  • 1. Data: 2010-04-27 22:05:00
    Temat: Gwarancja na telefon
    Od: news-gazeta <n...@n...pl>

    Witam.
    Telefon 3 razy w naprawie na gwarancji.
    Za kazdym razem wymieniali glosnik.
    Razem z okresem gwarancji umarł kolejny raz głośnik.

    Pacjent to Nokia E51 - w serwisie uslyszalem ze
    notorycznie wracaja te telefony wlasnie na glosnik.

    Czy mozna gdzies walczyc? Telefon juz po gwarancji, raptem
    2 tygodnie ale glosnik niestety nie dziala.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2010-04-28 05:39:22
    Temat: Re: Gwarancja na telefon
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mozna gdzies walczyc? Telefon juz po gwarancji, raptem
    > 2 tygodnie ale glosnik niestety nie dziala.

    ale każda wymiana powoduje przedłużenie gwarancji na ten element o kolejny
    okres gwarancyjny.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-04-28 05:45:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jackare pisze:
    > Użytkownik "news-gazeta" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > ale każda wymiana powoduje przedłużenie gwarancji na ten element o
    > kolejny okres gwarancyjny.

    Skąd znasz warunki tej gwarancji?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-04-28 11:41:10
    Od: "mrkppwcz" <m...@w...com>

    Zobacz tutaj:
    http://www.um.oswiecim.pl/pl_chemik/19_2002/articles
    /konsument.html

  • 5. Data: 2010-04-28 13:10:57
    Od: "mrkppwcz" <m...@w...com>

    mrkppwcz wrote:

    > Zobacz tutaj:
    > http://www.um.oswiecim.pl/pl_chemik/19_2002/articles
    /konsument.html

    Pozdrawiam mrkppwcz

    Artykuł dość przystępnie opisuje porównawczo obie instytucje (gwarancja
    i rękojmia), ale w Twoim pytaniu chodzi konkretnie o przedłużenie
    gwarancji (patrz tabela na stronie w podanym przez mnie linku). Jest to
    nawiązanie do Kodeksu Cywilnego, a w szczególności:

    Art. 581 z indeksem 181)
    § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad
    albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin
    gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad
    lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
    przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
    ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z
    gwarancji nie mógł z niej korzystać.

  • 6. Data: 2010-04-28 13:13:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mrkppwcz pisze:

> [...]
    >
    > § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
    > ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z

    Warto również wiedzieć, że ani rękojmia, ani powyższe artykuły
    dotyczące gwarancji, NIE OBOWIĄZUJĄ, jeśli kupującym jest konsument, a
    sprzedającym firma.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-04-28 15:44:50
    Od: "mrkppwcz" <m...@w...com>

    Słuszna uwaga, aczkolwiek pytanie początkujące ten wątek nie informuje
    za wiele o okolicznościach mogących mieć znaczenie dla zastosowania
    przepisów ustawy którą masz na myśli- tj. o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27
    lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)
    Rzeczywiście, dla uzupełnienia "obrazu" trzeba dodać, że w swej istocie
    na tle powołanej powyżej ustawy przepisy KC mają charakter lex
    generalis, a jej art. 1 ust 4 wyłącza zastosowanie m. in. art 581 K.C.