  • 1. Data: 2004-08-03 20:18:16
    Temat: HIV
    Od: "RRR" <b...@b...pl>

    Krotkie pytanie :
    Co grozi za swiadome zarazenie osoby wirusem HIV ?
    Czy jest to przestepstwo ktore mozna zglosic prokuraturze czy tez jedynie z
    powodztwa cywilnego?
    Bylbym wdzieczny za zacytowanie odpowiednich fragmentow ustaw (najlepszy
    bylby caly fragment bo nie mam nigdzie kodeksow).

  • 2. Data: 2004-08-03 20:30:10
    Temat: Re: HIV
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    RRR wrote:
    > Co grozi za swiadome zarazenie osoby wirusem HIV ?

    kodeks karny
    Art. 161. § 1. Kto, wiedząc, że jest zarażony wirusem HIV, naraża
    bezpośrednio inną osobę na takie zarażenie,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    § 3. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    a także:
    Art. 156. § 1. Kto powoduje ciężki uszczerbek na zdrowiu w postaci:
    1) pozbawienia człowieka wzroku, słuchu, mowy, zdolności płodzenia,
    2) innego ciężkiego kalectwa, ciężkiej choroby nieuleczalnej lub
    długotrwałej, choroby realnie zagrażającej życiu, trwałej choroby
    psychicznej, całkowitej albo znacznej trwałej niezdolności do pracy w
    zawodzie lub trwałego, istotnego zeszpecenia lub zniekształcenia ciała,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

    § 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    § 3. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 1 jest śmierć człowieka,
    sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.

    KG

  • 3. Data: 2004-08-03 21:47:47
    Od: "RRR" <b...@b...pl>

    > kodeks karny
    (...)

    Dziękuje za pomoc
    R.

  • 4. Data: 2004-08-03 21:49:58
    Od: "RRR" <b...@b...pl>

    Aha, prosze jeszcze o pomoc w jednej kwestii :
    W jaki sposob udowadnia sie ze to akurat TA dana osoba kogos zarazila?
    To juz moze zagadnienie medyczne ale z prawem tez ma chyba wiele zwiazanego.
    Da sie w ogole technicznie zbadac od kogo powstalo zarazenie ? Co powinno
    byc dowodem dla sądu ?

  • 5. Data: 2004-08-04 14:08:42
    Od: Dredd<...@...pl>

    > W jaki sposob udowadnia sie ze to akurat TA dana osoba kogos
    zarazila?
    > Co powinno
    > byc dowodem dla sądu ?

    W zasadzie wystarczy dowód w postaci badania lub kilku badań z
    różnych dat wskazującego że podejrzany jest nosicielem i był nim w
    momencie kontaktu z pokrzywdzonym
    Przestępstwo narażenia na zarażenie jest przestępstwem
    bezskutkowym. Nie musi tu wystąpić w ogóle skutek w postaci
    zarażenia. Wystarczy że istniała realna groźba zarażenia (np.
    stosunek bez prezerwatywy) a podejrzany był tego świadom

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-08-05 08:12:04
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    RRR napisał(a):

> [...]
    > zwiazanego. Da sie w ogole technicznie zbadac od kogo powstalo
    > zarazenie ? Co powinno byc dowodem dla sądu ?

    Medycznie sprawdzić się tego nie da...

    Pozdro
    Massai