  • 31. Data: 2010-01-26 21:06:08
    Temat: Re: Handel wierzytelnościami - dziwna sprawa
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Tomy M. pisze:

    ja mam co prawda coś innego bo moi klienci (ci niepłacący) dostają
    wezwania opisane jako: "Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym" i dam
    jest wyraźnie:
    na skutek pozwu złożonego ..... kwoty itd
    nakazuje, aby pozwani .... w ciągu dwóch tygodni od doręczenia
    nienijszego nakazu zapłacili powódce kwotę z ustawowymi odsetkami xxx
    wraz z kwota 205 zł tytułem kosztów postępowania albo wnieśli w tymże
    terminie sprzeciw.

    i na dole małym druczkiem:
    Pismo zawierające sprzeciw wnosi się do Sądu, który wydał nakaz zapłaty.
    W piśmie pozwany powinien wykazac, czy zaskarża nakaz w całości, czy w
    części, przedstawi zarzuty, które pod rygorem ich utraty nalezy zgłosi
    przed wdaniem się w spór, a także pozostałe zarzuty przeciwko żądaniu
    pozwu oraz wszystkie okoliczności faktyczne i dowody ich potwierdzenia.
    Jeżeli pozew wniesiono na urzędowym formularzy, wniesienie sprzeciwu
    wymaga również zachowania tej formy. [jeszcze dwa inne zdania] ... W
    razie prawidłowego wniesienia sprzeciwu nakaz traci moc a przewodniczący
    wyznacza rozprawę i zarządza doręczenie powodowy sprzeciwy razem z
    wezwaniem na rozprawę. [i jeszcze parę zdań]

    Raczej masz podobne wyjaśnienie na swoim nakazie.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 32. Data: 2010-01-26 22:29:53
    Od: "leśny dziadek" <a...@p...pl>

    > Martwi mnie tylko to że wraz z moimi zarzutami przedstawiam
    > tylko pewną historię ... nie mogę jej poprzeć niczym!

    Yyyy, a taka drobnostka jak zarzut przedawnienia roszczeń? Po co komplikować
    sprawę??

    Hę?

  • 33. Data: 2010-01-26 22:51:52
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Dzięki serdeczne za wszystkie odpowiedzi.
    pl.soc.prawo to naprawdę zacna grupa :-)

    Myślę że na tym etapie nie będę jeszcze zatrudniał
    prawnika,Jakieś tam pozwy i wnioski dowodowe już
    nieraz pisałem, w sądzie też występowałem
    wielokrotnie więc chyba dam sobie radę i Sąd
    uzna za zasadne moje wniesienie zarzutu do nz.

    W dalszej części sprawy być może wynajmnę prawnika.

    Jeżeli ktoś będzie jeszcze tak uprzejmy i przetłumaczy
    mi wzór na obliczanie opłaty od skłądanego zarzutu.
    Nie jestem idiotą ale ten wzór jest dla mnie trochę
    niezrozumiały :-/

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 34. Data: 2010-01-26 22:53:12
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "leśny dziadek" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Yyyy, a taka drobnostka jak zarzut przedawnienia roszczeń? Po co
    > komplikować
    > sprawę??

    Czy mogę również ten zarzut postawić?
    Co się stanie gdy ten zarzut nie zaostanie uznany, czy
    sąd odrzuci wszystkie moje zarzuty czy tylko ten jeden?

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 35. Data: 2010-01-26 22:54:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomy M. pisze:

    > Jeżeli ktoś będzie jeszcze tak uprzejmy i przetłumaczy
    > mi wzór na obliczanie opłaty od skłądanego zarzutu.
    > Nie jestem idiotą ale ten wzór jest dla mnie trochę
    > niezrozumiały :-/

    Jaka wartość przedmiotu sporu? Ile zapłacił powód?

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2010-01-26 22:54:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomy M. pisze:
> [...]
    > Co się stanie gdy ten zarzut nie zaostanie uznany, czy
    > sąd odrzuci wszystkie moje zarzuty czy tylko ten jeden?

    Tylko ten jeden.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2010-01-26 23:00:32
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości

    > Czy mogę również ten zarzut postawić?
    > Co się stanie gdy ten zarzut nie zaostanie uznany, czy
    > sąd odrzuci wszystkie moje zarzuty czy tylko ten jeden?

    To się robi w ten sposób, że "wylewasz" swoje żale, tzn. argumenty, a na
    koniec dodajesz, że jednocześnie pozwany z powodu ostrożności procesowej,
    powołuje się na zarzut przedawnienia w zw. i tu odpowiednia podstawa prawna.

  • 38. Data: 2010-01-26 23:11:43
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > Tylko ten jeden.

    Hmmm ... nie jestem pewny czy minęło już 10 lat, nie mam
    jak tego sprawdzić, zastanawia mnie jak wygląda biegnięcie
    czasu przedawnienia przy kredytach? Może liczony jest
    czas od terminu ostatniej wpłaty kończącej spłatę kredytu?
    Nie wiem na ile lat była ta umowa :-(

    Zastanawia mnie jednak jedno, przedmiotem umowy był podobno
    sprzęt komputerowy (takiej informacji udzieliła mi kiedyś
    kobieta z banku PKO). Sprzęt komputerowy jest zawsze przezemnie
    wykorzystywany w celach zarobkowych, od kilkunastu lat
    jestem freelancerem, nie prowadzę DG, podpisuję umowy
    o dzieło, rzadziej umowy zlecenie. Mam 50% koszty uzykania
    przychodu ktorych nie muszę dokumentować więc nie biorę
    faktur na wiele zakupów które robię.
    Czy w takim przypadku czas przedawnienia nie wynosi przypadkiem
    3 lat ?!

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 39. Data: 2010-01-26 23:15:21
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > Jaka wartość przedmiotu sporu? Ile zapłacił powód?

    Wartość wierzytelności 13088 zł + zwrot kosztów procesu ponad 2000 zł
    Powód wpłacił 164 zł

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 40. Data: 2010-01-26 23:17:11
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:hjns6c$ifd$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > na koniec dodajesz, że jednocześnie pozwany z powodu ostrożności
    > procesowej, powołuje się na zarzut przedawnienia w zw. i tu odpowiednia

    Uuu .. jaki fachowy język, chyba zostanę prawnikiem ;-)
    Dzięki serdeczne!

    --

    Tomy M. www.ansibl.com