  • 211. Data: 2016-10-28 12:01:03
    Temat: Re: Inernet
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości

    >Nie trzeba robić tego założenia. Nie musiał hipotetycznie kupować,
    >aby piracąc, korzyść osiągnąć.

    A z tym to juz roznie bywalo - pamietasz sprawe 3D Studio ?

    Dzieciaki sobie instalowaly, cos tam dla wlasnej przyjemnosci
    rysowaly, a jakby mialy zaplacic pare tys $ za program, to by na pewno
    nie zaplacily.
    I sad zdaje sie to uznal.

    Ale co innego pare tys $, a co innego kilkadziesiat zl na kino ... i
    to tez sad moze uznac, tylko, ze przeciwnie :-)

    J.

  • 212. Data: 2016-10-28 12:57:02
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-10-28 o 11:11, J.F. pisze:
    > Spojrz na kodeks cywilny. Pelno tam "jesli w stosunkach danego rodzaju
    > jest zwyczajowo przyjete".
    > A to kto wie, czy jeszcze nie przedwojenne sformulowania.

    KC to inna para kaloszy tam zwyczajowo wygrywa jeden obywatel przegrywa
    drugi.

    --
    @foe_pl

  • 213. Data: 2016-10-28 15:46:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.10.2016 o 09:45, Liwiusz pisze:

    > natomiast nielegalne (na ogół) jest udostępnianie. I pogląd ten

    > Poczytaj sobie komentarze.

    Ty stawiasz wniosek, że jest karalne- ty dawaj linka do wyroku.

    Shrek

  • 214. Data: 2016-10-28 16:13:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.10.2016 o 12:01, J.F. pisze:

    > Dzieciaki sobie instalowaly, cos tam dla wlasnej przyjemnosci rysowaly,
    > a jakby mialy zaplacic pare tys $ za program, to by na pewno nie zaplacily.
    > I sad zdaje sie to uznal.

    Nie trzeba daleko szukać. Swego czasu studenci polibudy prawie do
    rujnacji doprowadzały Microsoft i Autodeska na potęgę uszczuplając jego
    dochody (czyli mówiąc wprost okradali ich na w/w kwotę) o miliardy
    złotych;) Potem w/w zaczeli rozdawać edu i okazało się, ze nie dość zę
    na tym nie tracą, to zyskują:P

    Shrek

  • 215. Data: 2016-10-28 19:17:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pod kątem karnym, ale nie pod kątem cywilnym (prawno-autorskim).

    Napisałem, że prokutrator nie ma nic do roboty, więc raczej nie chodzi
    tu o sprawy cywilne.

    Shrek

  • 216. Data: 2016-10-28 19:23:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >miliardy złotych;) Potem w/w zaczeli rozdawać edu i okazało się, ze
    >nie dość zę na tym nie tracą, to zyskują:P

    Z tym ze wiesz - o ile AutoCad to drogie bydle, i student na pewno nie
    kupi, to na Windows powinno go byc stac.
    Kupil komputer, to i system powinien.
    A Office w jakiejs licencji edukacyjnej tez byl przystepny.

    Z drugiej strony - to sie Polibuda powinna postarac, o ile od
    studentow wymaga, no i jak widac, sie postarala.
    Zreszta duzo tego starania pewnie nie bylo - w Ameryce tez Autocad byl
    za drogi na studencka kieszen, to i rozwiazania przyszly z gory :-)

    J.

  • 217. Data: 2016-10-28 19:30:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.10.2016 o 19:23, J.F. pisze:

    > Z tym ze wiesz - o ile AutoCad to drogie bydle, i student na pewno nie
    > kupi, to na Windows powinno go byc stac.
    > Kupil komputer, to i system powinien.
    > A Office w jakiejs licencji edukacyjnej tez byl przystepny.

    Teraz jest. Jak ja studiowałem, to zarówno office jak i autocad był
    "piracony" na potęgę i chętnie wyliczano jakie to straty przynosi.

    > Zreszta duzo tego starania pewnie nie bylo - w Ameryce tez Autocad byl
    > za drogi na studencka kieszen, to i rozwiazania przyszly z gory :-)

    Dokładnie tak. W stanie faktycznym nic się nie zmieniło (studenty mają
    za darmo to co i tak "za darmo" mieli), a okazało się, że nie dość że
    straty były z dupy wzięte, to jest jeszcze zysk z tego (pierwsza działka
    za darmo).

    Shrek

  • 218. Data: 2016-10-28 19:38:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-10-16 o 19:30, Shrek pisze:

> [...]
    > za darmo to co i tak "za darmo" mieli), a okazało się, że nie dość że
    > straty były z dupy wzięte, to jest jeszcze zysk z tego (pierwsza działka

    Był jeszcze inny problem. Okazało się, że przykręcenie śrubki z
    legalnością programów zaczęło generować ludzka pomysłowość. Zaczęły się
    pojawiać darmowe rozwiązania niewiele gorsze od tych płatnych. No i
    trzeba było zacząć walczyć o rynek :-)

  • 219. Data: 2016-10-28 19:45:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > legalnością programów zaczęło generować ludzka pomysłowość. Zaczęły się
    > pojawiać darmowe rozwiązania niewiele gorsze od tych płatnych. No i

    Dalej się pojawiają i między innymi dlatego autosesk odchodzi powoli do
    autocada i standardu dwg na rzecz revita. Ale to już mocno OT.

    Shrek

  • 220. Data: 2016-10-29 09:25:23
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-10-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Z tym ze wiesz - o ile AutoCad to drogie bydle, i student na pewno nie
    > kupi, to na Windows powinno go byc stac.
    > Kupil komputer, to i system powinien.
    > A Office w jakiejs licencji edukacyjnej tez byl przystepny.

    Office w wersji Edu to wprowadzili stosunkowo niedawno.
    A w przypadku Politechniki to nie chodziło stricte o Windowsa,
    tylko o to, że miałeś dostęp do wielu wersji tego systemu
    (w tym wersji server), do Visual Studio, MS SQL co
    jednak przy *nauce* programowania/administracji było
    niebagatelne.

    > Z drugiej strony - to sie Polibuda powinna postarac, o ile od
    > studentow wymaga, no i jak widac, sie postarala.

    Nie, to MS się postarał. Politechnika miała swoją motywację by przystąpić
    do takiego programu (również pracownicy uczelni dostawali darmowe kopie
    oprogramowania). Sama polibuda zresztą też.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com