  • 21. Data: 2018-11-08 19:58:06
    Temat: Re: Ile powinna działać bateria w telefonie?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-08, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > No tak, ale to chyba nie stanowi problemu skoro telefon losowo sie
    > wyłącza, bateria sie szybko rozładowuje etc?

    No to opisz, jak zamierzasz udowodnic, że szybko się rozładowuje czy
    wyłącza w związku z wada, która istniała już w tej baterii w momencie
    kupna. Mylisz stwierdzenie wady z udowoniem jej istnienia prawie 2 lata
    wstecz.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2018-11-08 22:55:26
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

> [...]
    > wyłącza w związku z wada, która istniała już w tej baterii w momencie
    > kupna. Mylisz stwierdzenie wady z udowoniem jej istnienia prawie 2 lata

    O to mnie szło właśnie.

  • 23. Data: 2018-11-08 22:56:11
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > wyłącza w związku z wada, która istniała już w tej baterii w momencie
    > kupna. Mylisz stwierdzenie wady z udowoniem jej istnienia prawie 2 lata

    Ty to chyba prawnik jesteś :-)

    Jeśli prawo jest takie jak piszesz i można je tak interpretować to
    trzeba pogonić na 4 wiatry tych co to prawo napisali.

  • 24. Data: 2018-11-08 22:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

> [...]
    > wyłącza w związku z wada, która istniała już w tej baterii w
    > momencie kupna. Mylisz stwierdzenie wady z udowoniem jej istnienia

    Podsumowując - trzeba liczyc sie z tym ze po roku uzytkowania nie mamy
    prawa reklamowac baterii BO TAK? Dobrze zrozumiałem? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 25. Data: 2018-11-08 23:06:10
    Od: n...@o...pl

    w <X...@1...0.0.1>, Budzik

  • 26. Data: 2018-11-08 23:07:02
    Od: n...@o...pl

    w <s...@p...org>, Wojciech Bancer
    <w...@g...com> napisał(-a):

    > Po prostu w iOS podjęli dodatkowe kroki zaradcze by żywotność baterii
    > [czyli spowolnienie urządzenia] przedłużyć i nie zrobili tego w marketingowo
    > odpowiedni sposób [czyli ukryli ten fakt].

    Dosyć głośno było o przypadkach, w których aktualizacja systemu powodowała
    drenaż baterii - więc marketingowo zadbano o hałas :)

  • 27. Data: 2018-11-09 08:04:55
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-11-08 o 23:06, n...@o...pl pisze:

    > Rzeczoznawca ci właściwą opinię napisze :)

    Kolejne potwierdzenie że po roku LIPA

    No chyba że przyjąć założenie że producent włożył na tyle dobrą baterię
    że wytrzyma w NORLANYM użytkowaniu przeciętnego uzytkownika ;-) 2 lata

    Jeśli nie wytrzymuje to znaczy że nie była tak dobra :-)

    Karkołomne rozumowanie? Takie samo karkołomne jak: "udowodnij że 2 lata
    temu była tak samo zła"

    Wiem... Tu trzeba mieć lepszych i droższych prawników na których
    Kowalski sobie nie pozwoli

    Ponawiam pytanie:
    Dlaczego nie jest wprost napisane że gwarancja na baterie ROK i kropka i
    dlaczego dopuszcza się konstruowanie urządzeń pozwalające na wymianę
    baterii tylko w serwisie?

    Gdzie są unijne biurwy co zajmowały się ładowarkami? :-)

  • 28. Data: 2018-11-09 08:42:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    >Podsumowując - trzeba liczyc sie z tym ze po roku uzytkowania nie
    >mamy
    >prawa reklamowac baterii BO TAK? Dobrze zrozumiałem? :)

    IMO to takie proste nie jest. A nasi (europejscy) prawodawcy jeszcze
    to zagmatwali

    Stwierdzenie, ze bateria jest kiepska obecnie, nie nastrecza
    trudnosci, choc oczywiscie sad chce papier od bieglego.
    Z jakiego powodu ... bateria to zamkniety towar, powod jaki by nie
    byl, tkwi w srodku :-)

    Producent moze jednak argumentowac, ze zuzycie akumulatora wzielo sie
    np z:
    -wstrzasow,
    -niewlasciwej temperatury pracy,
    -zbytniego rozladowania, lub przeladowania
    -niewlasciwego ladowania lub rozladowania
    -niewlasciwej ladowarki/zasilacza sieciowego

    Ale szczesliwie za te srodkowe to tez on odpowiada :-)

    Technicznie rzecz biorac, to wiadomo ze kazdy towar sie kiedys
    zepsuje/zuzyje, a bateria to raczej predzej niz pozniej.
    Producent powinien okreslic zywotnosc towaru/czesci ... no i poniekad
    okreslil - gwarancja na baterie jest rok.

    Tylko MSZ powinno to pisac gdzies na pudelku i jawnie :-)

    A moze ci europejscy prawnicy dobre prawo wymyslili - dali nam 6 mies,
    obecnie 1 rok, bezwarunkowej gwarancji ...

    P.S. Dawno temu HP podawal w swoich drukarkach ilosc stron
    miesiecznie. Np 1000.
    Durne to ... ale poniekad okreslil tez zywotnosc w okresie
    gwarancyjnym.
    Ale odeszli od tych praktyk.

    J.

  • 29. Data: 2018-11-09 09:00:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 listopada 2018 18:59:56 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Czy ja cos pisałem o gwarancji...?

    Bo rękojmia jest dobra w pierwszych 12 miesiącach i wtedy faktycznie z gwarancji nie
    warto korzystać. Po 12 miesiącach jednak gwarancja lepsza
    Jeszcze jeden myk jest. Zanieś telefon z tytułu rękojmi z żądaniem wymiany na nowy i
    miej nadzieję ze w ciągu 14 dni nie zdąża udzielić odpowiedzi. Z eurortvagd tak się
    mi udało dwa razy z decathlonem raz.

  • 30. Data: 2018-11-09 09:02:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 listopada 2018 22:59:55 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Podsumowując - trzeba liczyc sie z tym ze po roku uzytkowania nie mamy
    > prawa reklamowac baterii BO TAK? Dobrze zrozumiałem? :)

    Prawo masz
    Ale skoro producent daje 6-12 miesięcy to nie oczekiwałbym ze bateria będzie działać
    jak nowa przez dwa lata
    Takie czasy