  • 1. Data: 2004-08-03 18:46:19
    Temat: upadłość a zajęcie wynagrodzenia za pracę.
    Od: z...@p...onet.pl

    Sprawa wygląda tak.
    1. Osoba prowadząca działalność gospodarczą ogłasza upadłość.
    2. Ta sama osoba otrzymuje wynagrodzenie za pracę.
    3. Składniki majątku dłużnika nie pokrywają wszystkich zobowiązań.

    Pytanie:
    1. Czy wynagrodzenie za pracę wchodzi w skład masy upadłości
    przedsiębiorcy?
    2. Jeśli tak, to przez jak długi okres może być zajmowane 50% wynagrodzenia (czy są
    jakieś regulacje w tej dziedzinie).

    Rozumiem, iż sąd nie orzeka o zajęciu wynagrodzenia na powiedzmy 20 lat.
    Taka sytuacja prowadziłaby do paradoksu (upadłość mogła by się ciągnąć
    latami).
    Z góry dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-08-04 12:27:20
    Temat: Re: upadłość a zajęcie wynagrodzenia za pracę.
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 3 Aug 2004 18:46:19 +0000 (UTC), z...@p...onet.pl
    naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Pytanie:
    > 1. Czy wynagrodzenie za pracę wchodzi w skład masy upadłości

    teoretycznie wchodzi w częsci podlegającej zajęciu

    > 2. Jeśli tak, to przez jak długi okres może być zajmowane 50% wynagrodzenia (czy są
    jakieś regulacje w tej dziedzinie).

    aż do zatwierdzenia planu podziału masy przez sąd.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-08-04 18:54:15
    Od: zorro__1 <z...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Aug 2004 14:27:20 +0200, Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> wrote:
    > 2. Jeśli tak, to przez jak długi okres może być zajmowane 50% wynagrodzenia (czy są
    jakieś regulacje w tej dziedzinie).

    > aż do zatwierdzenia planu podziału masy przez sąd.

    A który to artykuł prawa upadłościowego i naprawczego, bo nie mogę
    znaleść.
    Z góry dzięki za pomoc.
    Zorro.