  • 1. Data: 2010-05-28 15:26:02
    Temat: sprzedaż kasy fiskalnej
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!

    Moja żona ma obecnie zawieszoną działalność (VAT + kasa fiskalna), którą
    chce całkowicie zlikwidować z końcem miesiąca.
    Kasę już oddała do "defiskalizacji", czy jak się to tam nazywa.
    Serwisant chce ją odkupić. W związku z czym trzeba wystawić fakturę, ale
    działalność jest zawieszona. Dzwoniłem już do KIP i uzyskałem odpowiedź,
    że ze strony przepisów podatkowych nie ma żadnych przeciwwskazań, gdyż
    zawieszenie działalności ma miejsce na podst. pürzepisów ustawy o
    swobodzie DG.
    Pytanie brzmi: czy w celu dokonania tej jednej transakcji trzeba na 1
    dzień odwiesić DG przed jej całkowitą likwidacją. Czy jakieś przepisy,
    mp. ZUSowskie tego wymagają?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2010-05-31 13:28:41
    Temat: Re: sprzedaż kasy fiskalnej
    Od: grzehorz <g...@t...pl>

    cyklista wrote:

> [...]
    > Pytanie brzmi: czy w celu dokonania tej jednej transakcji trzeba na 1
    > dzień odwiesić DG przed jej całkowitą likwidacją. Czy jakieś przepisy,

    A nie może poczekac do likwidacji firmy i sprzedać już nie mając firmy bez
    faktury, na umowę sprzedaży czy jak to tam zwał?
    Chyba jakoś tak ktoś kiedys u mnie robił.

    Pozdrawiam
    g.

  • 3. Data: 2010-05-31 15:00:44
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 31.05.2010 15:28, grzehorz pisze:

    > A nie może poczekac do likwidacji firmy i sprzedać już nie mając firmy bez
    > faktury, na umowę sprzedaży czy jak to tam zwał?
    > Chyba jakoś tak ktoś kiedys u mnie robił.
    Pewnie można, tylko to jest mało opłacalne.
    Jeżeli sprzedam kasę przed całkowitą likwidacją, to do opadatkowania mam
    tylko kwotę uzyskaną ze sprzedaży, a kasy nie muszę ujmować w remanencie
    końcowym. Gdy zrobię to tak, jak proponujesz, to muszę zapłacić VAT i
    podatek dochodowy według ceny zakupu urządzenia.

  • 4. Data: 2010-06-05 09:12:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 May 2010, cyklista wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > końcowym. Gdy zrobię to tak, jak proponujesz, to muszę zapłacić VAT i podatek
    > dochodowy według ceny zakupu urządzenia.

    Z suchych przepisów tak wynika i jak sądzę nikomu nie będzie się
    chciało "kopać z koniem". Ale w archiwach .podatki są namiary (chyba
    nawet przypominane w tym roku) na interpretacje (albo wyroki NSA,
    nie pamiętam), wskazujące iż "wartość nabycia" stanowiąca podstawę
    opodatkowania VAT można rozumieć na moment sprzedaży.
    Z litery przepisu mi to nijak nie wychodzi (acz rzecz jasna wg "normalnej
    logiki" powinno tak właśnie być).

    pzdr, Gotfryd