  • 1. Data: 2010-05-28 12:33:51
    Temat: Jak bezpiecznie wynajac komus mieszkanie?
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    Witam.

    Chcialbym wynajac swoje mieszkanie na takich warunkach, ze w momencie,
    kiedy zechce je jednak sprzedac, nie chcialbym zostac z lokatorem,
    ktorego wyrzucic nie sposob. Czy jest mozliwosc obwarowania sie prawnie
    w jakis sposob w tej kwestii? Tak, zebym w razie czego nie musial szukac
    lokatorowi lokalu zastepczego itp?

    Ktos mi radzil, zeby wszystko zalatwic nieoficjalnie, a jak sie lokator
    nie bedzie chcial wyniesc, to zmienic zamki i wyrzucic jego rzeczy na
    klatke, ale to mi troche pachnie kryminalem - pojdzie do prokuratury i
    ja pojde siedziec za wyrzucenie natreta z wlasnego mieszkania...

    Oczywiscie zakladam, ze chcialbym wszystko zalatwiac polubownie, ale
    jestem mocno nastraszony opowiesciami o ludziach, ktorzy nie moga kogos
    wyrzucic i mieszkanie sie marnuje... Wolalbym np. czlowiekowi dac 2
    miesiace na znalezienie innego lokalu, zwrocic kaucje, moze nawet
    darowac jeden "czynsz", ale jak taki jeden z drugim stwierdzi, ze sie
    nie wyprowadzi i koniec, to co?

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 2. Data: 2010-05-28 12:45:23
    Temat: Re: Jak bezpiecznie wynajac komus mieszkanie?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "WRonX" <WRonX@[-CUT-].WRonX.net> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    jedyny sposob na dzien dzisiejszy to taki

    podpisujesz umowe na czas okreslony, dodatkowo okreslasz w niej warunki
    wczesniejszego rozwiazania umowy i wszystkiego co sie z tym wiaze

    dodatkowo wynajmujacy musi ci dostarczyc notarialnie potwierdzone:
    - oswiadczenie, ze w razie czego ma sie dokad wyprowadzic,
    - zgode wlasciciela tamtego lokalu, ze go przyjmie pod swoj dach

    umowe oczywiscie nalezy zglosic do us i odprowadzac od niej podatek

    to jedyny prosty i pewny sposob wynajmu, z gwarancja ze w razie czego nie
    zostaniesz z lokatorem nieplacacym ktorego nie bedziesz mogl legalnie usunac
    z mieszkania

  • 3. Data: 2010-05-28 12:47:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    >
    > to jedyny prosty i pewny sposob wynajmu, z gwarancja ze w razie czego
    > nie zostaniesz z lokatorem nieplacacym ktorego nie bedziesz mogl

    A jeśli właściciel drugiego mieszkania cofnie zgodę na przeniesienie?

    Czy "okazjonalny najem" już nie działa?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-05-28 12:57:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:htoe0e$1lu$...@n...onet.pl...

    > A jeśli właściciel drugiego mieszkania cofnie zgodę na przeniesienie?

    a to pytanie podchwytliwe, pytanie czy moze, dowiemy sie pewnie po
    pierwszych orzeczeniach sadu jak takie przypadki nastapia

    > Czy "okazjonalny najem" już nie działa?

    to jest wlasnie najem okazjonalny po tegorocznej nowelizacji
    http://tnij.org/g1v6

  • 5. Data: 2010-05-31 07:57:32
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    szerszen pisze:

    > dodatkowo wynajmujacy musi ci dostarczyc notarialnie potwierdzone:
    > - oswiadczenie, ze w razie czego ma sie dokad wyprowadzic,
    > - zgode wlasciciela tamtego lokalu, ze go przyjmie pod swoj dach

    Zgaduje, ze oswiadczenie i zgoda sa prawomocne "na dzien dzisiejszy"?
    Mozna nagle powiedziec "hej, juz nie mam lokalu zastepczego, zostaje u
    ciebie dluzej"? :)

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 6. Data: 2010-05-31 08:18:51
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > A jeśli właściciel drugiego mieszkania cofnie zgodę na przeniesienie?
    Art. 19b ust. 2 U ochrona praw lokatorów: w ciągu 21 dni najemca ma sobie
    znaleźć innego jelenia i poinformować o tym wynajmującego. Jeśli nie:
    wypowiedzenie 7-dniowe. Art. 1046 par. 4 kpc (obowiązek dostarczenia
    pomieszczenia tymczasowego) nie stosuje się do najmu okazjonalnego i, IMHO,
    jest to przypadek, w którym wylatuje się po prostu na bruk.

    GK

  • 7. Data: 2010-05-31 08:34:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "WRonX" <WRonX@[-CUT-].WRonX.net> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Zgaduje, ze oswiadczenie i zgoda sa prawomocne "na dzien dzisiejszy"?
    > Mozna nagle powiedziec "hej, juz nie mam lokalu zastepczego, zostaje u
    > ciebie dluzej"? :)

    zgaduje, ze skoro wprowadzili takie obostrzenia, to sie tak nie da, ale to
    jak pisalem bedzie sie okazywac przy sprawach sadowych, jesli nastapia