  • 201. Data: 2016-10-28 00:04:14
    Temat: Re: Inernet
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.10.2016 o 22:49, Liwiusz pisze:

    > Nie trzeba robić tego założenia. Nie musiał hipotetycznie kupować, aby
    > piracąc, korzyść osiągnąć.

    Chuja tam (przepraszam za wyrażenie) korzyść. Kupisz dysk z 20
    pierdylaianami mp3 i 14 pierdimiliadrami divixów za 500PLNów?

    Jak nie to znaczy że gówno są one warte, bo nikt nie kupi tego za
    dwukrotną wartość nośnika. Ba - dysk zajebany tym szmelcem jest mniej
    warty niż czysty z fabryki. Koniec dowodu - ten szmelc na dysku ma
    wartość ujemną, więc jak osiągnąłem "korzyść majątkową" skoro jest ona
    ujemna?

    Shrek

  • 202. Data: 2016-10-28 08:00:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-27 18:53, z pisze:

    > Dobre. Temu panu polać :-)

    ALe to chyba do drugiego dania? :)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 203. Data: 2016-10-28 08:55:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-10-26 o 20:00, Kamil pisze:
    > Dlaczego zaśmiecacie mi wątek innym tematem? Nie możecie załozyć swojego?

    Sorry ale tak ogólnie zarysowałeś temat :-)

  • 204. Data: 2016-10-28 09:21:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-27 o 23:56, Shrek pisze:

    > Z tym, że jem ją w celu użytku osobistego, a nie jak próbujesz mi wmówić
    > w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. Podobnie jak film czy muzykę
    > zamierzam odsłuchać/obejrzeć w celu uzytku osobistego, a nie jak mi
    > próbujesz wmówić korzyści majątkowej. A dopóki ściągam w celu użytku
    > osobistego (a nie jak mi to próbujesz wmówić korzyści majątkowej) dopóty
    > prokurator nie ma tu nic do roboty. Co innego gdybym "rozpowszechniał".

    Po prostu nie rozumiesz zwrotu "użytek osobisty" z ustawy. Nie oznacza
    to, że "czegoś używa się osobiście/prywatnie".

    --
    Liwiusz

  • 205. Data: 2016-10-28 09:35:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.10.2016 o 09:21, Liwiusz pisze:

    > Po prostu nie rozumiesz zwrotu "użytek osobisty" z ustawy. Nie oznacza
    > to, że "czegoś używa się osobiście/prywatnie".

    Albo ty nie rozumiesz. Dominuje pogląd, że ściąganie i posiadanie jest
    legalne, natomiast nielegalne (na ogół) jest udostępnianie. I pogląd ten
    jest wynikiem, że większość uważa, że mając do wyuboru "użytek prywatny"
    i "w celu osiągniecia korzyści majątkowej" wszyscy uznają obejrzenie
    filmu w domu za użytek prywatny.

    Podaj przykład wyroku wskazującego, że jest inaczej.

    Shrek

  • 206. Data: 2016-10-28 09:45:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-28 o 09:35, Shrek pisze:

    > Albo ty nie rozumiesz. Dominuje pogląd, że ściąganie i posiadanie jest
    > legalne,

    Pod kątem karnym, ale nie pod kątem cywilnym (prawno-autorskim).

> [...]
    > filmu w domu za użytek prywatny.
    >
    > Podaj przykład wyroku wskazującego, że jest inaczej.

    Poczytaj sobie komentarze. Aby w ogóle móc rozważać użytek osobisty,
    musi być jakiś egzemplarz utworu w posiadaniu użytkującego. To, że ktoś
    nabywa taki egzemplarz z nielegalnego źródła nie czyni go "osobiście
    użytkującym".

    --
    Liwiusz

  • 207. Data: 2016-10-28 10:36:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Pod kątem karnym, ale nie pod kątem cywilnym (prawno-autorskim).
    [...]

> [...]
    >musi być jakiś egzemplarz utworu w posiadaniu użytkującego. To, że
    >ktoś nabywa taki egzemplarz z nielegalnego źródła nie czyni go

    Ale w ustawie tego wymogu to jakos nie zapisali ...

    J.

  • 208. Data: 2016-10-28 11:06:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 27-10-16 o 12:30, J.F. pisze:

    >Ale to założenie oparte o przekonanie, że kupił by płytę. Ja
    >przykładowo
    >dość regularnie oglądam filmy na serwerze http://vod.tvp.pl/. Mam
    >możliwość obejrzenia tego w telewizji, ale wolę tu, bo obejrzę kiedy
    >mi
    >pasuje i oglądam bez reklam. W życiu bym jednak płyty z takim filmem
    >nie
    >kupił.

    Ale czesc filmow tam jednak za pieniadze.
    Inne - dla widza za darmo, ale reklamy trzeba obejrzec i wysluchac.
    Czy bez reklam to korzysc majatkowa ? Raczej nie ...

    Ale czemu delikwent kopiowal z nielegalnego zrodla, skoro mogl z
    legalnego ?
    Jakas korzysc byla :-)

    J.

  • 209. Data: 2016-10-28 11:11:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-10-27 o 10:06, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Hmmm kupując program GoldED-a, dostałem płytę nagrywaną, gdyż dane
    > tam
    > zawarte autor personalizował - taki system sprzedaży miał.
    > Kilku muzyków tworzących muzykę niszową/alternatywną sprzedawali
    > swoje
    > płyty nagrywane.... Tak więc to, ze jest coś z nagrywarki jeszcze o
    > niczym nie swiadczy...
    >
    >polskie przepisy karne lubią zwrot "na podstawie towarzyszących
    >okoliczności... powinien i może przypuszczać"
    >IMO to jakas gomułkowszczyzna, która w demokratycznym panstwie prawa
    >nie powinna mieć miejsca.

    Spojrz na kodeks cywilny. Pelno tam "jesli w stosunkach danego rodzaju
    jest zwyczajowo przyjete".
    A to kto wie, czy jeszcze nie przedwojenne sformulowania.

    I bardzo dobrze, bo inaczej sprzedaje sie mieso, a inaczej wode w
    kranie.
    A jeszcze inaczej internet.

    J.

  • 210. Data: 2016-10-28 11:18:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2016-10-27 o 18:52, J.F. pisze:

    >Gdybym miał magiczne urządzenie do powielania rzeczy (taka
    >teleduplikacja z filmów SF) i sobie skopiowałbym ten akurat rower bo
    >mi się podoba to ukradłbym go czy nie ukradł? :-)

    Projekt bys ukradl. Chroniony prawem autorskim, ... ale to chyba
    wlasnie miesci sie w zakresie dozwolonego uzytku prywatnego.
    Co innego projekt domu - ale to wyjatek ustawowy.
    Glowy nie dam co w przypadku smietnika.

    A fotografowie sie procesuja o kołdrę z lina - ale to już użytek
    komercyjny :-)

    >Każdy podatek ryczałtowy jest tańszy niż uciążliwe rozliczanie
    >dystrybucyjne.

    I kasowy przeboj dostanie tyle samo, co ostani gniot :-)

    Ale tu akurat rozliczanie dystrybucyjne jest bardzo proste - tworca
    sie z dystrubutorem rozlicza jak chce, na podstawie umowy.
    Ale dystrybucja bez umowy musi kosztowac dwa lata :-)

    >Ja chciałbym płacić taki podatek (roczy czy miesięczny od posiadania
    >netu) i w ten sposób odciążyć "oragny" żeby się zajmowały tylko tym
    >do czego zostały powołane a nie do ścigania wyimaginowanych
    >złoczyńców co przysporzyli korporacjom wyimaginowanych strat czy
    >lepiej to nazywając potencjalnych dochodów :-)

    Jest to jakis pomysl - wiec zglos projekt ustawy.
    Ale najpierw zaplac radioabonament :-)

    J.