stronach Sejmu RP.
    > Jeśli uważasz, że jest inaczej to napisz, a nie udzielaj odpowiedzi
    > wskazujących na Twoje wymądrzanie się.

    Podstawą jest zwykle przepis, a nie ustawa. Zresztą to Ty twierdzisz że
    się go stosuje. Powinieneś wskazać więc podstawę, bo taka raczej jest
    określona pozytywnie, a nie negatywnie.
    A kpa ma w dwóch pierwszych artykułach określony zakres stosowania. Może
    wskażesz w którym z punktów mieści się rozpatrywanie reklamacji opartych
    na cywilnoprawnej umowie, bo ja nie widzę?

    Art. 1. Kodeks postępowania administracyjnego normuje postępowanie:
    1) przed organami administracji publicznej w należących do właściwości
    tych organów sprawach indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji
    administracyjnych,
    2) przed innymi organami państwowymi oraz przed innymi podmiotami, gdy
    są one powołane z mocy prawa lub na podstawie porozumień do załatwiania
    spraw określonych w pkt 1,
    3) w sprawach rozstrzygania sporów o właściwość między organami
    jednostek samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej
    oraz między organami i podmiotami, o których mowa w pkt 2,
    4) w sprawach wydawania zaświadczeń.

    Art. 2. Kodeks postępowania administracyjnego normuje ponadto
    postępowanie w sprawie skarg i wniosków (Dział VIII) przed organami
    państwowymi, organami jednostek samorządu terytorialnego oraz przed
    organami organizacji społecznych.

    KG