  • 1. Data: 2004-06-20 19:51:31
    Temat: [obuwie]odrzucona reklamacja, prosba o pomoc
    Od: "Marcin" <k...@p...onet.pl>

    W skrocie buty trekkingowe zakupione w lipcu zeszlego roku w sklepie e-
    horyzont. Po niecalym roku uzytkowania lewy but zaczal przeciekac z powodu
    poprzecieranej podeszwy. Reklamacja zostala odrzucona. Uzasadnienie sprzedawcow:
    "....Obuwie wykazuje cechy naturalnego zuzycia, bardzo mocnego fizycznego
    zniszczenia, a nie wady fizyczne obuwia.Obuwie bardzo intensywnie eksploatowane.
    Obowiazujace przepisy prawa stanowia, iz zuzywanie sie obuwia w trakcie jego
    uzytkowania wraz z nastepstwami tego zuzywania sie oraz wszelkie uszkodzenia
    mechaniczne nabyte nie sa powodem do roszczen reklamacyjnych..."
    Dodam, ze na zakupiony przeze mnie model butow dosc czeste byly narzekania
    uzytkownikow wlasnie ze wzgledu na slaba jakosc podeszwy. Podeszwa w nowym
    modelu tych butow zostala zastapiona inna. Wyglada to wiec na podeszwowy bubel.
    Moje pytanie w zwiazku z tym co dalej moge zrobic? Wizyta w Federacji
    Konsumentow, Inspekcja Handlowa czy moze jeszcze jakas inna droga?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2004-06-20 20:04:46
    Temat: Re: [obuwie]odrzucona reklamacja, prosba o pomoc
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Marcin wrote:

> [...]
    > Moje pytanie w zwiazku z tym co dalej moge zrobic? Wizyta w Federacji
    > Konsumentow, Inspekcja Handlowa czy moze jeszcze jakas inna droga?

    Skontaktuj się z Inspekcją Handlową (albo poszukaj na ich stronie
    www.giih.gov.pl) wskażą Ci rzeczoznawcę. Jeśli jego opinia (koszt 30zł)
    będzie dla Ciebie korzystna mozna myśleć o dalszej walce. Możliwości
    jest kilka. Być może sprzedawca zmieni zdanie jeśli przedstawisz mu inną
    opinię. Jeśli nie -> Polubowny Sąd Konsumencki przy Inspekcji Handlowej,
    ale na taki sąd musi się zgodzić również sprzedawca. Złożysz wniosek,
    sąd wyśle wezwanie, większość sprzedwców się zgadza. Postępowanie przed
    tym sądem jest bezpłatne.
    Jeśli nie - sąd cywilny.
    Jak już będziesz miał opinię możesz szukać pomocy w Federacji
    Konsumentów albo u miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów.

    KG

  • 3. Data: 2004-06-20 20:06:40
    Od: k...@p...onet.pl

    dziekuje za info.
    Rzeczoznawcow mam juz namierzonych :)

  • 4. Data: 2004-06-21 07:46:00
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl>

    > Po niecalym roku uzytkowania lewy but zaczal przeciekac z powodu
    > poprzecieranej podeszwy. Reklamacja zostala odrzucona.

    Sytuacja prawie identyczna do mojej. Zakupiłem buty trekkingowe, po niecałym
    roku prawy się rozlazł, po 5 minutach w czasie deszczu czy chlapy
    przeciekał, przody popękały nie wspominając tu o dość szybko ścierających
    się podeszwach obu butów. Lewy but natomiast miał się dobrze. Reklamacja w
    sklepie nie przyniosła rezultatu. Napisali, że jest to normalne zużycie
    materiału i to, ze się materiał rozlazł (w jednym bucie) to jest moja wina i
    spowodowane jest niewłaściwym użytkowaniem i konserwacją (produktami NIKWAX
    czyli chyba jedne z lepszych). Udałem się z tym do rzecznika praw konsumenta
    i poradzono mi, żebym zawiózł te buty do "Centralnego Laboratorium Przemysłu
    Obuwniczego" w Krakowie. Pani rzeczniczka stwierdziła, że jeżeli oni wydadzą
    ekspertyzę to nawet sąd nie podważy ich opinii. Tak wiec zrobiłem co
    polecono i... Po 2 tygodniach dostałem werdykt. Przeprowadzono badanie wg.
    PN-90/O-91123 i stwierdzono przemakalność po ok 30 minutach w prawej
    półparze. W prawej półparze występują powierzchniowe pękniecia gumowego
    okładu które są związane z procesem starzeniowym i zmiana ta nie wpływa na
    walory użytkowe a jedynie estetyczne. Zgodnie z obowiązującymi przepisami
    Ustawy z dn. 27.07.2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i
    zmianie Kodeksu Cywilnego, Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za
    zużycie oraz uszkodzenia wyrobu do którego przyczynił się użytkownik. Nie
    wiem, może mam krzywe nogi, ale jak to jest, że jeden but się zużywa a drugi
    nie i do tego jest to jeszcze moja wina ! W końcu kupiłem buty trekkingowe,
    które z założenia są butami do intensywnej eksploatacji, a nie klapki
    plażowe. Dodam jeszcze, że nie były to buty z hipermarketu tylko jak by nie
    było renomowanej firmy ASOLO. Tak wię mam teraz buty za ponad 500zł służące
    do chodzenia w ciepłe i suche dni, bo do wyjścia w góry w czasie deszczu to
    się one na pewno nie nadają :-( Dałem sobie spokój z walką, bo nawet nie
    wiem co mógłbym w tej sytuacji zrobić. Chciałem napisać list/pismo do
    producenta, ale nie wiem czy ma to jakiś sens ?
    Pozdrawiam
    Krzysztof D.

  • 5. Data: 2004-06-21 22:15:15
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <k...@N...pl> napisal(a):

> [...]
    > przeciekał, przody popękały nie wspominając tu o dość szybko ścierających
    > się podeszwach obu butów. Lewy but natomiast miał się dobrze.

    Salomon? Jakbym czytał o moich butach (drugich z kolei...).
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 6. Data: 2004-07-01 10:53:42
    Od: "Marcin" <k...@p...onet.pl>

    Poniewaz nastapil final tej sprawy moge opisac w skrocie dalsze losy. Napisalem
    do glownej siedziby producenta w Niemczech. Pokorespondowalem sobie z mila
    pania, ktora powiedziala mi, ze dostali od sprzedawcy zdjecia podeszw moich
    butow z prosba o opinie. /W mojej odrzuconej reklamacji powolywano sie wlasnie
    na ekspertyze od producenta./ Jednakze takie informacje kiedy buty zostaly
    zakupione i w ktorym miesiacu uzytkowania nastapil rozpad zostaly pominiete. Tym
    razem do wgladu pojechaly juz buty. Po jakims czasie dostalem wiadomosc, ze
    reklamacja zostala uznana wiec zaoszczedzono mi czasu, ktory bym stracil na
    wycieczki do rzeczoznawcow i federacji konsumentow.

    Tak wiec moze czasami warto interweniowac bezposrednio u producentow. W tym
    przypadku sprzedawca jest rowniez reprezentantem firmy na Polske wiec
    podejrzewam, ze zalezalo im tym bardziej na dobrym wizerunku.

    Pozdrawiam