  • 471. Data: 2021-01-29 10:50:16
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Jan 2021 19:46:43 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > W taki, że zginął / zostaną reanni Ci, którzy wejdą nei zauważeni przez
    > kierujących.

    Jest jakiś nakaz w nowym prawie, żeby przyspieszać przed pasami i zabijać
    pieszych?
    Dlaczego do teraz było ich widać, a nagle staną się niezauważalni?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 472. Data: 2021-01-29 10:52:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Jan 2021 19:55:25 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > No wiec tak na czuja, jak tam jeździłem. Często jestem na Słowacji. Tam
    > poza skrzyżowaniami, to przejścia są rzadkością.

    Też bywam na Słowacji, a także w innych krajach, w których pieszy jest
    świętą krową. Nie przypominam sobie, żebym gdziekolwiek musiał pokonywać
    setki metrów, aby przejść przez ulicę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 473. Data: 2021-01-29 11:06:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Jan 2021 20:28:52 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Weźcie wejdźcie na Google i popatrzcie
    > przykładowo trasę Nowy Sącz - Brzesko. 50% oznakowane jako teren
    > zabudowany (na oko mierzyłem) i prawie na całym odcinku linia ciągła.
    > Droga ma po jednym pasie w każdym kierunku, a to główna droga łącząca
    > bądź co bądź byłe wojewódzkie miasto z Autostradą. Wypadki tam są co
    > chwilę, bo ludzie wyprzedzają, gdzie się da. Posłowie kolejnych kadencji
    > już od 20 lat mówią, ze trzeba przebudować.

    Brzesko i Nowy Sącz ma połączyć droga dwujezdniowa. Od ponad 5 lat rządzi
    partia której powierzyłeś swój głos i nic specjalnego się nie wydarzyło.
    Przetarg powinien zostać rozstrzygnięty na przełomie 2022 i 2023 roku, ale
    losy miliona samochodów elektrycznych sugerują, żeby się do tej daty nie
    przywiązywać.

    Kilka razy w roku pokonuję tę trasę i nie zauważyłem, żeby ciągle tam były
    wypadki. Problemem nie są ograniczenia prędkości, przejścia dla pieszych i
    ciągłe linie, tylko wjazd do Brzeska i rondo w Jurkowie; tam czasem -
    zwłaszcza w niedzielne popołudnie - robią się korki.

    > 1) W nocy jak się jedzie, to nie za bardzo wiadomo, po co tam zwalniać.
    > Nikt przez te przejścia nie przechodzi. Jak przechodzi, to go z dala
    > widać.

    No proszę; w nocy widzisz z daleka pieszego na psach, a od teraz mają stać
    się niewidzialni nawet w dzień.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 474. Data: 2021-01-29 11:12:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Jan 2021 20:30:28 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Poczekaj, jak stanie cała Polska, bo ludzie będą chcieli ten przepis
    > stosować.

    W którym z krajów, w którym tak jest od dawna, ruch zamarł?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 475. Data: 2021-01-29 11:31:01
    Od: Kviat

> [...]
    > bądź co bądź byłe wojewódzkie miasto z Autostradą. Wypadki tam są co
    > chwilę, bo ludzie wyprzedzają, gdzie się da.

    Milicja nudzi się pod domem prezesa i pod pomnikami.
    Może skierować ich tam, gdzie są wypadki?

    > 2) W dzień, jak ludzie zwalniają, to zwalnia cała kolumna. Jak na 70-ce,
    > czy 90-ce zwalnia cała kolumna, to zawsze się znajdzie ten, co mu się
    > spieszy i przeskakuje kilka pojazdów.

    I to ma być usprawiedliwienie?
    Ludziom nagle przestaje się spieszyć, gdy widzą milicjanta.
    Czyli aż tak bardzo im się nie śpieszy, tylko zwyczajnie lubią zapierdalać.

    > Ludzie sobie drogę zajeżdżają,
    > albo dochodzi do zderzeń, bo nie wpuszczą wyprzedzającego. Trudno trochę
    > się dziwić, ze ktoś nie chce jechać 50 kilometrów 50 km/h.

    Jak nie chce, to niech nie wyjeżdża.
    Co to za bezsensowne usprawiedliwienie? Jest ciągła... jest
    ograniczenie... a temu się nie chce, to wyprzedza i trudno się dziwić...
    Ręce opadają.

    > 3) Jak jest mniejszy ruch, to jak były linie przerywane, to ludzie tam
    > wyprzedzali.

    I tak bez powodów te ciągłe linie namalowali i postawili ograniczenia?
    Nie było wypadków, więc jakiś wariat rzucił hasło: weźmy namalujmy
    ciągłe linie, postawmy ograniczenia... zwiększymy liczbę wypadków, bo
    ludzie wtedy nie będą wiedzieli gdzie wyprzedzać i będą wyprzedzać
    wszędzie.... Super pomysł! Malujemy!
    Tak było?

    > ale jak jest cała ciągła, to nie wiadomo, gdzie faktycznie
    > nie należy wyprzedzać,

    Że co?
    Jak jest ciągła, to chyba wiadomo.

    > a gdzie, to tak trochę sobie ktoś to "na pałę"
    > narysował.

    Aha. Czyli trudno się dziwić, że to kierowca sam sobie decyduje, czy w
    tym miejscu ktoś narysował "na pałę"?

    Policjantowi nie wolno samemu sobie decydować, czy coś jest zgodne z
    prawem, czy nie, ale "trudno się dziwić" gdy kierowca oleje ciągłą linię
    i ograniczenia prędkości.
    Piękne.

    > Miejscowi wiedzą, ale jak przyjeżdża turysta, to najczęściej
    > kończy mu się cierpliwość jechania za przysłowiowym rowerzyście, jak
    > faktycznie by pasowało na pas nie najeżdżać.

    No bo jak kończy mu się cierpliwość, to faktycznie trudno się dziwić.
    Wtedy trzeba zlikwidować przejścia dla pieszych, ciągłe linie,
    ograniczenia prędkości i wyciąć przydrożne drzewa. To ma sens.
    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 476. Data: 2021-01-29 11:56:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 29 Jan 2021 11:31:01 +0100, Kviat napisał(a):

> [...]
    > ciągłe linie, postawmy ograniczenia... zwiększymy liczbę wypadków, bo
    > ludzie wtedy nie będą wiedzieli gdzie wyprzedzać i będą wyprzedzać

    Droga jest kręta, bo górska i wiedzie przez zaludniony teren, więc siłą
    rzeczy ciężko poszaleć miłośnikom szybkiej jazdy. Na dodatek jest
    zatłoczona. Problemem jest duża liczba samochodów i nawet zakaz
    przechodzenia przez jezdnię nic nie zmieni, dopóki nie zrobią nowej
    dwupasmówki.

    Ciekawostką jest usprawiedliwianie - przez policjanta! - przygłupów, którzy
    w takich warunkach wyprzedzają; zza zakrętu słabo widać, czy coś jedzie z
    naprzeciwka.
    W sumie i tak nieźle, bo nie było nic o maszynach rolniczych, które ponoć
    całkowicie dezorganizują ruch.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 477. Data: 2021-01-29 14:12:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

> [...]
    >jest
    >świętą krową. Nie przypominam sobie, żebym gdziekolwiek musiał

    Ale ze przejscia tak gesto, czy ze przechodzi sie bez przejscia ?

    W Polsce przypominam - musisz korzystac z przejscia, jesli jest blizej
    niz 100m ..

    J.

  • 478. Data: 2021-01-29 14:18:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Thu, 28 Jan 2021 14:36:28 +0100, J.F. napisał(a):
    >Byłem, ale nie liczyłem.

    W kazdym badz razie sobie nie przypominasz, aby co chwila trzeba bylo
    hamowac, bo moze gdzies tam jest pieszy i chce przejsc.
    Jakis awaryjnych hamowan, bo pieszy wszedl na przejscie z nienacka tez
    pewnie nie pamietasz.

    >Zupełnie mi się nie chce.

    To w koncu pytasz sie o weryfikacje, czy Ci sie nie chce ?

    >Przede wszystkim jednak trzeba wiedzieć, jak wybrać próbę
    >reprezentatywną,
    >bo nikt nie przeleci przecie całych Niemiec.

    Owszem, ale masz - dwa losowe miasta z tych co wymienilem,
    nie calkiem losowa ulica - bo staralem sie wybrac cos dalej od
    centrum, dluga ulice, i nie wygladajaca na glowna.

    Ale dalej to sobie jedz dowolnie i pozwiedzaj wirtualnie.

    J.

  • 479. Data: 2021-01-29 14:36:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia 27 Jan 2021 14:59:51 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]

    Moze nie trafiles na takiego, co to srodkiem pasa jedzie, bo
    "tu i tak nie ma miejsca na wyprzedzenie mnie z 1m zapasem, wiec jazda
    blizsza kraweznika bylaby zacheta do nieprzepisowego wyprzedzania".

    >Są ludzie, którym wiatr zawsze wieje w oczy. Robert jest nie tylko
    >osaczony
    >przez rowerzystów i pieszych, ale przeciw niemu są również ciągłe
    >linie,
    >przez które nie sposób dojechać do Brzeska z Nowego Sącza, bo rolnicy
    >Nowego Sącza złośliwie kupują pola pod Brzeskiem i notorycznie jeżdżą
    >na
    >nie ciągnikami.

    >https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/MrfeaR8G
    qSw/m/Isz4usdgAQAJ
    >"Na odcinku Brzesko - Nowy Sącz (około 50 km) jakiś geniusz niemal na
    >całej
    >długości ciągłą podwójną linię namalował. Skutek taki, że o ile
    >wcześniej
    >ludzie wyprzedzali tam, gdzie była przerywana, to teraz wyprzedzają
    >wszędzie - bo przecież nie będziesz jechał 30 km/h za ciągnikiem 50
    >km. No
    >i do wyprzedzania znajdują sobie naprawdę kretyńskie miejsca."

    No ale tak bywa.
    Np odcinek DK94 Katowice-Olkusz-Krakow.
    Tam IMO przybylo linii ciaglych, i to jakos wtedy, gdy A4 zrobila sie
    platna.

    Albo taka DK8 Wroclaw-Klodzko.
    Dawno temu dawalem jako przyklad dobrego oznakowania.
    Droga pagorkowata, kreta, technicznie dosc wymagajaca - ale zakazy i
    linie ciagle byly tylko tam, gdzie potrzeba.
    Wiec oznakowanie dobre dla mnie - mozna bylo troche szybciej pojechac,
    i przekraczajac limity predkosci w miare szybko przejechac.
    O ile trafil sie maly ruch i okazja do wyprzedzania, a duzo ich tam
    nie ma.

    A potem przyszlo haslo "Drogi Zaufania", a w szczegolnosci "Bezpieczna
    Osemka", i ... zepsuli.

    Dorzucili troche zakazow i ciaglych linii, tudziez fotoradarow.
    Nie mowie, ze jakos bardzo glupio, bo pewnie kazde ma swoje
    uzasadnienie, ale pare okazji do wyprzedzenia odpadlo.
    Wiec IMO - zepsuli.

    A ciekaw jestem, czy wypadkow mniej - na calej DK8 znacznie mniej w/g
    policyjnych statystyk, ale mnie ten odcinek interesuje.

    J.

  • 480. Data: 2021-01-29 14:44:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 29 Jan 2021 14:12:58 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale ze przejscia tak gesto, czy ze przechodzi sie bez przejscia ?

    Tak gęsto jak i u nas.
    Teza o wyjątkowej liczbie przejść akurat w Polsce jest wzięta - pardon - z
    dupy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek