  • 251. Data: 2021-01-22 09:46:24
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.01.2021 o 00:52, RadoslawF pisze:

    > I tak nie pojmiesz.

    Tak podejrzewałem coś.

    > W tej części jest mowa o bezsensowności dawania mandatów wszędzie
    > i za wszystko.

    I nikt tak nie daje.

    > Masz poprawiać bezpieczeństwo na ulicach a nie tylko walić mandatami.
    > Np. przez zatrzymanie sprawcy wykroczenia i pouczenia go o
    > niebezpieczeństwie wyprzedzania rowerzysty na styk.

    No i bardzo dobry pomysł. Ma tylko tę wadę, ze żeby był realizowalny
    policjant musi to widzieć.

    > Zrozumienie u kierowcy wyraźnie poprawić może informacja że
    > za takie działaniu możesz mu wlepić mandat tyle zł i tyle punktów.

    A teraz nie wiedzą?

    --
    Robert Tomasik

  • 252. Data: 2021-01-22 10:16:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Widzisz, ten durny mundurowy właśnie zna prawo i wie, ze nie jest
    > powołany do oceniania rozporządzeń, tylko do ich realizacji.

    Nie, ma działać zgodnie z prawem i w granicach prawa. Ma dbać o porządek
    prawny ustanowiony konstytucją, a nie rozporządzeniem. Jeśli w
    konstytucji jest więc napisane, że coś nie może być unormowane
    rozporządzeniem, to nie może.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 253. Data: 2021-01-22 11:45:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Jan 2021 17:55:23 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przy wyprzedzaniu samochód może się
    > zderzyć z innym. Zamieszanie powodowane przez rowerzystę - zwłaszcza
    > tych agresywnie korzystających ze swojej pozycji - może też prowadzić do
    > poważnych wypadków.

    Możesz podać jakieś przykłady karamboli na skrzyżowaniach spowodowanych
    przez rowerzystów?
    Przy okazji: od kiedy wolno wyprzedzać na skrzyżowaniu?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 254. Data: 2021-01-22 11:54:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 22 Jan 2021 09:42:47 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > ten durny mundurowy właśnie zna prawo i wie, ze nie jest
    > powołany do oceniania rozporządzeń, tylko do ich realizacji.

    Jakie rozporządzenie każe używać gazu wobec dziennikarzy?
    W środę znowu milicjanci trysnęli gazem w oczy dwóm fotoreporterom, mimo że
    mieli oznaczenia.

    Jak na odprawie powiedzą, żeby strzelać ostrymi nabojami do rudych, to MO
    też będzie strzelać?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 255. Data: 2021-01-22 14:45:15
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Widzisz, ten durny mundurowy właśnie zna prawo i wie, ze nie jest
    > powołany do oceniania rozporządzeń, tylko do ich realizacji.

    Ci którzy w pierwszym etapie pandemii wystawiali mandaty za korzystanie
    z myjki samochodowej znali prawo czy jednak stosowali się do prawa
    powielaczowego?
    Bo w pierwszym nie było i niema do dziś takiego wykroczenia a w
    drugim to już owszem.
    Tylko co ciekawe nie w całym kraju tylko w jednym województwie.
    Dlaczego przestępca piszące rozporządzenia niezgodne z prawem
    nie siedzi tylko pisze kolejne?

    Pozdrawiam

  • 256. Data: 2021-01-22 14:47:05
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Mnie też. Ale co to zmieni?

    Dużo rzeczy. Ale jak ktoś się "policyjnej" roboty uczył od ubeków
    a nie policjantów to faktycznie nie wie co to zmieni i nie rozumie dlaczego.

    Pozdrawiam

  • 257. Data: 2021-01-22 14:50:28
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Tak podejrzewałem coś.

    > I nikt tak nie daje.

    :-)

    > No i bardzo dobry pomysł. Ma tylko tę wadę, ze żeby był realizowalny
    > policjant musi to widzieć.

    To może wywalić z policji idiotów którzy tego nie wiedzą.
    Tyle że już na wstępnym szkoleniu uczycie nowych policjantów
    że mają realizować wytyczne, te od ilości mandatów też.
    Bezpieczeństwo jest tam sprawą trzeciorzędną.

    > A teraz nie wiedzą?

    Widać nie do końca.

  • 258. Data: 2021-01-22 16:48:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.01.2021 o 11:45, Olin pisze:

    > Możesz podać jakieś przykłady karamboli na skrzyżowaniach spowodowanych
    > przez rowerzystów?
    > Przy okazji: od kiedy wolno wyprzedzać na skrzyżowaniu?

    Nie wolno, co oczywiście nie oznacza, że ktoś nie zacznie. No i po co
    mamy szukać karambolu. Stłuczka już nie wystarczy? Mógłbym złośliwie Ci
    wskazać zdarzeniem z 17 czerwca 2015 roku na skrzyżowaniu ulicy
    Jagiellońskiej i Kościuszki w Nowym Sączu, tylko to o tyle bez sensu, ze
    niby jak to zweryfikujesz?

    --
    Robert Tomasik

  • 259. Data: 2021-01-22 16:51:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > prawny ustanowiony konstytucją, a nie rozporządzeniem. Jeśli w
    > konstytucji jest więc napisane, że coś nie może być unormowane

    To i dba. Konstytucja nakazuje respektować opublikowane prawo.

    --
    Robert Tomasik

  • 260. Data: 2021-01-22 16:53:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.01.2021 o 11:54, Olin pisze:

> [...]
    > mieli oznaczenia.
    > Jak na odprawie powiedzą, żeby strzelać ostrymi nabojami do rudych, to MO

    Rozporządzenia w sprawie używaniu gazu wobec dziennikarzy :-)

    A poważnie, to jest do tego Ustawa, a nie rozporządzenie. To samo, co do
    sprzątaczek, listonoszy i polityków.

    --
    Robert Tomasik