  • 21. Data: 2016-08-17 09:46:51
    Temat: Re: Ilu etatowców pracujacych w swieto potrzeba do zlapania jednego etatowca w malym sklepiku?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-08-17 09:11, Liwiusz pisze:

    > Staraj się rozumieć, a nie tylko czytać. Skoro dodatek niweluje
    > opłacalność, to znaczy że opłacalności w ogóle nie było.

    A ktoś tu pisał o matematyce.. Czyli jak mogę na czymś zarobić 200zł, a
    kosztów mam powiedzmy 120zł i koszty wzrosną mi do 160zł, przez co
    przestanie być opłacalne, tzn, że przy niższych kosztach opłacalne nie
    było? Chyba cosik się Tobie pozajączkowało...

    > Nie widzę związku z komuną, raczej z samorządnością. Jak mieszkasz w
    > bloku, to jakaś wspólnota podejmuje pewnie jakieś odgórne decyzje, na
    > przykład o sprzątnięciu klatki, czy założeniu domofonu, takoż i tutaj,
    > tylko w większej skali.

    Samorządność, to, gdyby taką decyzje podejmowali właściciele, ew
    mieszkańcy okolicy, a nie parlamentarzyści, wybrani przez prezesów.
    Dodatkowo, na zebraniu wspólnoty nie mogą podjąć dowolnej decyzji i nie
    mogą nakazać tobie spędzania dnia wolnego na ławce przed blokiem, bo tak
    sobie wymyślili.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 22. Data: 2016-08-17 09:54:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-08-17 o 09:46, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > przestanie być opłacalne, tzn, że przy niższych kosztach opłacalne nie
    > było? Chyba cosik się Tobie pozajączkowało...

    Formalnie masz rację. Ale nie praktycznie - bo jeśli komuś 40zł
    przeszkadza w prowadzeniu biznesu, to znaczy że biznes jest już dawno
    pod kreską. Takich "40" w prowadzeniu sklepu jest multum.

> [...]
    > Dodatkowo, na zebraniu wspólnoty nie mogą podjąć dowolnej decyzji i nie
    > mogą nakazać tobie spędzania dnia wolnego na ławce przed blokiem, bo tak

    Faktem jest, że lepsza decyzja niższa, niż wyższa. Jednakże dyskutujemy
    raczej o samym zakazie, a nie o tym, kto go wprowadza.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2016-08-17 10:44:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Pisemnie.
    Powiadamiajacemu organ wysłał 10 dnia miesiąca wezwanie (pocztą ZPO) do stawiennictwa
    na 12 dzień miesiąca.
    Awizo miał w skrzynce 12-13 dnia miesiąca, odebrał wezwanie na poczcie 16 dnia
    miesiąca.
    Zadzwonił do organu z info j.w.
    Sprawa już zdążyła być umorzona z przyczyny niestawiennictwa powiadamiającego.
    Proste?
    Nie wiesz, jak się sprawy udupia?

    -----
    > A ktokolwiek z nich złożył zawiadomienie o przestępstwie?
    > Czy tak się tych "służb" boją, ze pouciekali w popłochu i w pobliskim lesie się
    dotąd ukrywają?

  • 24. Data: 2016-08-17 10:46:59
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Oraz brak zera.
    Wiesz, ile zer jest w ruletce w Szwecji?
    OIDP 4x.

    -----
    > Powiem tak, wg prostej teorii gier jest system dający pewną wygraną w ruletkę, są
    tylko 2 zastrzeżenie, musisz miec nieograniczone pieniądze na to kolejne zakłady,
    oraz brak ograniczenia wysokości zakładów.

  • 25. Data: 2016-08-17 17:40:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-08-16 o 10:44, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Zadzwonił do organu z info j.w.
    > Sprawa już zdążyła być umorzona z przyczyny niestawiennictwa powiadamiającego.

    A widziałeś to postanowienie, czy ktoś Ci to jedynie opowiadał. W art.
    17kpk masz katalog powodów umorzenia. Niestawienia się pokrzywdzonego
    tam nie znajdziesz.

  • 26. Data: 2016-08-18 01:43:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > Wlasnie.
    >
    > Czy panie na kasie cos sprzedaja?

    To znaczy Twoim zdaniem - skoro twierdzisz, że nie sprzedają - to co one
    tam niby robią? Zbierają darowizny w zamian za towar? :-)
    ---
    Rozliczają sprzedaże sklepu. To nie jest handel. Handlem jest cała
    działalność. A ochrona jest dla pracowników, więc wystarczy by pracownicy
    nie pracowali dla sklepu tylko np dla firmy obsługującej ten sklep, której
    właścicielem może sobie być właściciel sklepu.

    > A sprzataczki?
    > A ochrona?

    Sądzisz, ze tych sklepów w święta nikt nie pilnuje?
    ---
    Ochrona z reguły jest jak wyżej. Sprzątaczki często też.

  • 27. Data: 2016-08-18 07:16:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-08-16 o 01:43, re pisze:

> [...]
    > pracownicy nie pracowali dla sklepu tylko np dla firmy obsługującej ten
    > sklep, której właścicielem może sobie być właściciel sklepu.

    Zajrzyj do ustawy - proszę.

    > Sądzisz, ze tych sklepów w święta nikt nie pilnuje?
    > ---
    > Ochrona z reguły jest jak wyżej. Sprzątaczki często też.

    No i co z tego wynika w Twojej ocenie?

  • 28. Data: 2016-08-18 09:20:34
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:57b4150e$0$15190$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie są... O tym decydują landy - np na Bawarii w okresie turystycznym
    > sklepy są czynne. Decyzja zapada na niższym szczeblu niż odgórne ustawy.

    Wyjątek potwierdzający regułę.:-)
    A osobiste doświadczenie: ile razy jadę przez Niemcy w niedzielę to wszystkie sklepy
    są pozamykane.

  • 29. Data: 2016-08-18 10:47:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 09:20:40 UTC+2 użytkownik Danusia napisał:

    > Wyjątek potwierdzający regułę.:-)
    > A osobiste doświadczenie: ile razy jadę przez Niemcy w niedzielę to wszystkie
    sklepy są pozamykane.
    30tys miasto niedaleko Lubeki. Szwagierka tam mieszka- nie ma problemu z zakupami w
    niedziele.

  • 30. Data: 2016-08-18 11:06:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-08-18 09:20, Danusia pisze:

> [...]
    >>
    > Wyjątek potwierdzający regułę.:-)
    > A osobiste doświadczenie: ile razy jadę przez Niemcy w niedzielę to wszystkie

    No to mam pecha, w Niemczech byłem 3 razy (nie przejazdem) i za każdym
    razem sklepy w niedziele były otwarte... Raz na katolickiej Bawarii (tam
    się właśnie dowiedziałem, jak to działa - że zakaz ustalany jest przez
    landy i w okresie turystycznym na Bawarii w owym czasie nie było
    zakazu). Widać mam pecha.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl