  • 1. Data: 2020-09-10 14:33:03
    Temat: fałszywe dane do umowy
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Ktoś kupił w sklepie nowy smartfon za 320 zł i odsprzedał mi po 9 dniach
    od zakupu za 250 zł.
    Zapłaciłam przelewem.
    Z jakichś tam przyczyn chciał zawrzeć umowę na piśmie, więc zawarłam.
    Teraz okazało się, że dane sprzedawcy są fałszywe, nie ma takiej osoby,
    nie ma takiego adresu, a potrzebuję udowodnić, ze urządzenie jest moje.

    Przez szukanie google znalazłam tego sprzedawcę i wiem jak do niego
    dotrzeć, czy mam jakieś szanse aby poniósł odpowiedzialność za fałszywe
    dane na umowie.
    Gość nie ma działalności gospodarczej, ja też nie mam firmy.

  • 2. Data: 2020-09-10 16:00:38
    Temat: Re: fałszywe dane do umowy
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-10 o 14:33, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > Teraz okazało się, że dane sprzedawcy są fałszywe, nie ma takiej osoby,
    > nie ma takiego adresu, a potrzebuję udowodnić, ze urządzenie jest moje.

    Ale to on chciał zawrzeć na piśmie. Więc gdybyś nie miała umowy
    na piśmie, to udowodniła byś w ten "poprzedni" sposób, że urządzenie
    jest Twoje.

  • 3. Data: 2020-09-10 16:29:43
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 10.09.2020 o 16:00, cef pisze:

    > Ale to on chciał zawrzeć na piśmie. Więc gdybyś nie miała umowy
    > na piśmie, to udowodniła byś w ten "poprzedni" sposób, że urządzenie
    > jest Twoje.

    kupując ten telefon 8 mies temu nie wiedziałam, że teraz z tego, że mam
    legalny telefon będę miała korzyści;
    po prostu szef zamiast kupować mi nowy telefon mi zapłaci dodatkowe
    pieniądze za używanie prywatnego do celów słuzbowych, w końcu dual-sim,
    ale chce mieć pewność, że to mój

  • 4. Data: 2020-09-10 17:57:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-10 o 16:29, Monika Głowacka pisze:

> [...]
    > po prostu szef zamiast kupować mi nowy telefon mi zapłaci dodatkowe
    > pieniądze za używanie prywatnego do celów słuzbowych, w końcu dual-sim,

    W czym przeszkadzają fałszywe dane jeśli chodzi tylko o udowodnienie,
    że jesteś właścicielem? Dołącz potwierdzenie przelewu i dla szefa
    powinno w zupełności wystarczyć w tym celu, który podajesz.
    A jak chcesz ustalić konkrety, to zawsze możesz policję zaangażować.
    Tylko trzeba się zastanowić co zgłaszasz: fałszerstwo, oszustwo czy
    coś innego - jakiś paragraf na pewno się dopasuje jeśli chcesz, żeby poniósł
    karę za podanie fałszywych danych.

  • 5. Data: 2020-09-10 19:41:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2020 o 17:57, cef pisze:

> [...]
    > Tylko trzeba się zastanowić co zgłaszasz: fałszerstwo, oszustwo czy
    > coś innego - jakiś paragraf na pewno się dopasuje jeśli chcesz, żeby

    W sumie ciekawe po co tak zrobił?

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-09-10 20:33:01
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2020.09.10 o 17:57, cef pisze:

> [...]
    > Tylko trzeba się zastanowić co zgłaszasz: fałszerstwo, oszustwo czy
    > coś innego - jakiś paragraf na pewno się dopasuje jeśli chcesz, żeby

    mi w niczym nie przeszkadza, ale szefowi przeszkadza, sama nie wiem
    dlaczego; telefon działa, jest sprawny, nowy

  • 7. Data: 2020-09-10 20:33:34
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2020.09.10 o 19:41, Shrek pisze:

    > W sumie ciekawe po co tak zrobił?

    własnie, kto zna odpowiedź na to pytanie ?

  • 8. Data: 2020-09-10 20:36:30
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    W dniu 2020.09.10 o 20:33, Monika Głowacka pisze:

    > własnie, kto zna odpowiedź na to pytanie ?

    w jaki sposób podpisałas umowe ? skan ? poczta polska ? kurier ?

  • 9. Data: 2020-09-10 20:39:12
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2020.09.10 o 20:36, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > w jaki sposób podpisałas umowe ? skan ? poczta polska ? kurier ? >

    elektronicznie, podpisem na stronie obywatel.gov.pl

  • 10. Data: 2020-09-11 00:09:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.09.2020 o 20:33, Monika Głowacka pisze:

    > własnie, kto zna odpowiedź na to pytanie ?

    Te dane niekoniecznie muszą być fałszywe. Jeśli chodzi o adres, to
    czasem może to być jakiś adres korespondencyjny, albo po prostu błąd w
    adresie. W końcu to fałszywy adres, to napisz tu jaki. Może cyferki
    przestawił.

    Skoro Ty to zdalnie podpisałaś profilem, to on też powinien. Podpisał
    profilem?

    --
    Robert Tomasik