  • 1. Data: 2008-05-20 10:38:30
    Temat: dokumenty zus
    Od: BOOGIE <n...@n...spam.pl>

    witam
    w archiwum niestety nie znalazlem zadnego posta ktory rozwialby choc w
    czesci moje wytpliwosci i pytania, sprawa wyglada nastepujaco;
    dostalem pismo z zus o tym, ze nie wplynely do nich pieniadze za skladki
    za czesc roku 1999 i 2000, w miedzy czasie kilkukrotnie sie
    przeprowadzalem i niestety nie dysponuje juz oryginalami dowodow wplat.
    z tego co sie doczytalem to w 2003 wyszla ustawa, ktora obliguje
    podatnikow do przechowywania dokumentow przez okres lat 10.
    i tu sa moje pytania - co bylo przed 2003 czyli jaki wtedy byl okres
    przechowywania oryginalow?
    i czy jest jakas mozliwosc zalatwienia tej sprawy z zus? (przez tyle lat
    naliczyli sobie spore odsetki niestety)

    pozdrawiam
    b.

  • 2. Data: 2008-05-22 11:12:25
    Temat: Re: dokumenty zus
    Od: BOOGIE <n...@n...spam.pl>

    BOOGIE pisze:
> [...]
    > przechowywania oryginalow?
    > i czy jest jakas mozliwosc zalatwienia tej sprawy z zus? (przez tyle lat

    nikt nie jest w stanie nic podpowiedziec ?

    pozdrowki
    b.

  • 3. Data: 2008-05-24 21:50:22
    Od: "Roxy " <r...@g...pl>

    BOOGIE <n...@n...spam.pl> napisał(a):
    sprawa wyglada nastepujaco;
    Witaj,

    jesli wpłaty były dokonane,możesz kopie odzyskać - jak płaciłeś przez
    bank,to możesz wystapić o odpisy wpłat - to coś kosztuje/ja płaciłam w 2004
    r całe 150 zł/, ale zawsze będzie mniej,niż wpłacać ponownie skłądki z
    odsetkami :)
    Bank przechowuje wpłaty w oddziale 2 lata, potem wędrują do archiwum. I
    stamtad możesz odzyskać kopie.

    Co do okresu "przedawnienia"- były posty na ten temat, podobno SN
    najpierw przyznał rację płatnikom /okres przechowywania wpłat,jak i
    przedawnienia zobowiązań, w okresie obowiązywania ustawy powinien wynosić
    5 lat, także dla długów wobec ZUS powstałych w okresie pięcioletnim -
    zgodnie z zasadą"prawo nie działa wstecz"/,a od 2003 r - 10 lat.
    Wydaje mi się,że jednak ostatnie orzeczenie SN było na korzyść ZUS...
    Poszukam - jak znajdę,to podeślę linki.

    Moim zdaniem jest to niesprawiedliwe,bo KAŻDĄ zaległość można w ten sposób
    przedłuzyć w nieskończoność...

    Pozdr.

  • 4. Data: 2008-05-24 21:54:36
    Od: "Roxy " <r...@g...pl>

    P.S.

    Skoro jesteśmy w Unii, to może taką sytuacją moża by było zainteresować
    Strasburg?

    Myślę, ze jest to łamanie naszych praw. Skoro coś obowiązuje, nie powinno
    być zmieniane następną ustawą z mozliwością działania prawa wstecz.

    To cała Polska własnie...

  • 5. Data: 2008-05-25 15:38:22
    Od: BOOGIE <n...@n...spam.pl>

    Roxy pisze:

    > Wydaje mi się,że jednak ostatnie orzeczenie SN było na korzyść ZUS...
    > Poszukam - jak znajdę,to podeślę linki.

    bede zobowiazany ;-)

    > Moim zdaniem jest to niesprawiedliwe,bo KAŻDĄ zaległość można w ten sposób
    > przedłuzyć w nieskończoność...
    >
    > Pozdr.

    pozdrowienia
    b.