  • 1. Data: 2020-09-11 16:37:49
    Temat: Interwencja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Co tam bedziemy o nieznanym dyskutowac

    https://www.youtube.com/watch?v=JsvI3v8GvfM

    Robercie, co Ty na to zdaniem fachowca ?

    Kwiecien 2019 ... to juz powinny byc jakies rozstrzygniecia, czy
    prokurator czeka na przedawnienie ?

    Robercie - jak ten ten hełm wyglada i co przepisy mowia o stosowaniu
    dla osob pijanych ?

    No ale tak musze przyznac, ze brutalnosc byla ograniczona, i np nie
    widac, aby sie rzucali do telefonu kasowac nagrania.

    J.

  • 2. Data: 2020-09-11 22:30:19
    Temat: Re: Interwencja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.09.2020 o 16:37, J.F. pisze:
    > Co tam bedziemy o nieznanym dyskutowac
    > https://www.youtube.com/watch?v=JsvI3v8GvfM
    > Robercie, co Ty na to zdaniem fachowca ?

    Zatrzymanie, jak zatrzymanie. Nie mam zielonego pojęcia z jakiego powodu
    go zatrzymali. Na filmie niczego złego nie robi. Ale nie wiadomo, co
    było wcześniej. Dziwi mnie upór przy tym dowodzie osobistym, bo
    policjant chyba do niego po imieniu mówi, więc go zna.

    > Kwiecien 2019 ... to juz powinny byc jakies rozstrzygniecia, czy
    > prokurator czeka na przedawnienie ?

    Zapytaj prokuratora.

    > Robercie - jak ten ten hełm wyglada i co przepisy mowia o stosowaniu dla
    > osob pijanych ?

    Chełm ma zabezpieczać przed autoagresją, czyli waleniem głowa w
    radiowóz, ziemię itp. To coś w rodzaju kasku motocyklowego. Tego się
    jakoś standardowo nie używa, więc mogę jedynie podejrzewać, że w
    przeszłości ten zatrzymany sprawiał jakieś problemy.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-09-12 01:01:13
    Od: Kviat

    > Zatrzymanie, jak zatrzymanie.

    Czy ty jesteś upośledzony umysłowo?

    > Nie mam zielonego pojęcia z jakiego powodu
    > go zatrzymali. Na filmie niczego złego nie robi. Ale nie wiadomo, co
    > było wcześniej.

    Co by nie było wcześniej, na filmie niczego złego nie robił.
    Była próba zatrzymania? Stawiał opór?
    Bo wiesz... normalni ludzie na filmie widzą, że nie było zatrzymania,
    tylko kulson człowieka zaszedł od tyłu i zrobił mu niespodziankę.

    > Dziwi mnie upór przy tym dowodzie osobistym, bo
    > policjant chyba do niego po imieniu mówi, więc go zna.

    Zatrzymanie, jak zatrzymanie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 4. Data: 2020-09-12 08:55:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2020 22:30:19 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > było wcześniej. Dziwi mnie upór przy tym dowodzie osobistym, bo
    > policjant chyba do niego po imieniu mówi, więc go zna.

    Nie powiedzal gdzies wczesniej jak sie nazywa ?
    Bo jesli zna .. to zatrzymanie celem potwierdzenia tozsamosci odpada

    > Zapytaj prokuratora.

    Moze i dobry pomysl. Tylko ktorego ?

> [...]
    > jakoś standardowo nie używa, więc mogę jedynie podejrzewać, że w
    > przeszłości ten zatrzymany sprawiał jakieś problemy.

    Ogolnie sie nie dziwie, przywali im w cos celowo glowa w radiowozie i
    bedzie mowil, ze go pobili.
    sprawe by rozwiazaly kamery, ale to i koszt, i za duzo by czasem
    dowodzily :-)

    Ale ja o czym innym.
    -nietrzezwym jak wiadomo wymiotowac sie zdarza czesto,
    -jesli policjant nietrzezwego pakuje w taki kask, ktory zakrywa usta
    ... to na moj gust jest to spowodowanie zagrozenia zycia, ktory to
    paragraf ?

    -a jesli wyglada mu na trzezwego, a twierdzi ze wygladal na
    nietrzezwego, i wiezie na izbe - to ktore to beda paragrafy ?

    J.

  • 5. Data: 2020-09-12 09:11:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-12 o 08:55, J.F. pisze:

    > Ogolnie sie nie dziwie, przywali im w cos celowo glowa w radiowozie i
    > bedzie mowil, ze go pobili.
    > sprawe by rozwiazaly kamery, ale to i koszt, i za duzo by czasem
    > dowodzily :-)

    Kamery?
    One najczęściej "się psują" jak muszą coś zarejestrować,
    więc ich instalowanie już od dawna uważane jest za bezcelowe.

  • 6. Data: 2020-09-12 09:13:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-12 o 09:11, cef pisze:

    > Kamery?
    > One najczęściej "się psują" jak muszą coś zarejestrować,
    > więc ich instalowanie już od dawna uważane jest za bezcelowe.

    A nawet jak już coś się udaje zarejestrować, to jak nagranie
    staje się dowodem, to też nie ma lekkiego żywota
    i ogólnie znany jest koniec takiego dowodu.

  • 7. Data: 2020-09-12 09:23:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.09.2020 o 01:01, Kviat pisze:

> [...]
    > Bo wiesz... normalni ludzie na filmie widzą, że nie było zatrzymania,
    > tylko kulson człowieka zaszedł od tyłu i zrobił mu niespodziankę.

    A jeśli - pisze jeśli, bo nie mam żadnej wiedzy w tym zakresie - podczas
    poprzednich zatrzymań facet walił głową po słupach i radiowozie? Coś
    takie kask sugeruje.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-09-12 09:29:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie powiedzal gdzies wczesniej jak sie nazywa ?

    Powiedział.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2020-09-12 09:43:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.09.2020 o 08:55, J.F. pisze:

    > Nie powiedzal gdzies wczesniej jak sie nazywa ?
    > Bo jesli zna .. to zatrzymanie celem potwierdzenia tozsamosci odpada

    Nie ma czegoś takiego, jak "zatrzymanie celem ustalenia tożsamości".

    > Moze i dobry pomysl. Tylko ktorego ?

    Ja bym pytał rejonowego właściwego dla miejsca zdarzenia. Tylko nie
    wiadomo, czy w ogóle jakieś postępowanie prokuratorskie tu jest
    prowadzone. Bo równie dobrze może być coś, czego na nagraniu nie ma i
    uznano, że były podstawy do takiego działania.

    > Ogolnie sie nie dziwie, przywali im w cos celowo glowa w radiowozie i
    > bedzie mowil, ze go pobili.

    Ale tego standardowo się nie stosuje, więc fakt, ze przywieźli pozwala
    sądzić, że jednak spodziewali się problemu. Na filmie nie ma nic, co by
    sugerowało tego typu problem, z czego wnoszę, że przypuszczenie musiało
    z czegoś innego wynikać - może znali z piętrzenia problemów tego
    konkretnego obywatela - ale wówczas po co dowodu szukali?

    > sprawe by rozwiazaly kamery, ale to i koszt, i za duzo by czasem
    > dowodzily :-)

    Tu masz nagranie i dalej nie wiadomo. Kamera oczywiście jest dobrym
    pomysłem, ale nie zawsze na podstawie nagrania można wszystko ustalić.

> [...]
    > -jesli policjant nietrzezwego pakuje w taki kask, ktory zakrywa usta
    > ... to na moj gust jest to spowodowanie zagrozenia zycia, ktory to

    Toteż nie zakłada się go jakoś często.

    > -a jesli wyglada mu na trzezwego, a twierdzi ze wygladal na
    > nietrzezwego, i wiezie na izbe - to ktore to beda paragrafy ?

    Możesz ździebko jaśniej? Chodzi Ci o zawiezienie trzeźwego na izbę? Po
    pierwsze sensu to nie ma, bo tam badają. Po drugie

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2020-09-12 09:49:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Powiedział.

    Teoretycznie mógł skłamać, ale samo takie przypuszczenie nie daje
    podstaw do ŚPB. Sądzę, że tam coś wcześniej musiało już być. I to nie
    wcześniej kilka minut, a może i kilka dni albo miesięcy. Sugeruje to:

    1) siedzący nagrywa policjantów och chwili podjechania, jakby się
    spodziewał problemu;

    2) 6 policjantów na miejscu zdarzenia, z czego 2 operacyjnych;

    3) Kask ochronny.

    --
    Robert Tomasik