eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Zakup niedziałającego telefonu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2016-08-04 16:39:57
    Temat: Zakup niedziałającego telefonu
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Kilka dni temu znalazłem na Allegro aukcję używanego telefonu, który
    byłby idealnym zamiennikiem dla poprzedniego, który niestety uległ
    awarii. Aukcja zakończyła się bez rezultatu jeszcze zanim zdążyłem
    zalicytować, ale ponieważ sprzedający jest z mojego miasta,
    skontaktowałem się z nim.

    Wymieniłem ze sprzedawcą kilka maili. Zostałem zapewniony, że sprzęt
    jest w 100% sprawny. Zgodziłem się na zaproponowaną cenę i umówiłem w
    miejscu publicznym na sprawdzenie i ewentualną finalizację transakcji.

    Sprawdziłem podstawowe funkcje telefonu i nic nie wzbudziło moich
    zastrzeżeń. Zapłaciłem i rozstaliśmy się ze sprzedającym. W domu
    zdążyłem jeszcze skonfigurować swoje konta i ustawić odtworzenia backupu.

    Rano czekała mnie jednak przykra niespodzianka - wyświetlacza zaczął
    pulsować, pojawiały się na nim czarne pasy, w końcu obraz zniknął
    całkowicie. Po jakimś czasie pojawia się znowu i cała sytuacja się
    powtarza. Telefonowi z mojej strony nie stała się żadna krzywda -
    najpierw jechał w plecaku, zamknięty w oryginalnym pudełku, potem leżał
    w pokoju na stoliku.

    Oczywiście możliwe jest, że telefon zepsuł się akurat w momencie
    sprzedaży, jednak prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest (jakby nie
    patrzeć) znikome. Mam powodu by podejrzewać, że sprzedawca wiedział o
    symptomach awarii.

    Z trudem udało mi się skontaktować ze sprzedającym, który umył ręce od
    całej sprawy. Stwierdził, że kupiłem sprawny telefon i teraz to mój
    problem, a być może nawet sam go uszkodziłem i teraz próbuję zrzucić
    winę na niego.

    Czy mogę coś zrobić w takiej sytuacji?


  • 2. Data: 2016-08-04 17:45:08
    Temat: Re: Zakup niedziałającego telefonu
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:57a353c3$0$641$6...@n...neostrada.
    pl...
    > Czy mogę coś zrobić w takiej sytuacji?

    Nie kupować poza allegro. Nie masz nawet dowodu zakupu.


  • 3. Data: 2016-08-04 19:21:39
    Temat: Re: Zakup niedziałającego telefonu
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-08-04 o 16:39, Atlantis pisze:
    > Czy mogę coś zrobić w takiej sytuacji?
    Możesz kupować rzeczy nowe, z gwarancją i wtedy użerać się ze
    sprzedającym, producentem, gwarantem itp.

    --
    Pozdrawiam
    Maciek


  • 4. Data: 2016-08-04 21:42:44
    Temat: Re: Zakup niedziałającego telefonu
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/4/2016 9:39 AM, Atlantis wrote:
    > Kilka dni temu znalazłem na Allegro aukcję używanego telefonu, który
    > byłby idealnym zamiennikiem dla poprzedniego, który niestety uległ
    > awarii. Aukcja zakończyła się bez rezultatu jeszcze zanim zdążyłem
    > zalicytować, ale ponieważ sprzedający jest z mojego miasta,
    > skontaktowałem się z nim.
    >
    > Wymieniłem ze sprzedawcą kilka maili. Zostałem zapewniony, że sprzęt
    > jest w 100% sprawny. Zgodziłem się na zaproponowaną cenę i umówiłem w
    > miejscu publicznym na sprawdzenie i ewentualną finalizację transakcji.
    >
    > Sprawdziłem podstawowe funkcje telefonu i nic nie wzbudziło moich
    > zastrzeżeń. Zapłaciłem i rozstaliśmy się ze sprzedającym. W domu
    > zdążyłem jeszcze skonfigurować swoje konta i ustawić odtworzenia backupu.
    >
    > Rano czekała mnie jednak przykra niespodzianka - wyświetlacza zaczął
    > pulsować, pojawiały się na nim czarne pasy, w końcu obraz zniknął
    > całkowicie. Po jakimś czasie pojawia się znowu i cała sytuacja się
    > powtarza. Telefonowi z mojej strony nie stała się żadna krzywda -
    > najpierw jechał w plecaku, zamknięty w oryginalnym pudełku, potem leżał
    > w pokoju na stoliku.
    >
    > Oczywiście możliwe jest, że telefon zepsuł się akurat w momencie
    > sprzedaży, jednak prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest (jakby nie
    > patrzeć) znikome. Mam powodu by podejrzewać, że sprzedawca wiedział o
    > symptomach awarii.
    >
    > Z trudem udało mi się skontaktować ze sprzedającym, który umył ręce od
    > całej sprawy. Stwierdził, że kupiłem sprawny telefon i teraz to mój
    > problem, a być może nawet sam go uszkodziłem i teraz próbuję zrzucić
    > winę na niego.
    >
    > Czy mogę coś zrobić w takiej sytuacji?
    >


    http://www.infor.pl/prawo/umowy/kupno-sprzedaz/30077
    0,Kupno-wadliwej-rzeczy.html


    No a jak juz dopelnisz wszystkich formalnosci to pozostaje ci sad w celu
    wyegzekwowania kasy.
    O ile to nie byl iphone za 2000 to ci sie po prostu nie oplaca.
    Wiecj stracisz na to czasu i nerwow niz to jest warte.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1