    From: tan <t...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hipermarkety i ich ceny
    Date: Fri, 20 Dec 2002 12:05:44 +0100

    Alex wrote:
    [...]
    > Czy istnieje jakies prawo dotyczace ceny wystawionej na polce?
    > Jak te przepisy brzmia? Kolezanka dziewczyny w jednym
    > z hipermarketow robi zakupy w ten sposob, ze kupuje towar
    > ze zla cena, a w biurze obslugi klienta zwracaja jej cala kwote
    > (nie roznice miedzy cena na polce i w kasie). Nie wiem wlasnie
    > czy jest to dobra wola hipermarketu czy sa jakies przepisy,
    > ktore mowia, ze tak wlasnie trzeba robic.

    Nie pamietam numeru paragrafu, ale na pewno jest przepis, ktory mowi,
    ze sprzedawca _ma_obowiazek_ sprzedac Ci towar po takiej cenie, jaka
    widnieje przy towarze. I drugi przepis, ktory mowi, ze przy kazdym
    towarze w sklepie (na polce zbiorczo lub na kazdej sztuce towaru)
    musi byc podana cena.

    Inna sprawa jest egzekwowanie tych przepisow. Nie jest to latwe

    Mysle, ze to co spotyka Twja kolezanke to tylko "dobra wola"
    sprzedawcy. Natomiast jego obowiazkiem byloby zwrocenie jej roznicy
    ponad cene wystawiona. (Ale to tylko moje domysly;))

    pozdrawiam - tan

    chcesz do mnie napisac
    wytnij "nos." z adresu:
    t...@n...o2.pl