  • 1. Data: 2005-09-05 16:01:40
    Temat: wyniki badań w przychodni
    Od: "patrykbuba" <p...@p...pl>

    Czy można zabrać wyniki badań z przychodni? Uzyskałem informacje że jak chce
    to dostane ewentualnie ksero tych badań i nie podają na jakiej podstawie tak
    jest.
    Chciałbym wiedzieć co na ten temat kodeks stanowi.
    Za odpowiedź z góry dziękuje.

  • 2. Data: 2005-09-05 16:14:03
    Temat: Re: wyniki badań w przychodni
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    patrykbuba napisał(a):

    > Chciałbym wiedzieć co na ten temat kodeks stanowi.

    Jaki kodeks ?

    > Za odpowiedź z góry dziękuje.

    Najbardziej standardowe działanie - poproś o odmowę na piśmie z
    podstawą prawną.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 3. Data: 2005-09-05 18:59:28
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dfhqo5$dnb$2@inews.gazeta.pl...

    > Najbardziej standardowe działanie - poproś o odmowę na piśmie z
    > podstawą prawną.

    No co ty, przychodnia to nie urząd.

  • 4. Data: 2005-09-05 19:12:19
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "patrykbuba" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tak
    > jest.
    > Chciałbym wiedzieć co na ten temat kodeks stanowi.

    Wyniki badań powinien mieć pacjent, bo w razie nagłej pomocy dorażnej
    należy lekarzowi pokazac wyniki, by pomoc była szybka i odpowiednia. Nie
    znam przepisu, ale od lekarzy wiele razy słyszałam : " wynik oddaję, bo to
    pani własność".
    Radzę spytać w oddziale NFZ.
    Maria

  • 5. Data: 2005-09-05 21:43:14
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Alek napisał(a):

    > No co ty, przychodnia to nie urząd.

    No i ?

  • 6. Data: 2005-09-05 22:01:18
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 05/09/2005 18:01, patrykbuba wrote :
> [...]
    > jest.
    > Chciałbym wiedzieć co na ten temat kodeks stanowi.

    Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 10 sierpnia 2001 r. w sprawie
    rodzajów dokumentacji medycznej w zakładach opieki zdrowotnej, sposobu
    jej prowadzenia oraz szczegółowych warunków jej udostępniania.
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20010880966

    § 4. 1. Dokumentacja indywidualna dzieli się na dokumentację
    indywidualną wewnętrzną przeznaczoną na potrzeby zakładu oraz
    dokumentację indywidualną zewnętrzną przeznaczoną na potrzeby pacjenta
    korzystającego ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w zakładzie.
    2. Dokumentacją indywidualną wewnętrzną są w szczególności: historia
    zdrowia i choroby oraz historia choroby.
    3. Dokumentacją indywidualną zewnętrzną są w szczególności: skierowania
    do szpitala, innego zakładu lub innej osoby udzielającej świadczeń
    zdrowotnych poza zakładem, a także inne skierowania na badania
    diagnostyczne i konsultacje, zaświadczenia, orzeczenia, opinie
    lekarskie, karta przebiegu ciąży oraz karty informacyjne z leczenia
    szpitalnego.
    4. W dokumentacji indywidualnej wewnętrznej dokonuje się wpisu o wydaniu
    dokumentacji indywidualnej zewnętrznej lub załącza jej kopie.

    § 54. 1. Udostępnienie dokumentacji wewnętrznej pacjenta na zewnątrz
    zakładu organom i podmiotom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów
    następuje, z zastrzeżeniem ust. 2, na podstawie decyzji kierownika zakładu.
    2. Jeżeli dokumentacja wewnętrzna pacjenta jest niezbędna do zapewnienia
    dalszego leczenia, a zwłoka w jej wydaniu mogłaby narazić pacjenta na
    szkodę na zdrowiu, decyzję o udostępnieniu dokumentacji na zewnątrz
    innym zakładom lub lekarzowi może podjąć ordynator oddziału, lekarz
    prowadzący lub inny lekarz sprawujący opiekę nad pacjentem.

    Zatem, ZOZ może nie wydać oryginałów "badań".

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do

  • 7. Data: 2005-09-06 14:13:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dfie1c$l2d$1@inews.gazeta.pl...

    > No i ?

    No i nie ma obowiązku z pacjentem korespondować. Niech se pisze na
    Berdyczów ;)