  • 81. Data: 2012-11-25 21:03:11
    Temat: Re: Intrum Justitia Atakuje
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.11.2012 20:35, Liwiusz pisze:

    > Mowa była o kłamaniu w pozwie i wskazywanie swoich zeznań jako dowodów.
    > To można robić bezkarnie.

    Czyli jeśli jedna ze stron wezwana już na świadka zeznałaby, że kłamstwa
    z pozwu są prawdą, to jest bezkarna??

  • 82. Data: 2012-11-25 21:18:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-25 21:03, Andrzej Lawa pisze:

    > Czyli jeśli jedna ze stron wezwana już na świadka zeznałaby, że kłamstwa
    > z pozwu są prawdą, to jest bezkarna??

    Do tego czasu i po odpowiednich zarzutach, już dawno cofnęłaby powództwo.

    --
    Liwiusz

  • 83. Data: 2012-11-25 21:51:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.11.2012 21:18, Liwiusz pisze:

    > Do tego czasu i po odpowiednich zarzutach, już dawno cofnęłaby powództwo.

    A, chyba że tak - ale wtedy nie ma mowy o przesłuchaniu w charakterze
    świadka.

  • 84. Data: 2012-11-25 22:06:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-25 21:51, Andrzej Lawa pisze:

    > A, chyba że tak - ale wtedy nie ma mowy o przesłuchaniu w charakterze
    > świadka.

    Bo i nie dyskutujemy o "pójściu w zaparte do końca", tylko o obejściu
    "zakazu pozywania o przedawnione roszczenia" przez kłamanie w pozwie i
    blefowanie odnośnie swoich przyszłych zeznań.

    --
    Liwiusz

  • 85. Data: 2012-11-25 22:15:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    we-zeznania-w-procesie-cywilnym.html

    > Mowa była o kłamaniu w pozwie i wskazywanie swoich zeznań jako dowodów.
    > To można robić bezkarnie.

    Toteż właśnie trzebaby zablokować taką możliwość. Forma zrzeczenia się
    przedawnienia w analogicznej formie, jak zobowiązanie. Czyli w wypadku umów
    notarialnych - notaiusz. W wypadku umów pisemnych - pismo. Ustnie, gdy
    zobowiażanie ustne.

  • 86. Data: 2012-11-25 22:49:01
    Od: "Ula" <u...@f...pl>

    > Rządać dokumentów, a nie jedynie bazy danych. W zasadzie kupywać długi
    > wymagalne.
    Oj Robert, Robert.

    Nie dosyć, że rządać to na dodatek kupywać.
    Czyżbyś był ze Szczecina lub okolic, bo z tego co wiem tam sie kupy..je.

    pozdrawiam
    Ula

  • 87. Data: 2012-11-25 23:00:54
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości
    > Dwa dodałbym drobną zmianę w przepisach dotyczących handlu długami -
    > żeby sprzedać można było wyłącznie długi z prawomocnym tytułami
    > egzekucyjnymi. Wszystko inne jest przecie co najmniej wątpliwe.

    Ale w takich akurat przypadkach to komornik jest chyba bardziej skuteczny
    (bo ma odpowiednie instrumenty prawne)...

    Piotr

  • 88. Data: 2012-11-25 23:01:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > No ba, ale jak będziesz oceniał podstawność pozywania, skoro techniczna
    > możliwość zbadania tego na etapie nakazu zapłaty jest znikoma? (hint:
    > pozew na przedawnioną wierzytelność nie jest bezpodstawny).

    To nawet nie o to chodzi.

    Jak dostałem pismo z sądu cywilnego, to mialem dołaczone dokładne
    wyjasnienie artykułów na ktore sie powołują i informację co moge z tym
    zrobic dalej i co sie stanie jak nic nie zrobie.

    Tutaj mi tego brakuje. Nie kazdy zna sie na prawie, szczegolnie jak ma
    lat 70 i nie wie co moze zrobi, i ze niekoneicznie jak mu kaza placic to
    musi to zapłacic.

    Niech to kurde bedzie nawet jakis numer telefonu do jakies charytatywnej
    instytucji, ktora pomoglaby wyjasnic o co chodzi.

    Ludziom po prostu ptrzeban jest pomoc co dalej, niekoniecznie w postaci
    prawnika za 500 zl.

  • 89. Data: 2012-11-26 01:47:17
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    > No jak sprzeda nieistniejacyt dług, to popełnia oszustwo. Już pomijam
    > fakt, że w takim wypadku sprzedający ma nierzetelne księgi, skoro ma w
    > nich nieistniejące zobowiazania po stronie aktywó zaksięgowane.

    A to nie powinno zostać zgłoszone policji skarbowej, czy coś w tym guście?
    Skoro są dokumenty na to, że zostało im zapłacone, a oni nie mają
    zaksięgowane i sprzedają jako dług, to znaczy jakieś lewe przychody są, albo
    inne przekręty w księgowości firmy...

  • 90. Data: 2012-11-26 10:18:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Nov 2012, Daniel Pyra wrote:

    > w swojej łaskawości ustawodawca chyba nie zabronił
    > udzielenia dwóch zupełnie odrębnych pożyczek po 500 złotych
    > każda bez zachowania formy pisemnej :D

    To prawda, ale zaatakowałeś Liwiusza jedną pożyczką 1kzł :)

    pzdr, Gotfryd