    From: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Idea POP i doładowanie konta
    Date: Wed, 14 Jan 2004 20:02:28 +0100

    Witam!

    Czuję się oszukany przez PTK Centertel. Mam telefon w Idea POP. Sprawa
    dotyczy doładowania konta.
    W dniu wczorajszym głos w automatycznym biurze obsługi klientów (*111)
    informował mnie tak: "Pozostało ci 63 złotych, 16 groszy. Za dzień stracisz
    możliwość wykonywania połączeń. Wciąż możesz odbierać połączenia przez 272
    dni".
    Byłem więc spokojny, sądząc że konto mogę zasilić dzisiaj, nie tracąc
    dotychczasowego stanu konta. Nadmieniam, że w prepaidach nie opłaca się
    doładowywać konta wcześniej, gdyż termin wykorzystania kwoty nie ulega
    przedłużeniu.
    Dziś się troszkę zdenerwowałem, ponieważ gdy zadzwoniłem na *111 głos
    poinformował, że pozostało mi "zero złotych zero groszy" i że mogę odbierać
    połączenia przez 271 dni.
    Pomyślałem jednak, że dziś z pewnością jest ostatni dzień na doładowanie (na
    podstawie tego co głos mówił wczoraj - tj, "za dzień" a także na podstawie
    tego, że dziś powiedział, że odbierać mogę przez 271 dni a nie 270), a te
    zero to tylko taki znak, żeby doładować i że limit powróci.
    Doładowałem dziś konto kwotą 50 zł, brakujące 63,16 zł wcale jednak nie
    wróciły.
    Czuję się więc oszukany. Wydaje mi się, że jeżeli wczoraj był ostatni dzień
    na doładowanie, system powinien podawać wczoraj komunikat o treści na
    przykład takiej: "dziś stracisz możliwość wykonywania połączeń". Tymczasem
    system mówił "za dzień" co moim zdaniem ewidentnie oznacza jeszcze jeden
    dzień zwłaszcza, że zgodnie z kc termin oznaczony w dniach kończy się z
    upływem ostatniego dnia.
    Jest jeszcze jeden szczegół. Kilkanaście tygodni wcześniej wysłałem mejla do
    BOK Idei dokładnie z takim zapytaniem:
    "1) Czy jeśli dziś głos w automatycznym biurze obsługi klienta mówi "Za
    jeden dzień stracisz możliwość wykonywania połączeń" znaczy to, że aby
    nie stracić obecnego stanu konta należy doładować konto w dniu dzisiejszym
    lub najpóźniej jutro?
    2) Czy IDEA informuje SMSem w ostatnim dniu, kiedy jest możliwe doładowanie
    konta o tym, że należy je w danym dniu doładować, by nie stracić obecnego
    stanu konta?"
    Dostałem na to taką odpowiedź, podpisaną imieniem i nazwiskiem konkretnego
    pracownika z działu reklamacji Idei:
    "W odpowiedzi na zgłoszenie pragnę wyjaśnić, że od momentu otrzymania SMS
    informującego o zakończeniu okresu umożliwiającego wykonywanie połączeń
    wychodzących każdy Abonent POP ma 24 godzin na zwiększenie swojego limitu".

    Żaden SMS informujący o zakończeniu okresu umożliwiającego wykonywanie
    połączeń do mnie nie dotarł, podejrzewam że wcale nie był wysłany.

    W związku z tą sytuacją czuję się najzwyczajniej w świecie oszukany (innymi
    słowy: doprowadzony do niekorzystnego rozporządzenia swoim majątkiem).
    Planuję zgłosić reklamację do Idei.
    Wydaje mi się, że tę sprawę należy traktować jako zwykłe wyłudzenie,
    ponieważ zarówno automat podaje nieprawdę, jak i pracownik biura obsługi
    klientów. Dodatkowo na stronach www.idea.pl nie ma jasnych informacji do
    kiedy tak naprawdę należy doładować konto, by nie stracić dotychczasowego
    limitu.

    Co o tym sądzicie? Jakie macie rady?

    Pozdr.,