  • 401. Data: 2021-01-26 17:52:32
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 25-01-2021 o 01:56, Marcin Debowski napisał:

    > Oczywiście nie. Ale (potencjalne) postawienie się kulsonowi polecającemu
    > usunięcie i pójście sobie stad, już być może.

    Nie właśnie trzeba się stawiać i nagrywać i ośmieszać takich kulsonów,
    już w PRL-u zauważono, że obśmianie władzy działa na nią tak, że nie wie
    co czynić. Jak kulson chce być pałą, to będzie ośmieszany i bardzo
    dobrze. Dodatkowo przekracza swoje uprawnienia. Kulson ma działać w
    ramach prawa i zgodnie z prawem. Jeśli wychodzi poza zakres, należy go
    punktować.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 402. Data: 2021-01-26 17:58:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 22-01-2021 o 21:47, Robert Tomasik napisał:

    > Toteż stosuję to, co jest opublikowane.

    Rozumiem, że według Ciebie konstytucja nie jest opublikowana?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 403. Data: 2021-01-26 17:59:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 23-01-2021 o 12:53, Robert Tomasik napisał:

    > Ależ bardzo interesuje. Po prostu uznaję, ze skoro opublikowano, to jest
    > zgodne z prawem (bo samo stanowi prawo), a od stwierdzania niezgodności
    > z prawem opublikowanego urzędowo prawa są inne organa.

    No tak, ale konstytucja też opublikowana jest, więc wg Ciebie tez zgodna
    z prawem, a napisane tam jest co innego.

    Czekam na kolejnego fikołka

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 404. Data: 2021-01-26 18:10:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 24-01-2021 o 13:37, cef pisze:

    > Tzn nie chodzi mi o to, że się zaczerwienisz czy powiesz przepraszam,
    > tylko co wtedy widzisz jako rozwiązanie prawne takiego splotu wydarzeń,
    > że już będzie oczywistością, że Konstytucja została złamana,
    > bo będzie masa wyroków, orzeczeń i ogólnie będzie oczywiste,
    > że premier nadużył władzy. Wszyscy o tym wiedzą
    > i nadal stosują to prawo bo jest opublikowane?

    Napiszę więcej, w przypadku przedsiębiorcy poza 231 KK będzie mógł miec
    zarzuty z 13 UPP. Ba 11 UPP zmusza go do zweryfikowania swojej wiedzy
    prawnej i w wypadku kolizji przepisów zastosować te korzystniejsze dla
    przedsiębiorcy.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 405. Data: 2021-01-26 18:38:42
    Od: Kviat

    > Ale prawda jest taka, że od takiej ustawy liczba idiotów za kierownicą
    > nie zmaleje.

    Pieprzysz jak ksiądz z ambony. "Prawda jest taka..." objawienia
    doznałeś, czy co?
    Skąd wiesz, że taka jest prawda? (Oczywiście to bzdura, bo prawda jest
    taka, że od takich przepisów ilość idiotów za kierownicą maleje. Są na
    to twarde dowody i możesz to sprawdzić samodzielnie w krajach, w których
    takie przepisy obowiązują.)

    Co gorsza twierdzisz, że od tych przepisów piesi nagle oszaleją i zaczną
    masowo rzucać się pod samochody. To zapewne również efekt objawienia.

    > Wyprzedzanie / omijanie przed przejściem, to często wina
    > przejść na drogach wielopasmowych.

    Że co?
    Pewnie te przejścia same rzucają się pod koła nadjeżdżających samochodów...

    Owszem, często przejścia są niefortunnie zlokalizowane, ale to ma być
    usprawiedliwienie dla kierowcy, że łamie przepisy i wyprzedza (albo nie
    zwalnia) przed takim przejściem?
    To przejście dla pieszych trzyma nogę na gazie samochodu, czy kierowca?

    To jakaś aberracja umysłowa takie zwalanie winy na przedmioty
    nieożywione. A czasem nawet na ożywione, jak drzewa wzdłuż jezdni, które
    są winne niedostosowania prędkości do panujących warunków na drodze.
    Wszystkie grzeszne drzewa wyciąć, bo pan kierowca jedzie i musi
    zapierdalać... Mordercze drzewa powinno się zamykać w więzieniach, a nie
    pozwalać żeby bezkarnie rosły przy drodze.

    > To są bardzo niebezpieczne miejsca.

    Więc trzeba zdjąć nogę z gazu, a nie zwalać winę na kilka kilogramów
    farby w niewłaściwym miejscu.

    > A limit prędkości w terenie zabudowanym myślenia nie zastąpi. CZasem i 90
    > km/h jest bezpieczne. Czasem 50 km/h to sporo za dużo.

    Serio?

    Chcesz powiedzieć, że jakby tego przepisu nie wprowadzali, to 90%
    kierowców którzy obecnie nie zwalniają przed przejściami dla pieszych
    nagle zacznie myśleć? I bez tego przepisu będzie lepiej?
    A nie... czekaj... przecież nie ma tego przepisu i nie jest lepiej i 90%
    kierowców jednak nie zwalnia.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 406. Data: 2021-01-26 18:47:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Tue, 26 Jan 2021 13:59:36 +0100, Kviat napisał(a):

    >Można, tyle że nie bliżej niż 100 m od pasów. Oczywiście pod
    >warunkiem, że
    >nic nie jedzie, bo tam pierwszeństwo ma auto.

    >W starych, dobrych czasach piesi pierzchali przed samochodami również
    >na
    >przejściach i Robert najwyraźniej do nich tęskni, a tu żadna partia
    >nie
    >bierze tej fundamentalnej sprawy na sztandary i nie ma na kogo
    >głosować.

    No ba - dawniej pierwszenstwo pieszego wziela sobie na sztandar PO, i
    nawet uchwalila, przy sprzeciwie PIS.
    Na szczescie Senat byl przeciw, mimo, ze i tam byla wiekszosc PO i
    koniec koncow nie przeszlo, dzieki PiS m.in.

    Teraz na sztandar wzial PiS, to PO w senacie bedzie przeciw :-P

    J.

  • 407. Data: 2021-01-26 18:53:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 25-01-2021 o 21:43, Robert Tomasik napisał:

    > Bo nie ma. Też nad tym ubolewam, ale winienie za to policjanta na
    > patrolu jest pozbawione sensu.

    Sądy nie odrzucają tych przepisów, bo przecinek się nie zgadza, sąd
    odrzuca te przepisy, bo takie przepisy nie mogą być w rozporządzeniu, co
    jest w wyrokach. Więc przepraszam, ale łamiesz 6 przykazanie.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 408. Data: 2021-01-26 18:56:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 24-01-2021 o 13:46, Robert Tomasik napisał:

    > W każdym razie na pewno poprzez policjanta na krawężniku, bo to jest
    > niedorzeczne.

    Skoro obywatel ma znać prawo, to policjant również, jeśli nie umie
    czytać prawa, powinien iść na szkolenie. Tłumaczenie, że wykonuje
    bezpodstawne przepisy (rozporządzenie nie jest podstawą do karania
    kogokolwiek, musi mieć umocowanie w ustawie, więc jeśli nie ma
    odniesienia w ustawie, to juz przepis jest jedynie zwykłym poboznym
    życzeniem i powoływanie się na niego urąga inteligencji powołującego się)

    --
    http://zrzeda.pl

  • 409. Data: 2021-01-26 19:00:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 24-01-2021 o 13:19, Robert Tomasik napisał:
    > W dniu 24.01.2021 o 12:59, Kviat pisze:
    > ,
    >
    > Tak, bo on ma tu zastosowanie. Reszta tych wywodów nie jest dla
    > policjanta istotna. Policja nie jest powołana do badania zgodności aktów
    > prawnych z Konstytucją.

    Ależ musi je badać, np art 11 UPP ją zmusza do wysiłku takowego. A
    przekroczenie uprawnień, np wymuszanie rozbujnicze w celu zamknięcia
    legalnie działającej firmy, to art 13 UPP i jego się stosuje do
    funkcjonariusza. 231 KK to może być przy okazji.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 410. Data: 2021-01-26 19:03:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 24-01-2021 o 12:59, Budzik napisał:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Wy na poczatku słuzby przysiegacie na rozporzadzenia czy na
    > konstytucje? Bo juz sie pogubiłem... ;-P

    Ba mają strzec konstytucyjnego porządku.

    --
    http://zrzeda.pl