  • 11. Data: 2008-05-22 01:41:47
    Temat: Re: Handel wierzytelnościami
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Dlaczego bez sensu ?
    > Pytam bo nie wiem.
    >
    > I cytuję to co mi pierwsze google wypluły, żeby nie było, że tylko ja
    > mam takie wizje:

    Bo w jakiej kwestii ma być zawarta ugoda? Gość jest winien, ma zapłacić
    i tyle. No, chyba że chcesz mu darować odsetki albo połowę długu,
    ewentualnie zaproponować jakieś raty ;)

    [ciach]

    > A jak panować nad fakturami, jeśli masz 5 milionów abonentów ? Nie łazi

    Np. zatrudniając kompetentnych księgowych.

    > się do sądów jeśli nie jesteś do tego przygotowany przez np
    > oprogramowanie przeznaczone właśnie do dochodzenia roszczeń (przykład -

    ??

    > PKP możnabyło masowo olewać, teraz to PKP masowo pozywa gapowiczów ...
    > wcześniej nie byli w stanie, co nie znaczyło, że nie mieli gapowiczów).
    > Wot co.

    Jak pozywają, to się nie przedawniło - inaczej pozywanie byłoby
    generalnie stratą czasu i pieniędzy...

    > Nie ;)

    Uuu... Czyli już zupełnie źle ;->

  • 12. Data: 2008-05-22 09:59:16
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Ugoda przed sądem w sprawie należności? IMHO bez sensu... o ile
    > należność istnieje i jest bezsporna.

    ugoda jest tytułem egzekucyjnym

    KG

  • 13. Data: 2008-05-22 13:42:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam pisze:

    > ugoda jest tytułem egzekucyjnym

    Jeśli zostaje zawarta. A nie w chwili zaproponowania.

  • 14. Data: 2008-05-22 14:17:53
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Bo w jakiej kwestii ma być zawarta ugoda? Gość jest winien, ma zapłacić
    > i tyle.

    No tak ... ale masz np portfel wierzytelności zmierzających
    rychło do przedawnienia ... robisz myk z zawezwaniem do ugody ;)
    I po ptakach ... o ile dłużnik zareaguje na nakaz zapłaty
    (wniesie sprzeciw, cokolwiek) , tak możesz go zawezwać do ugody,
    i jeśli nie zareaguje (no bo po co miałby reagować na "prośbę o
    ugodę ... do tego przed sądem) to wytrąca sobie argument
    przedawnienia z dłoni.

    > No, chyba że chcesz mu darować odsetki albo połowę długu,
    > ewentualnie zaproponować jakieś raty ;)

    Nie. chcę przerwać bieg przedawnienia :)

    > Np. zatrudniając kompetentnych księgowych.

    Taaa ... jassne.

    > ??

    Kopertownice, wypaśne drukarki, program, który panuje nad tym by
    pozywać w odpowiedniej kolejności i w odpowiednim czasie, etc.

    > Jak pozywają, to się nie przedawniło - inaczej pozywanie byłoby
    > generalnie stratą czasu i pieniędzy...

    W tym, że pozywają na ca 1 miesiąc przed przedawnieniem :) Tu
    jest klucz.
    6008

  • 15. Data: 2008-05-22 14:54:57
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jeśli zostaje zawarta. A nie w chwili zaproponowania.

    Jeśli zaś nie zostaje zawarta, pozostaje jeden plus - przerwanie
    biegu przedawnienia ;)
    6008

  • 16. Data: 2008-05-22 14:55:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > No tak ... ale masz np portfel wierzytelności zmierzających rychło do
    > przedawnienia ... robisz myk z zawezwaniem do ugody ;) I po ptakach ...

    Nie prościej pozew o zapłatę?

> [...]
    > tak możesz go zawezwać do ugody, i jeśli nie zareaguje (no bo po co
    > miałby reagować na "prośbę o ugodę ... do tego przed sądem) to wytrąca

    No, przed sądem to przed sądem...

    ATSD to może inicjator wątku by się łaskawie odezwał i sprecyzował, czy
    przed sądem, czy nie? ;->

    > Nie. chcę przerwać bieg przedawnienia :)

    To dlaczego nie zwykłym pozwem o zapłatę?

    > Taaa ... jassne.

    Wyjechali, jak pielęgniarki? ;->

    > Kopertownice, wypaśne drukarki, program, który panuje nad tym by pozywać
    > w odpowiedniej kolejności i w odpowiednim czasie, etc.

    Skoro im to nie działa lub działa źle, to równie dobrze może nie działać
    lub działać źle księgowanie opłaconych faktur...

    > W tym, że pozywają na ca 1 miesiąc przed przedawnieniem :) Tu jest klucz.

    Jaki klucz? Wezwali do zapłaty, pozwali, nie przedawniło się i gotowe.

  • 17. Data: 2008-05-22 16:27:38
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nie prościej pozew o zapłatę?

    Nie. I błagam nie pytaj czemu. Dużo lepiej mieć dług
    nieprzedawniony w "polubownej obsłudze" niż nakaz.

    > To dlaczego nie zwykłym pozwem o zapłatę?

    Bo kur*a nie ! Ja Cie nie nie pytam, dlaczego jak ja do hotdogów
    nie dodajesz musztardy i keczupu tylko inne breje. Bo tak jest
    zdecydowanie dla mnie wygodniej. I dla innych też - Ty możesz
    tego nie rozumieć, ale nie traktuj tego w związku z tym jako zło
    czy coś nielogicznego.

    > Wyjechali, jak pielęgniarki? ;->

    Nie wyobrażam sobie by jeden księgowy panował nad
    wierzytelnościami jeśli te przytaczane przez Ciebie bodaj kruki
    na początku zatrudniają do tego sztab
    programistów/analityków/księgowych/megaarchiwa/etc ... No ale Ty
    widzę wiesz lepiej, że nad setkami tysięcy czy milionami
    wierzytelności może zapanować jeden księgowy :)

    > Jaki klucz? Wezwali do zapłaty, pozwali, nie przedawniło się i gotowe.

    Wezwali do zapłaty 20 000 gapowiczów ... pakując ręcznie i
    ręcznie wypisując pozwy ... gdy już skończyli pisać ostatni
    pozew, pierwsze 4750 wezwań okazało się być wysłanych 3
    miesiące temu i 4750 spraw się przedawniło. Jutro przedawnia się
    kolejnych 67 ;)
    6008

  • 18. Data: 2008-05-23 01:33:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Jeśli zaś nie zostaje zawarta, pozostaje jeden plus - przerwanie biegu
    > przedawnienia ;)

    O ile to było przed sądem...

  • 19. Data: 2008-05-23 01:38:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Nie. I błagam nie pytaj czemu. Dużo lepiej mieć dług nieprzedawniony w
    > "polubownej obsłudze" niż nakaz.

    Masz na myśli jakieś różnice formalne (jeśli tak, to jakie?) czy
    podejście psychologiczne (twierdzisz, że polubownie chętniej zapłaci,
    niż np. komornikowi)?

> [...]
    > dla mnie wygodniej. I dla innych też - Ty możesz tego nie rozumieć, ale
    > nie traktuj tego w związku z tym jako zło czy coś nielogicznego.

    Nie traktuję. Chce się tylko dowiedzieć, DLACZEGO wg. Ciebie wygodniej,
    zwłaszcza że mając w ręku tytuł egzekucyjny możesz iść do komornika i
    nie użerać się z negocjowaniem ugody...

> [...]
    > Ty widzę wiesz lepiej, że nad setkami tysięcy czy milionami
    > wierzytelności może zapanować jeden księgowy :)

    Jakiś problem w zauważeniu liczby mnogiej w mojej wypowiedzi?

> [...]
    > 4750 wezwań okazało się być wysłanych 3 miesiące temu i 4750 spraw się
    > przedawniło. Jutro przedawnia się kolejnych 67 ;)

    Ich problem, że mają do bani organizację.

  • 20. Data: 2008-05-23 01:48:25
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > O ile to było przed sądem...

    Andrzej ... litości, imho z postu wątkotwórcy wynika, że było ...
    6008