  • 181. Data: 2016-10-27 12:30:30
    Temat: Re: Inernet
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:nuqkfi$jq$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 26.10.2016 o 16:24, J.F. pisze:

    >Załóżmy rozsądnie, że sciągnął w celu obejrzenia.

    No to mamy sytuacje, ze sciagnal w celu zaoszczedzenia na zakupie
    plyty.
    I juz na moj gust mamy korzysc majatkowa.

    >I teraz - skoro ustawodawca wyróżnił "dozwolony użytek prywatny" oraz
    >"w celu osiągnięcia korzyści majątkowej" to czym jest twoim zdaniem
    >odtworzenie utworu w domu w przeciwieństwie do np publicznego
    >oddtwarzania na płatnych imprezach masowych lub po prostu sprzedażą
    >kopii?

    Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego.
    Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu
    architektonicznego i architektoniczno-urbanistycznego oraz do
    korzystania z elektronicznych baz danych spełniających cechy utworu,
    chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem
    zarobkowym.

    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z
    pojedynczych egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w
    związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub
    stosunku towarzyskiego

    Konia z rzedem temu, kto zrozumie co dokladnie ustawodawca mial na
    mysli.
    Bez tego przepisu byloby jednak przestepstwem pokazanie filmu
    dziewczynie czy dalszej rodzinie, bo zakrawa na publiczne odtwarzanie.
    Pozyczenie ksiazki tez chyba byloby problematyczne (ciekawe -
    bibliotek nie dotyczy, te maja dyspense i nic nie placa)

    Ale ... w przypadku sciagania przez torrenta nie bardzo mozna mowic o
    kregu osob w stosunku towarzyskim.

    J.

  • 182. Data: 2016-10-27 12:55:33
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 26 Oct 2016 19:58:17 +0200
    "Kamil" <m...@t...pl> wrote:

    > Bo ten Twój hejt w
    > stosunku do mnie nasuwa mi pewne podejrzenia.

    Niby Kamil a jednak pensjonarka ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 183. Data: 2016-10-27 13:02:01
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-10-27 o 12:30, J.F. pisze:
    > Ale ... w przypadku sciagania przez torrenta nie bardzo mozna mowic o
    > kregu osob w stosunku towarzyskim.

    Dajmy już spokój temu torrentowi.

    Oglądam z
    - TV i nagrywam,
    - z youtuba i nagrywam,
    - pobieram z serwera i oglądam.
    Dozwolony użytek czy nie?

  • 184. Data: 2016-10-27 13:43:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Dajmy już spokój temu torrentowi.

    >Oglądam z
    >- TV i nagrywam,

    Odkad wymyslili magnetowidy ... to chyba tak.
    Jak najbardziej wydaje sie dozwolony uzytek prywatny ... o ile takowym
    pozostaje :-)

    >- z youtuba i nagrywam,

    Prawnie to nie wiem, ale YT zasadniczo nagrywania nie przewiduje.
    Tylko ogladanie na biezaco.

    A tresc na tym YT ? Czyjas wlasna tworczosc, czy piracka kopia ?

    >- pobieram z serwera i oglądam.
    >Dozwolony użytek czy nie?

    Zakladamy, ze piracka kopia na tymze serwerze ?
    Ja sie poddaje w kwestii interpretacji.

    Z tym, ze ... na tym serwerze moze umiescic kopie znajomy, i podac mi
    link, ktory zasadniczo nie jest przewidziany do szerokiego
    upowszechniania ... i na moj gust to juz wypelni warunki dozwolonego
    uzytku prywatnego.
    Mnie jako odbiorce, to w zasadzie nie interesuje szerokosc
    upowszechniania, byleby plik pochodzil od znajomego.

    J.

  • 185. Data: 2016-10-27 14:13:55
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-10-27 o 13:43, J.F. pisze:
    > A tresc na tym YT ? Czyjas wlasna tworczosc, czy piracka kopia ?

    A skąd mam to wiedzieć. Skoro YT tego nie kasuje to domyślam się że mogę
    i zrzucić na dysk.

    > Zakladamy, ze piracka kopia na tymze serwerze ?
    > Ja sie poddaje w kwestii interpretacji.

    Może być wprost piracka premiery filmu prosto z kina.
    Może być skopiowana z DVD
    Może być zgrana z kanału płatnego
    Może być z tv darmowej np. naziemnej

    I to może być dokładnie ten sam film.
    I co? Jest zagwozdka? :-)

    I jeszcze utrudnijmy kompresując to wszystko do jakiegoś divxa żeby
    miało mniejszą wagę :-)

> [...]
    > Mnie jako odbiorce, to w zasadzie nie interesuje szerokosc
    > upowszechniania, byleby plik pochodzil od znajomego.

    I kto mi udowodni że to nie był mój znajomy? :-)

    Do du... z takim prawem co nie ogarnia rzeczywistości.

  • 186. Data: 2016-10-27 14:52:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A skąd mam to wiedzieć. Skoro YT tego nie kasuje to domyślam się że
    >mogę i zrzucić na dysk.

    Chyba zbyt daleko wysuniety wniosek.
    Ze to "komercyjny" film to wiesz/widzisz, a takowe raczej nie sa
    wystawiane na YT czy innych serwerach przez ich autorow.

    >Może być wprost piracka premiery filmu prosto z kina.
    >Może być skopiowana z DVD
    >Może być zgrana z kanału płatnego
    >Może być z tv darmowej np. naziemnej

    Ale nic nie wskazuje, ze wystawiona przez aktualnego posiadacza PA czy
    legalnie na podstawie stosownej licencji ?

    >I to może być dokładnie ten sam film.
    >I co? Jest zagwozdka? :-)

    W zasadzie nie ma.

    Choc w bardzo podobnym, acz nieco innym przypadku - kupiles przedmiot
    na allegro, wystawiony, z fotografiami, a potem pech - skradziony.
    I w tym przypadku bedziesz sie zaslanial, ze nic wskazywalo na to, ze
    kradziony ... ale zapis o paserstwie nic nie mowi o swiadomosci :-)

    >I jeszcze utrudnijmy kompresując to wszystko do jakiegoś divxa żeby
    >miało mniejszą wagę :-)

    A to raczej bez znaczenia - kopia jest kopia, nie musi byc identyczna
    z kopia, z ktorej skopiowano :-)

    >I kto mi udowodni że to nie był mój znajomy? :-)

    A to akurat bardzo proste - prosze podac imie, nazwisko i adres tego
    znajomego.
    Potem sie go wezwie, spyta czy on umiescil, z kim sie podzielil, i
    oskarzy, jak sie okaze, ze tysiace pobraly :-)

    >Do du... z takim prawem co nie ogarnia rzeczywistości.

    Ale w ktora strone ma ogarniac - zakaz kopiowania, czy dowolnosc
    sciagania :-)

    J.

  • 187. Data: 2016-10-27 16:54:35
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *Robert Tomasik* napisał(-a):

    > Bo pewnie wszyscy się głupio tłumaczą i jak raz na czas ktoś pisze
    > mądrości, to im ciężko odróżnić :-)

    Pewnie już nikt nie śledzi tego wątku, ale gdyby...
    Coś, co już nie tyle mnie zirytowało, co rozbawiło :)
    http://hostmat.eu/images/46456599011729538267.png
    Przypominam, plik jest mojego autorstwa. Na pytanie, czyją prywatność
    tudzież dobra on narusza, czekam jeszcze na odpowiedź. Ale może to być
    czekanie na Godota.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 188. Data: 2016-10-27 18:19:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-10-27 o 14:52, J.F. pisze:
    > Chyba zbyt daleko wysuniety wniosek.
    > Ze to "komercyjny" film to wiesz/widzisz, a takowe raczej nie sa
    > wystawiane na YT czy innych serwerach przez ich autorow.

    Ja mam to sprawdzać? Karze podlega ten co udostępnił to jego broszka.
    Ja mam dozwolony użytek osobisty wszystkiego tego co zostało
    upublicznione :-)

    > Ale nic nie wskazuje, ze wystawiona przez aktualnego posiadacza PA czy
    > legalnie na podstawie stosownej licencji ?

    Mogę się cokolwiek domyślać ale jak mam 4 powyższe pliki i nie jest to
    tydzień po premierze... to ja mam to sprawdzać?
> [...]

    > I w tym przypadku bedziesz sie zaslanial, ze nic wskazywalo na to, ze
    > kradziony ... ale zapis o paserstwie nic nie mowi o swiadomosci :-)

    Nie znam się na tych sprawach ;-)
    Będę karany za to że kupiłem w dobrej wierze? Czy tylko mi ten przedmiot
    zabiorą i zwrócą właścicielowi a ja od złodzieja będę domagał się zwrotu
    kasy?
    Pytam bo się nie znam. Nie obracam się w takich kręgach ;-)

    > A to raczej bez znaczenia - kopia jest kopia, nie musi byc identyczna z
    > kopia, z ktorej skopiowano :-)

    O widzisz. I tu nie da się rozróżnić czy ta kopia powstała z legalnego
    źródła czy nielegalnego.
    Chyba jest jeszcze domniemanie niewinności? :-)

    > A to akurat bardzo proste - prosze podac imie, nazwisko i adres tego
    > znajomego.
    > Potem sie go wezwie, spyta czy on umiescil, z kim sie podzielil, i
    > oskarzy, jak sie okaze, ze tysiace pobraly :-)

    Etam Szukaj wiatru w polu... :-)

    > Ale w ktora strone ma ogarniac - zakaz kopiowania, czy dowolnosc
    > sciagania :-)

    Dostosować jedno do drugiego. To można łatwo zrobić z pożytkiem dla obu
    stron.

    I cały czas pamiętając o podatku od czystych nośników który cały czas
    płacimy.

  • 189. Data: 2016-10-27 18:49:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.10.2016 o 12:30, J.F. pisze:

> [...]
    > nie dotyczy, te maja dyspense i nic nie placa)
    >
    > Ale ... w przypadku sciagania przez torrenta nie bardzo mozna mowic o

    Dlatego w przypadku torrenta ściagane jest udostępnianie, nie sciąganie.
    Ten co udostępniał z pewnością (albo przynajmniej raczej) prawo
    naruszył. Ten co ściągnął żeby obejrzeć sobie bądź z dziweczyną jak
    najbardziej robi to zakresie użytku osobistego.

    Argumentacja że robisz to w celu osiągnięcia korzyści majątkowej jest
    mocno absurdalna. Na przykład ja właśnie jem sobie zupę. Ja powiem, że w
    celu użytku osobistego, żeby po prostu zjeść. Ktoś powie, że w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej, gdyż oszczędzam na restauracji:P

    Shrek

  • 190. Data: 2016-10-27 18:52:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >Ja mam to sprawdzać? Karze podlega ten co udostępnił to jego broszka.
    >Ja mam dozwolony użytek osobisty wszystkiego tego co zostało
    >upublicznione :-)

    Nie "upublicznione" tylko "juz rozpowszechnionego utworu".
    Jak to ktos tlumaczyl - po premierze mozesz, a przed premiera nie
    mozesz, i musisz sprawdzic, nawet jesli jest publicznie dostepny na
    YT.
    Rozpowszechnienie tylko za zgoda tworcy sie liczy.

    No ale to sporadyczne przypadki, Wkreceni sa juz po premierze.

    Tym niemniej sad moze sie oprzec na "powszechnym rozumieniu".
    Zabranie portfela lezacego na ulicy jest karalne, a zabranie
    pordzewialego roweru opartego o sciane smietnika juz nie.
    Pordzewialy samochod stojacy pod smietnikiem tez nie znaczy "mozesz
    zabierac do woli" :-P

    >Mogę się cokolwiek domyślać ale jak mam 4 powyższe pliki i nie jest
    >to tydzień po premierze... to ja mam to sprawdzać?

    A serwer jak sie nazywa ? Chomik, rapidshare, vod, czy
    piotrweresniak.pl ?

    Rower oparty o sciane smietnika ale na prywatnym podworku tez nie jest
    porzucony :-P

> [...]
    >domagał się zwrotu kasy?
    >Pytam bo się nie znam. Nie obracam się w takich kręgach ;-)

    A to sie trzeba obracac ? Wystarczy skorzystac z okazji.

    Tez sie nie znam ... ale przepis jest jasny. Moze z jakis zasad
    ogolnych wyciagna brak winy.

    >O widzisz. I tu nie da się rozróżnić czy ta kopia powstała z
    >legalnego źródła czy nielegalnego.
    >Chyba jest jeszcze domniemanie niewinności? :-)

    Nie wiem czy to ma znaczenie ...

    >Etam Szukaj wiatru w polu... :-)

    Jak sie nie znajdzie, to posiedzisz w areszcie 3 miesiace pod zarzutem
    mataczenia :-P

    >Dostosować jedno do drugiego. To można łatwo zrobić z pożytkiem dla
    >obu stron.
    >I cały czas pamiętając o podatku od czystych nośników który cały czas
    >płacimy.

    Znaczy sie podniesc podatek, az obie strony beda zadowolone ? :-)
    No i oczywiscie zalegalizowac wylacznie sciaganie na nosniki, za ktore
    zaplacono podatek :-)
    Czy oblizyc podatkiem kazdy GB dysku ponad powiedzmy 50 :-)

    J.