  • 261. Data: 2021-01-22 16:54:44
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.01.2021 o 14:45, RadoslawF pisze:
    > Dlaczego przestępca piszące rozporządzenia niezgodne z prawem
    > nie siedzi tylko pisze kolejne?

    I to jest bardzo dobrze postawione pytanie, na które nie znam
    odpowiedzi. No chyba, ze to nie jest przestępca.

    --
    Robert Tomasik

  • 262. Data: 2021-01-22 16:55:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.01.2021 o 14:47, RadoslawF pisze:

    > Dużo rzeczy. Ale jak ktoś się "policyjnej" roboty uczył od ubeków
    > a nie policjantów to faktycznie nie wie co to zmieni i nie rozumie
    > dlaczego.

    Toś bardzo wiele wyjaśnił :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 263. Data: 2021-01-22 16:56:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.01.2021 o 14:50, RadoslawF pisze:
    > Tyle że już na wstępnym szkoleniu uczycie nowych policjantów
    > że mają realizować wytyczne, te od ilości mandatów też.
    > Bezpieczeństwo jest tam sprawą trzeciorzędną.

    Kończyłeś taki kurs?

    --
    Robert Tomasik

  • 264. Data: 2021-01-22 17:39:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > To i dba. Konstytucja nakazuje respektować opublikowane prawo.

    W konstytucji napisane jest, że niektóre przepisy stosujemy wprost. Więc
    jeśli cokolwiek jest niezgodnego z takim zapisem, to nie jest prawem,
    chocby było opublikowane.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 265. Data: 2021-01-22 17:58:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > W konstytucji napisane jest, że niektóre przepisy stosujemy wprost. Więc
    > jeśli cokolwiek jest niezgodnego z takim zapisem, to nie jest prawem,
    > chocby było opublikowane.

    To stosują wprost rozporządzenie. Przecież nie "z za winkla".

    --
    Robert Tomasik

  • 266. Data: 2021-01-22 18:27:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 22-01-2021 o 17:58, Robert Tomasik napisał:

    > To stosują wprost rozporządzenie. Przecież nie "z za winkla".

    Tylko, że istnieje gradacja prawa., więc wybiórczo nie możesz stosować.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 267. Data: 2021-01-22 21:47:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tylko, że istnieje gradacja prawa., więc wybiórczo nie możesz stosować.

    Toteż stosuję to, co jest opublikowane.

    --
    Robert Tomasik

  • 268. Data: 2021-01-23 01:58:59
    Od: Kviat

    > Toteż stosuję to, co jest opublikowane.

    I kompletnie cię nie interesuje, czy to jest zgodne z prawem, czy nie,
    czy to narusza prawa obywatela, czy nie. Ważne, że zostało opublikowane.

    To znaczy, że ty nie jesteś policjantem, bo policja została powołana
    żeby przestrzegać prawa i bronić obywateli. I za to obywatele płacą
    policjantom, którzy z własnej woli do tego się zobowiązali.
    To tak samo jak pis, który nie ma nic wspólnego z prawem i
    sprawiedliwością, a wręcz przeciwnie, chociaż nazywa się prawem i
    sprawiedliwością.

    Jest taki kraj, gdzie lokalny polityk opublikował "prawo", że za
    niewłaściwą fryzurę ląduje się w obozie koncentracyjnym. I tam też
    funkcjonariusze stosują to co opublikowane.
    Ale ja bym ich policjantami nie nazwał...

    A potem płacz i zdziwienie, że pracodawca obniża pracownikom takiej
    organizacji emerytury... bo oni przecież stosowali to, co zostało
    opublikowane, więc nikt nie ma prawa się przyczepić.
    Pewnie dlatego obecna milicja nie potrafi wyciągnąć wniosków, bo liczy
    na to, że im też się upiecze i też się skończy tylko obniżeniem emerytur.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 269. Data: 2021-01-23 02:13:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Oczywiście, że powinien. Przysięgał bronić prawa i konstytucji, a
    > zamiast tego łamiąc prawo przypierdala się do tych co mają więcej odwagi
    > do niego. To niby na co załuguje taki kulson?

    No więc nie powinien być policjantem.

    > Jest winien, bo dał się zeszmacić. Dzięki niemu to kurewstwo się dzieje.
    > Jego przełożeni sami pałować demonstrantów nie pójdą.

    Masz pretensje do złego narzędzia, że jest zlym narzędziem, gdzie dobór
    tego narzędzia nie zalezy od tego narzędzia.

    > To jak nazwać zorganizowaną grupę łamiącą prawo? Wychodzi na to, że
    > biorąc pod uwagę ustaloną linię orzecznictwa rzeczywiście należy
    > wszystkim kulsonom odebrać emki?

    Wrócę do istoty problemu, sądzisz, że po zmianie rządów na po/ko czy
    innego Hołownie, ktokolwiek zostanie ukarany w inny sposób niż przez
    odepchnięcie od koryta?

> [...]
    > sierżanta bagiety. Nikt im nie każe ogłaszać się w internetach ze swoimi
    > złotymi myślami. Robią to z własnej nieprzymuszonej woli, więc twój
    > argument, że policjant "nie chcem ale muszem" traci na wiarygodności.
    > Oni po prostu w dużej mierze sobie to racjonalizują. Nie dziwię się -
    > jak masz do wyboru spojrzeć w lustro i powiedzieć sobie "jestem tchórzem
    > i prypierdalam się do ludzi których miałem chronić żeby mnie przełożeni
    > nie gnoili", to wcale nie jest takie dziwne, że wielu woli dojść do
    > wniosku, że oni są bohaterami a ludzie są źli:(

    Nie znam i chyba mi się nie chce zapoznawać.

    > I jedni i drudzy. Jakbyś był dowódcą, to chciałbyś mieć ajsztainów pod
    > sobą, co by ci co chwila mówili "ale to bez sensu i nawet sprzeczne z
    > prawem"?

    A tak jest wszędzie czy to specyfika tego typu państw? Jak to wygląda
    np. w Stanach czy UK?

    --
    Marcin

  • 270. Data: 2021-01-23 02:25:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > A u nas tagi "umarły". To są argumenty w stylu (Panie, a w Ameryce, to
    > murzynów biją".) Z tych argumentów nic nei wynika. W Polsce zdaje się
    > też były akcje z rozdawaniem maseczek. Na pewno rozdawano je bezdomnym.
    > Ad concreto jaki - Twoim zdaniem - ma sens udostępnienie maseczki
    > osobie, która wrzeszczy, ze jej nosić nie będzie. Bo jakby powiedziała,
    > ze zapomniała, zgubiła, to można pouczyć.

    Z czego Twoim zdaniem wynika ta nie dosć, że pokutująca, to jakby
    umacniająca się dalej opinia, że Policja w Polsce jest nastawiona na
    karanie i czepianie się każdego g. aby ukarać (i pewnie przyplusować
    szefostwu z rozmaitych powodów)? Serio pytam.

    --
    Marcin